Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1421 ПОСЛАНІЯ СТАГЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1422 вотъ и смерть и съвѣсть, якоже стра¬
жа ностави на воспоминаніе добрыхъ
естества и на обличеніе злыхъ. Кромѣ
же дарованіа, отъ Бога Сбываемаго, не
можемъ разсудити лучшее отъ горшаго,
но яко въ тмѣ ходяще претыкаемся,
|| (181) и разумъ прелестнаго міра сего
лжеименитый, яко истинный, нріимати.
Кождо бо, рече, отъ своея похоти вле¬
комъ, и прельщаются. Не ко всѣмъ реченно апостолское
слово, еже лучше есть женитися, не¬
жели раждизатися. Се бо есть великая
прелесть несмысленыхъ, яко не вѣдятъ
праве и но чину пріимати въ подобное
время которыйждо глаголъ святаго пи-
саніа, но якоже къждо вгсхотѣ и умы¬
сли, сице пріатъ на развращеніе иныхъ
и свою погибель. Горе бо, рече, глаго¬
лющимъ сладкое горко и полагающимъ
тму въ свѣтъ: о събѣ бо втайнѣ аще
и съгрѣшитъ кто, легчайше мучится;
иныхъ же съблазнивъ и развращая пу-<
ти Господня правая, горшая и неиз¬
реченная мука ждетъ его, яко въ Бога
съгрѣшаюіца. Не толико бо зло есть
грѣхъ, яково и елико мерзко еже по
грѣсѣ безстудство. Еже убо обѣщахом-
ся Богови, должны есмы всяко сіа от-
дати. Блажени бо, рече, творящій судъ,
а не разоряющей, и донелиже || (об.
181)пребываетъ кто въ чину, въ немже
званъ бысть. Аще и различно случится
ему пасти многащи въ прегрѣшеніи,
не престанетъ же отъ подвига теченіи
своего, дондеже въ немъ дыханіе, и въ
томъ побѣдитъ. Иже бо о случающих¬
ся паденихъ не малодушьствуа отъ ан¬
гелъ яко ратоборецъ удивляемъ естъ.
Аще и въ вся ямы впадутъ и въ всѣхъ
сѣтехъ увязнутъ и всяцѣмъ недугомъ
недугуютъ, но по исцѣленіи врачеве и
свѣтила всѣмъ бываютъ, и прочая. А
иже пръвую вѣру поправый и обѣты
своя, яже далъ естъ Богу, отвръгъ и | отшедъ вснятъ, възлюбивъ нынѣшній
! вѣкъ, аще бы и вся заповѣди испра-
! вилъ, въ отступницихъ вѣры вмѣняемъ
I естъ, и въ побѣждевыхъ причтенъ, и
| въ книгахъ животныхъ имя его не
| обрящется. Якоже пишетъ Іоанъ въ
откровеніи: аще не скоро таковій въ-
спрянувъ покается такового дръзнутіа,
иже убо самъ себе волею доброю възло-
живъ Богови и пло1 (І82)доносивъ уды
I своя далъ есть обѣты святости, та же
; ко иному житію отшедъ, — отметникъ
своего обѣщаніи, отъемъ Божіе възло-
женіе, яко святотатецъ грѣха же Хри¬
стова отступленіи не убѣжитъ. Не кто-
му бо лростый блудъ или прслюбодѣй-
ство, якоже оскверняли ложе супруга
своего, но самому уневѣстившу и Хри¬
сту прелюбодѣйство наноситъ, ниже бо
иокааніа его церкви Божіи пріемлетъ, I аще не прежде расторгнетъ лукавое
I оно съвокупленіе, а не отлагати на вре-
! мя, по глаголющому: горе отлагающему
: день отъ дне. Въ чемъ бо иномъ уда-
I вленъ бысть родъ, иже при Нои не
і заежели поймали сыномъ Божіимъ дще-
1 ря человѣческій? Не блуда ли ради, I падоша единъ день 23,000? Что же
; силнаго оного Самсона таковому руга-
| нію и смерти предастъ, не заежели
| оскверни уды своя святыя съвокупле-
ніемъ блудница? Что же мудрѣйшаго
Съломопа отступника устрой, понеже
паче премудрости Божіи възлюби же¬
ны? Тѣмже и объюродѣ оставивъ лю-
демъ безуміе, рекше соблазнъ. || (об.
182) Сице и нынѣ оскверняючіися и не-
кающеся невидимою язвою погибаютъ.
Аще бо и развратници Божіи слова
глаголютъ прелыцающеся: не добро
быти человѣку единому, но той же Богъ
устьг Павловыми глаголетъ: добро че¬
ловѣку женѣ не прикасатисн. Сице бо
многа утаися мнящимся быти премуд- Библиотека "Руниверс1