Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1427 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1428 ладъ въ всей ноднебеснѣй, идѣже съборъ 1
православныхъ христіанъ събирается. А |
въ вашихъ богопротивпыхъ сонмицахъ
немашъ ни единого съгласіа, окромъ
мясояденіа и еже не имѣти поста по
уставу церковному, по релейному: им-
же Богъ чрево. Вся же наука ваша —
ругатися церкви Христовѣ и истиннымъ
христіапомъ. Для того мпози не ктому
Люторы, но ругатели прозываютъ васъ,
бо всему вы божественному священно
дѣйству церковному ругаетеся, яко Жи¬
ды 11(186) и вси безбожный еретици. И
таковыя злыя науки дръжапи, еще хри- і
стіаіш ся имеповати смѣете. Мы же не
токмо Люторовъ самыхъ, по и именую¬
щихъ ихъ христіаны, и тыхъ за прав-:
дивыхъ христіанъ не личимъ, которіи
разумъ снѣдоша смертную трутизпу ру-
гателскихъ наукъ, пачеже еретическихъ.
Затымъ аще и велику силу Божія сло¬
ва снѣдаютъ, не на лѣтнее, но на гор-1
шее устраяется имъ, не отъ силы сло- |
ва, но отъ нездравіа пріемлющихъ о. ; А для чего же мушу нисати теиеръѴ , Бо и предъ тымъ писалъ есмм не¬
много до твоей милости, и на то ми
не отписалъ еси. А. нынѣ, слышу, и
святыхъ писаніа, которіи Духомъ Свя¬
тымъ писали, отметаете. Како можете
отъ нашихъ глаголъ или писаніа пол-
зоватися? Единачеже, призвавъ Бога на по-}
моіцъ, начали есмо писати, глядячи на [
книгу «Оглашенія» твоего. Потръпи
мало, и узриши, въ чемъ кріется въ
васъ лжеимепитый разумъ антихристо- і
ва лицемѣрія, которіи възносятся на1
всякаго II (об.186) глаголемаго Бога или
святилища. А иже твоя милость [пишетъ]*), ве¬
ликаго свѣтилника церковнаго святаго
Іо[а]на Дамаскина лгаремъ нарицая его, *) Вставлено на полѣ. и якобы внадъ въ человѣкообразниковъ
ересь, того жаднымъ обычаемъ переве¬
сти 2) не можетъ. Аще бо и едино отъ
святыхъ3) богословныхт> его сложеній
принесемъ, абіе заградитъ уста еретикъ!
Глаголетъ бо: «нѣгдѣ сице не описуемъ
божества»! Не лжѣте, слѣиіи! просто бо и неви¬
димо и незрително есть, но плоти по¬
добіе истинно вънлотившася нанисую,
и вѣрую, покланяюся, и прочая. Что
же аще книгу его святаго списанія от¬
кажемъ, ниже устъ възможете отвори-
ти! Не убоялся еси Духа Святаго гла-
голюща: погубитъ Господь вся глаго¬
лющая л&жу на праведнаго, безаконіе
гордынею уничиженіемъ. Прошу,4) твою милость, господина мо¬
его, если еще несъвръшснне жидов-
ствуеши, престани, ругался церквамъ
Божіамъ, и пріиди, покайся къ Богу,
оставивъ, пачеже оплевавъ плевелосѣя-
теля еретическаяученіа гордыхъ чело¬
вѣку, темное изобрѣ| (187)теніе па по¬
гибель душамъ пріемлющимъ сіа. О святыхъ же и честныхъ иконахъ,
которіа пріала церковь Христова, на
твою «Катихисію» писали есмо оказуки
чи достаточне. А што повѣдаетъ: таковіи же уста
имутъ и не глаголютъ, якоже языче¬
скія, на то оказуемъ единѣмъ словомъ
нынѣ, а йотомъ ширей, если Господь
въсхощетъ. Слыши убо! Книги Еллин-
скіа чаровпыи съжигали при апосто-
лѣхъ, а тожде въ нихъ паргаменъ и
чернило, въ нихже сложивше цѣны ихъ
обрѣтоша пять темъ сребра. И нынѣ,
понеже тогда таково бысть, убо и намъ
ли по вашему разуму своя христіанскія
книги съжигати, якоже и иконы заров- 2) Точнѣе слѣдовало сказать «довести»,
т. е. доказать. а) Въ подлинникѣ: «святыхъ отъ*. 1) Д написано киноварью. Библиотека "Руниверс1