Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1419 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1420 кновени бо, рече, бывайте и Іудеомъ,
и Ельлиномъ, и церкви Божой, якоже
и азъ въ всемъ всѣмъ усажаю, не ища
свою ползу, но многихъ, да спасутся1).
Не имамъ бо, рече, ясти мяса въ вѣ¬
ки, да не брата моего съблазню * 2). И понеже отъ сихъ нѣціи смотри-
телне реченыхъ отъ апостола начаша
оглаголати тваръ Божію, рекше—бра-
шно и питіе и бракъ, сего ради пра¬
вило апостолское глаголетъ 51: аще кто
брака и вина и мяса отрицается, пе
ради въздержаніа, но гнушаяся, да от¬
лучится. И о семъ паки ищи правила
тѣхже святыхъ апостолъ II (об. 179) 53
и иже въ Гангрѣ събора правило 1, 2,
4: вся бо, рече, елико ст>твори Богъ,
добра зѣло. Тѣмже не брашно зло и питіе, но
зло—объяденіе и ніанство, пижё жена
зло, но блудъ. А еже реклъ, яко нѣціи жившей съ
своими женами и дѣвство съблюдоша
несъвокупляюшеся, се повѣсти суть
смотрителне наиисашася, а не законъ
положися. Якоже и вся, яже смотри¬
телне отъ отецъ съдѣяна или написа¬
на, недостоитъ въ обдръжная пріимати,
но точію законное писаніе, глаголю
же—святая благовѣстія и посланія ано-
столска и дѣянія написана Лукою еѵан-
гелистомъ, и отеческая списанія, иже
симъ послѣдуютъ, и правила апостол-
ская, и съборная правила, слагающа¬
яся съ божественымъ писаніемъ. А идѣ-
же обрѣтаются правила съпротивна бо¬
жественному писанію, сихъ никакоже
пріимати, понеже мнози умолестьци и
самозаконници учатъ, ихже не подоба¬
етъ, невѣдяще, яже творятъ, ни о
них||(180)же утвержаются. Вы же, въ-
злюблени, блудѣтеся, да не [не]чисты¬ *) 1 Корин., гл. 10, ст. 32—33. 2) 1 Кор., гл. 8, ст. 13. *- ми 3) лестьми сведени бывше отпадете
своего утверженіа, растите же благо-
датію и разумомъ Господа нашего Іи¬
суса Христа. Тѣмже молю васъ, пре¬
ставшемъ отъ многопытнаго взысканія
и неподобнаго словопрѣніа, довлѣтися
яже отъ святыхъ и самого Господа
речеными достойная небеснаго званіа
мудрствовати и достойне еѵангелтіо Хри¬
стову жительствовати, и незазорну до
явленія Господа нашего Іисуса Христа,
иже въ своя времена явитъ единъ сил-
ный [даръ] 4) царствующихъ и Господь
господствующихъ, единъ имѣяй бесмер-
тіе, въ свѣтѣ живый непристуннѣ,
егоже нѣстъ видѣлъ никтоже отъ че¬
ловѣкъ, ни видѣти можетъ, емуже честь
и дръжава вѣчная. Аминь. || (об, 180)Того же къ брату отступив¬
шему И ЖЕНУ ПОНЯВШУ 5). Възлюблешіому брату и въ всѣхъ
страданіяхъ нашихъ съобещнику, его¬
же ради и писати дръзаю къ тебѣ, яко
по нуженъ есмъ отъ братскія любве и
болѣзни сръдечныя, понеже къ непра¬
веднымъ наукамъ приложился еси, их¬
же иногда и мы сами, не ощутивпте
сущая въ нихъ прелести антихристова
духа, пе дръзнухомъ хулити, но въ нѣ¬
кихъ рѣчахъ не разнствовахомъ. Для
того по[пустилъ намъ Богъ] страда-
ти таковая къ обращенію лучыпему и
своему познанію, аще въсхощемъ смя>-
ритися предъ Богомъ, хотящимъ вся
человѣки спасти и въ познаніе истин¬
ны пріити. Не нудитъ бо самовластное
наше единою положивъ предъ нами жи 3) Дописано надъ строкою позднѣе. *) Дописано на полѣ. *) Заголовокъ писанъ киноварью. Увдоль-
скій выражаетъ догадку, не писано ли это
посланіе къ Ѳеодосію Косому? ®) Вставлено на полѣ. Библиотека "Руниверс1