Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1433 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1434 ну любовь. Сіа законъ весь и пророки
съдръжитъ. И сіа откуду востяжетъ
кто сердце съкрушенно неизволяа при-
миритися ко Богу ради заповѣдей его,
но въ гордости имѣти, ниже паки дѣла
кромѣ вѣры пра||(об. 190)вы ‘успѣютъ
неразумне творящему что. И отъ вѣры
[убо]5) Господь нашъ Іисусъ Христосъ,
понеже вещъ исповѣданія единаго тре¬
буетъ, а не труда, тѣмже и съкраще-
ными словесы ко Отцю глаголетъ: да
знаютъ, рече, тебе истиннаго Бога,
егоже посла Іисуса Христа, и Духъ
истинны, иже отъ Отца исходитъ. Та-
коже и Павелъ: вѣровати, рече, подо¬
баетъ приходящему къ Богу, яко есть
и взыскающимъ его храненіемъ заповѣ¬
дей мздовъздатель бываетъ. О житель¬
ствѣ же правѣмъ всѣмъ божественное
писаніе всюду въпіетъ и много нака¬
зу етъ, понеже хотящему съхранити за¬
повѣди владычня многа обученія потре¬
ба подвига естъ трезвѣніа всегдапша-1
го, да не како окрадеено будетъ съкро-'
вище. Имѣяй бо заповѣди его, внутръ |
себе обрѣтаетъ Бога, и паче всего міра |
съкровищъ о сихъ прилежитъ, доидеже ,
уврачуется страстьная часть души, и |
станетъ въ здравіи пръвомъ естество, 1
и достигнетъ ему сердца, въ нейже от-;
врывается святымъ, яже око не видѣ,
и ухо не слыша, и на сердце человѣ¬
ку не взыйде, яже у готова Богъ любя¬
щимъ его. 11(191) Отвръзоша хулная
своя и нечестивая уста и необуздан¬
наго ихъ языка неправду въ высоту
глаголюща, не до конца же, но на вре¬
мя попущени быша на искусъ вѣрныхъ
людей, къ своей же погибели имъ, и
вѣчное же въ гееннѣ потопленіе, но
рбченному: прозлбоша грѣшница, яко
трава, и проникоша вси дѣлатели бе-
законіа, яко да потребятсл въ вѣкъ * *)*) Вставлено на полѣ. вѣка. И паки: видѣхъ нечестиваго, мре-
возносяіцася и възвышающася на раз¬
умъ Божій, яко кедры Ливанскія, и
мимоидохъ, и се не бѣ, и взыскахъ
того, и не обрѣтеся мѣсто его. Гдѣ бо
нынѣ вси предреченіи еретици и за-
ступпици злохуленіа ихъ? Не вси ли
прахъ? Не вси ли пепелъ? По[ги]бо-
ша 6) бо сіи вси, и яко небывше безъ
вѣсти быша. Не въ вѣчныхъ ли прокли-
наніихъ память малыя и прелестныя
славы житіа ихъ суетнаго, діаволя съ-
суды, иже възмятоша вселенную, раз¬
вращающе словеса, хотяще уиразнити
вѣру Божію своею самозаконною лестію,
мнящеже покрыти своя студы. |) (об.191)
Но ненредуспѣща о мнозѣ. Безуміе бо
ихъ явѣ бысть всѣмъ. Якоже и Еги¬
петъ прельстившій противистася Мои¬
сею, тако и сіа противятся истиннѣ
человѣцы, растлѣвше умомъ, неискусни
въ вѣры, мертву бо и недѣйственну
сію имуще, или паче м[н]яще имѣти.
Обличаются темніи о свѣтѣ и въ пре¬
мудрости ненаказаніи, льстяще душа[мъ]
неутверженымъ, оставлыпе правый путь
прельстишася, въ тмѣ слѣпотующе,
дымъ вмѣсто солнца дръжаще, ходяще
свѣтомъ огня своего, и пламенемъ его¬
же въсн&лиша. Но доволно убо есть прелщенымъ же
и прельщающимъ законная клятва и
вѣчное Бога отлученіе и уготованный
огнь діаволу и слугамъ его. Мы же ко
отвѣтомъ, прочее, въпрошеній твоихъ
въз[в]ратимся, яко да къ коемуждо въ-
іі росу отвѣщавающе явленіе представимъ
лежащій въ нихъ умъ. Пръвое же пытаніе твое се есть: Въпросъ: Хотѣла7) быхъ увѣдати,
како божественная писанія прочитаю-
ще, прелщаютъ II (192) мнози, ови жи- 6) по надписано послѣ надъ строкою. *) Въпросъ X написано киноварью. Библиотека "Руниверс1