Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
но съ языческими идолы личите, бо
тоеже писано въ книгахъ, что и на
иконахъ маловано. Въпросъ: Пыталъ5 6) еси о томъ, для
чего повстали многи ереси, якоже и
нынѣ прозываемый Лготоры, которіи
многа учатъ чюжда обычая христіан¬
скія церкви, еже начала пріатъ преда¬
нія писанная же и исписанная смяты¬
ми апостолы и богоносными отцы. Отвѣтъ: Добрѣ *), занеже отъ нена¬
видящихъ Сіона начало II (об. 187) ны*
таніа учинилъ еси, рекше — противя¬
щихся дому Господа Бога нашего, еже
есть церкви, яже столпъ и утверженіе
истиннѣ исповѣдуемо, велико есть благо¬
честія таинство, якоже рече божествен¬
ный апостолъ: Богъ явися въ плоти,
оправдася въ Дусѣ, явленъ бысть ан¬
геломъ, проповѣданъ бысть въ языцѣхъ,
и увѣрися въ мірѣ, възнесеся въ сла¬
вѣ. Си главизна тайны смотрѣніа Спа¬
сова, еже по насъ въчеловѣченіа его. Але подобно было тобѣ отъ науче-
ныхъ, пачеже отъ богонаучепыхъ, а
не отъ нашего лишенія въ таковыхъ
рѣчахъ иросвѣщатися. Мы бо и сами
въ таковое съвръшеніе не пришли есмо,
еже бы иныхъ научати, но ниже во учи¬
мыхъ ключимое имамы, якоже достоитъ
устроеніе. Аще бо иже въ псалтыры
отвръзаяй гаданіе присно моляшеся Гос-
подеви глаголя: настави мя на истин-
ну твою, и научи мя. Овъгдаже: на¬
стави мя на путь твой, и пойду въ
истинѣ твоей. Иногда же: открый очи
мои, да разумѣю чюдеса отъ закона
твоего; пришлецъ азъ есмъ на земли,
неск[р]ій отъмене заповѣ||(188)ди твоя,
понеже възлюби дула моя желати судь¬
бы твоя на всяко время. И паки: ска¬
жи ми. [Господи]7) путь, въ оньже 5) Вопросъ П написано киноварью. 6) Отвѣтъ Д написано киноварью. 7) Написано надъ строкою. пойду, яко къ тебѣ отъ всякіа печали
житейскія взя же душу мою. Та же и
неразумѣ глаголющаго въ немъ, яко
вси путіе Господни милость и истинна,
обаче не преста моляся: стопы моя на-
нрави по словеси твоему, а прочая. Коль паче мы страстніи и ненаученіи,
требуемъ наставленія на истинное слово
по учащаго человѣка разуму и на всяку
истинну наставляющаго, да управленъ
будетъ путь нашъ но воли Божіи, по
уму же и слову и діянію. Рече бо са¬
мая истинна, яКО безъ мене не можете
творити няче/юоже. Подобно и апостолу
глаголющу: не бо доволны есмы о събѣ
помыслити что, яко отъ себе, но до-
волство наше отъ Бога, иже удоволство-
ва насъ служителемъ быти нову завѣ¬
ту, не писменомъ, яже на таблицахъ
камяныхъ, якоже и нынѣшній лжеучи¬
тели суесловятъ, но духу, якобы въз-
можно было писати на сердцахъ вѣр¬
ныхъ, ради незабытныа памяти. II («б.
188) Прироженіемъ бо послѣдуетъ уче¬
нію забытъ и прелесть. Того ради пис-
мя, рече, умръщ[вл]яетъ, а духъ жи¬
витъ. Что же есть незабываемая ис¬
тиннаго разума8) память, отъ самого
Господа навыкнемъ, рекіпаго: научите-
ся отъ мене самого, а не отъ писаніа
токмо, зане кротокъ есмъ и смиренъ
сердцемъ, и се есть дверь овцамъ, еюже
ходятъ дѣяніемъ и исходятъ видѣніемъ
приступающій къ нему не двоякимъ,
но правымъ сердцемъ, и на пажитехъ
живоносныхъ упасутся. Вси же, рече,
елици нріидоша сами, рекше — иными
дверми, а не отъ мене послани, татіе
суще и разбойницы. А якоже семуспо-
добитися можемъ? Да будемъ овца ста¬
да Христова, не инако, но аще своего
пастыря гласа послушаемъ, глаголюща¬
го: аще любите мя, заповѣди моя съблю- 8) Исправлено вмѣсто «духа». Библиотека "Руниверс1