Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
127 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 128 вѣры варовали тое собѣ нѣкоторіи обыва¬
тели Коронный конфедераціеіоособливою,
же въ той .мѣрю, въ справѣ набожепства,
маютъ въ покою бнти заховани, кото¬
рую мы имъ обѣцуемо задержати вѣч¬
ными часы*. И потомъ зась, по прися¬
гахъ своихъ, кролеве ихъ милости Пол¬
оніи варовали тыми словы: «А покою .
и тихости межи розрознеными въ вѣрѣ
особливе стерегчи будемо, ани жаднымъ ,
способомъ, албо владзокг пашою, албо |
урядниковъ нашихъ, и которого кол-!
векъ стану зверхностью, никого кривдити
и утискати въ справѣ набоженства не
допустимо, ани сами укривдимо, ани
утиснемо вѣчными часы*. Патріархи Константинополскіи, правъ
тыхъ пилнуючи и ловшшостей своихъ
пастырскихъ, такъ презъ листы и по-
сланци свои, яко и особами своими,
ведлугъ часу и потребы, волею Бозскою '
завше тутъ навѣжали. Святой памяти *
годпый, святѣйшій патріархъ Іереміа, |
на волпое одправоване справъ духов-;
выхъ въ церквяхъ своихъ и людехъ
послушенства своего, въ панствѣ христі¬
анскомъ тутъ будучихъ, року 1589 при-
ѣхавши, порядокъ весь духовный спра-
вовалъ, а то и за листомъ кроля его
милости Жигмонта Третего, ему на то
даного. Которого листу правдивый доводъ
кождому, хотячому видѣти, оказуется
о то видочне. Клятва страшная такъ въ канонахъ
отцевъ святыхъ, якъ и въ фундушахъ
порядку духовного братского, одъ патрі¬
арховъ и епископовъ власне належачихъ,
правдиве есть въ вѣчность наложона,
а мяновите—на тыхъ зрайцовъ и згор-
шителевъ, которіе бы отступовали и
утикали одъ церкве своей духовной и
вѣры правдивой христіанской попри-
сяжоной. На тое доводи суть: Потій, владыка Берестейскій, зъ
митрополитомъ Рогозою и иншими то¬ варищами своими, же здрадливе, безъ
вѣдомости настыра своего и парафіянъ
своихъ, для власныхъ приватъ своихъ,
то есть для топоровъ Рымскихъ духов¬
ныхъ и для столковъ сенаторскихъ,
хотячи выривати пожитки зъ рукъ
свѣтскихъ людей, ненадежному и въ
набоженствѣ собѣ незвычайному пасты-
реви. именемъ всей Россіи, безрозумне,
кламливе оддали иослушенство, — на
доводъ того листы ихъ до княжата
Острожского и до люду посполитого
писаны суть. Кролеве ихъ милость, жалосне въ
томъ ошуканы будучи отъ небачныхъ
своихъ духовныхъ Рымскихъ, же на
унею тую во всемъ помагали и отъ
клятвы отступныхъ боронили (що если
слушне),— иривилея унитомъ, на тое
даный, вызнаваютъ. Унитскіи колотнгъ и злости на роз¬
ныхъ мѣстцахъ а іграве всюды почине-
ные, бо и зъ козаками внутрняя война
непотребная о тое жъ была,—на то
барзо много доводовъ и протестацій
всюды найдуется. Кроль панъ милостивый, святой па¬
мяти годный, Жигмонтъ Третій, панъ
отецъ вашой кролевской милости, пана
моего милостивого, дивною справою Боз¬
скою, року 1599, правдивыхъ духовныхъ
вложоною клятву на униты правдиве
ствердивши, тымъ же привилеемъ всѣ обо¬
роны уніатомъ потлумити рачилъ. На
тое доводы на паргаменахъ суть. Уніаты
Римскому костелови,Заходнему, оддавши
послупіенство (іпто всѣ Богомъ ученый
снадне зрозумѣти могутъ) такъ явны¬
ми и знатными церкви единой святой
каѳолической, апостолской, Христовой,
Божой противниками, злосниками и ти¬
ранами стали, же то всѣхъ окрутни-
ковъ и незбожниковъ злости и тиран¬
ства выполнили и лревышшили. А мя¬
новите въ тыхъ головныхъ чотырохъ Библиотека "Руниверс1