Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1417 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1418 А 7) понеже слышахъ о васъ, яко нѣ-
ціи хулятъ бракъ узаконенный отъ Бо¬
га, и сіе отъ многаневѣдѣніа глаго¬
лютъ таковіи, апостолу глаголющу: че¬
стенъ бракъ и ложе нескверно. Точію
блудникомъ и прелюбодѣемъ судитъ
Богъ. И паки въ посланію къ Тимофею
пишетъ: духъ же рѣчію глаголетъ, яко
къ послѣдила времена отступятъ нѣціи
отъ вѣры, внимающе духовомъ лестчемъ
и ученіемъ бѣсовскимъ, въ лицемѣріи
же лжесловесникъ и съждеженыхъ сво¬
ею съвѣстію, възбраняющихъ женитися
и удалятиея отъ брашенъ, яже Богъ
еътвори въ снѣденіе съ благодареніемъ
вѣрнымъ и познавшимъ истинну. Всяко
създаніе Божіе добро, и ничтоже от-
мегно съ благодареніемъ пріемлемо 8).
Освящаетъ бо ся словомъ Божіимъ и
и молитвою 9). И паки: вся чиста чи¬
стымъ, осквер[не]!](178)нымъ же и не¬
вѣрнымъ ничтоже чисто. Оскверни бо
ся умъ ихъ и съвѣстг. Бога исповѣ¬
дуютъ вѣдати, дѣлъ же его отмещутся,
мерзди суще и противны и на всяко
дѣло благо непотребни. Ти же глаголи
и твори, яже подобаетъ здравому уче¬
нію Христо зу, да не внимаютъ Іюдей-
скимъ баснемъ, ни заповѣдемъ человѣ¬
ческимъ, отвращающимъ отъ истинны.
И паки: вѣмъ и препираюся о Христѣ
Іисусѣ', яко ничтоже скверно есть собою,
токмо помышляюшому что скверно быти,
оному скверно. Вся бо чиста, но зло чело
вѣку протыкаемъ идущему. И паки: все въ
торгу продаемое и у невѣрныхъ предста¬
вляемая ядите, ничтоже разсужающе за
совѣсть Господня бо есть зем >я и ис¬
полненія ея 10). Аще ли изнемогаетъ
помыслъ нашъ, по нѵжи укланятися 7) Эта буква написана киноварью. 8) Въ рукописи «пріемлено». *) 1 къ Тим., гл. 4, ст. 1—5. «о) 1 Корине., гл. 10, ст. 25—26. отъ таковыхъ, не яко нечисто Божіе
създаніе, но яко мы немощны. Бла¬
женъ бо, рече, не осужаяй себе, а
съмпяйся, аще ястъ осуждается, зане-
же пе вѣровати тому || (об. 178) чисту
быти. Все бо еже не отъ вѣры грѣхъ
есть Аще ли кто съмпится, зеліе да
ястъ, и неядый ядущаго да не осу-
жаетъ, и ядый неядущаго да не ука-
ряетъ Аще мы не сомнимся по Гос¬
подню словеси. рекпіу: яко все еже
отвнѣуду ѵсты входимо въ человѣка не
можетъ осквернити его, будутъ же ли
ту хотящей съблазнитися, или невѣр-
ніи, или братіа наша неразумны же,
ты бо, рече, добре благодариши, но дру¬
гій не зиждется. И паки: блюдѣте, да
не како власть ваша сіа преткновеніе
будетъ немощнымъ и). Да не погиб¬
нетъ пемощный братъ въ т[в]оемъ раз¬
умѣ, егоже ради Христосъ умре п). Сіа же не всуе, но занеже нѣціи,
неразумѣвше силы реченыхъ отъ апо¬
стола, пріемлютъ слово наго отъ сло¬
весъ его, оставивше прочее, и глаго¬
лютъ несмысленно, яко добро не ясти
мяса, ни пяти вина. И не о ястіи ток¬
мо, но и о всякой вещи, въ нашемъ
самовластіи сущей, рече: ни о немже
братъ твой соблажня!|(179)ется. Аще
ли, рече, брашна ради братъ твой скор¬
битъ, уже не по любви ходиши: нѣсть
бо царство Божіе брашно и питіе, но
правда и миръ и радость о Дусѣ Святѣ. Видиши ли, яко не о брашнохъ и
! здѣ слово апостолу, но любве ради бра¬
та, и та презырати, аще [на],3) шдаа
тѣмъ бываетъ. Не заповѣдь положи
ясти, или неясти, но всюду уча ближ¬
нему] 14) ягаждати въ благое. Безпрет-
ѵ
н) Кор., гл. 8, ст. 9. |#) іЪ., ст. 11. і9) Вставлено на полѣ. **) Допшеано на, полѣ. Библиотека "Руниверс1