Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1423 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI РѢКА. 1424 ромъ и разумномъ, понеже плотски ду¬
ховная разумѣваютъ, аще бо писмепи !)
будемъ пріимати вещи, вся горняя до¬
лу будутъ. Много быхъ писалъ тобѣ, да не хо-
тѣхъ черниломъ: добро было намъ ко
устомъ глаголати въ упражненій, аще
бысть нѣкогда въ тобѣ, или нынѣ есть
останокъ, еже къ Богу любве. Аминь. Нынѣ время благопріятно, дондеже
въ живътѣ семъ потщимся покаятися.
отступивше зломудренихъ человѣкъ, ру¬
гателей же и досадителей самозакон¬
ныя прелести ихъ. Таковіи чюже цар¬
ствія Божія, по апостолу. Посланіе къ Симону Будному * 2). Възлюбленне 3) Господемъ, и нерас-
каянымъ дарованіемъ его и званію Бо¬
жію съпричасниче всѣмъ, любящимъ
явленіе его, обогаще ІІ(183)ный наивы-
ши[мъ с]мисломъ и разумомъ, наипаче
же украшеный добрымъ обычаемъ, гос-
подине Симоне, връховному съименыйі Развѣ аще не вѣру суетну и вътще
благодать Божіа пріати изволиши, и
начало премудрости хотѣніемъ любо-
сластнымъ 4) оокріеши, и въ первѣмъ
чинѣ разума възвысивъ умъ свой по
внѣшнихъ любомудрьцѣхъ съвръшеніе
възнешцуеши, еже да ие будетъ по-
страдати всѣмъ боголюбивымъ? Аще бо
онъ, иже яко рѣка наполнввы[й]ся му¬
дрости, не подобенъ началу конецъ по-
каза(ти)5), коль паче иже многою мѣ¬
рою отъ оного остающимъ, нижё бо
прежде того, или потомъ обрѣтеся
тако упремудренъ по свѣдительству Бо¬
жію о немъ, якоже нѣкоему отъ свя¬ *) Поправлено изъ «писанп». 2) Заголовка этого въ рукописи пѣтъ. 8) Прописное В написано киноварью. 4) Поправлено нзъ «любострастнымъ». *) ши зачеркнуто киноварью. тыхъ плачющѵ глаголати: иже рачи¬
тель, рече, премудрости рачитель бысть
блудницамъ. Понеже аще и добре и
цѣломудрене кромѣ презор[л]ива раз¬
ума смотриши, вся[ко]6) узриши въ пи¬
саніяхъ глубину мыслей святыхъ, яко
премудрости путешествію пѣтъ конца,
понеже премудрость истинная самъ есть
Богъ. Се бо и сами святіи ||(об. 183)
оскудни м[н]ятсл къ совръшеиію тоя,
присноже по предспѣянію лучшему ири-
лагаему отчасти разумѣвающе послѣ¬
дуютъ, дондеже съединятся Богови,
къждо въ чину службы своея. Сего ра¬
ди глаголетъ: ни к тоже да хвалится че¬
ловѣкъ сіи, не бо, рече, вѣка сего пре-
, мудрость глаголемъ но иже въ таин-
| ствѣ Божіимъ съкровенну. И аще тай¬
на глаголется, тайна всяко съкровен-
на есть отъ вѣка и отъ ро юиъ, тѣм-
же и неизреченна есть. Не въ словеси
I бо, рече, царствіе Божіе, но въ силѣ
|‘подвига противу духъ злобныхъ, яже
водъ небесемъ. I А иже глаголютъ, яко мощно всѣмъ
| въ словесѣхъ изъявити еѵангельскую
тайну, таковіи мнятся нѣкако до 3-го
I небесе превзыйти. И увидѣіпа бо, ни¬
жё разумѣла, въ тмѣ ходятъ мнѣнія,
словесы точію препирающеся, всего же
добродѣйства, иже въ дворѣ* Христовѣ
служимаго, пусты, убози суще, богат¬
ства приобрѣтеніе непщующе самоза¬
конную лесть имѣти. Но убо простымъ
и ненаученымъ отъ таковыхъ заблуже-
ній ятомъ быти, ничтоже дивно. II (184)
А иже разумъ вящшій имѣя и сему
свѣтскому ученію послѣдующе, мню не
безъ искуса быти злыхъ, иже хитрость
словесъ ко прелщенію простыхъ людій
пріемщу. Искусъ злыхъ или чаша, яже
въ руцѣ Господни вина нерастворен-
на, и ' растворяема человѣколюбіемъ ®) Дописано надъ строкою. Библиотека "Руниверс1