Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1415 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1416 Коль паче намъ хранитися: нужно
отъ безмѣстныхъ и разтлѣнныхъ чело¬
вѣкъ, живущихъ по вѣку міра сего, но
князю власти въздушныя духа, дѣй¬
ствующаго нынѣ въ сынохъ противле¬
нія. По божественному писанію, сего
есть смиреніе, еже не възноситися че¬
ловѣческимъ обычаемъ на разумъ Бо¬
жій, понеже міръ испытаетъ тмы на¬
рода, Богъ же—спасаемыя; онъ—перьсть
безчисленную, Богъ же — съсуды избран¬
ныя. Безумніи бо на множество присно
зрлще прѳлщаютъ себе, ты же, възлю-
блене Господемъ, молися быти отъ ма¬
лыхъ: скудно бо есть благое. Самъ бо
Господь рече, что уская врата и тѣ
сенъ путь вводяй въ животъ, и мало
ихъ естъ, иже обрѣтаютъ его. И паки:
не бойся, малое стадо, имже изволи
Отецъ дати царство. Іоанъ же Бого¬
словецъ’ глаголетъ: не любите міра, ни
яже въ мірѣ, яко все, еже въ мірѣ,
похоть плотская, и похоть очима и гор-
дины житіа, нѣстъ отъ Отца, но отъ
міра, || (об. 176) и міръ сій приходитъ,
и похоть его; творяй же волю Божію
пребываетъ въ вѣки 1). Что бо пол-
зуетъ, рече, человѣкъ, аще весь міръ
приобрящетъ, душу же свою погубитъ,
или что дастъ измѣну за душу свою? 2)
Кая житейская пища бываетъ печали
непричастна? Кая ли слава стоитъ на
земли непреложна? Нашедши бо смер¬
ти, вся сіа погубитъ. Възримъ на преж
де бывшая роды въ украшеніи міра
сего, како внезапу превратися въ нет¬
лѣніе слава ихъ, иже нарекоша имена
своя на земныхъ, ихже Духъ Святый
прилагаетъ скотомъ несмысленомъ. Ни- *) 1 соб. посл. Іоан., гл. 2, ст. 15—17. *) Матѳ., гл. 16, ст. 26: «кая бо польза че¬
ловѣку, аще міръ весь пріобрящетъ, душу
же свою отщегитх? пли что дастъ человѣкъ
измѣну за душу свою?» чтоже бо внесохомъ въ міръ сей, явѣ,
яко пи изнести что можемъ. Имуще
же пищу и одѣяпіе, сими доволни бу¬
демъ. Хотящій же богатѣти впадаютъ
въ напйсти и похоти многи, яже по¬
гружаютъ человѣка въ мятежъ и па¬
губу. Корень бо всѣмъ злымъ естъ
сребролюбіе, глаголегъ божественный
апостолъ 3 4). Буди же уеръденъ на по¬
слушаніе божественыхъ писаній, и сихъ
глаголы, яко во||(177)дою животною на-
пояй свою душу, и тщися елико мощно
по сихъ творити. Тръпѣніѳ имѣй въ
скорбехъ, и молися за оскорбившихъ
тя. И обличати благовременно обидя-
щаго, не страстію своего отмщенія, но
желаніемъ братняго исправленія, по за¬
повѣди Господни, не туне гнѣватися
[на] к) ко[го] 5), страхъ Божій имѣти.
по писанному: зачало премудрости
страхъ Господень, и нуть жизни любо¬
вію дѣйствуема. Съблюсти же достоитъ
и чистота тѣлесная всячески: се бо
святость есть, еже страха ради Божія
хранити свое цѣломудріе, понеже храмъ
есмы Богу, по апостолу.: аще ли кто
храмъ Божій осквернитъ, осквернитъ
сего Богъ. И лучше есть женитися,
нежели похотію разжизатися самоволне.
Лучше бо есть не обѣщатися, нежели
обѣщавшуся не отдати. Си же коеждо
реченыхъ сугубъ иматъ разумъ: ова убо
сюгъ мірскимъ оваже инокомъ, да ни-
ктоже отъ своея похоти прельщаемъ
смѣшаетъ || (об. 177) несмѣсная. Освя-
тивый бо себе Богови та же отвръглъ
иръвыя вѣры обѣтъ, не. ктому яко
[про]стый 6) прелюбодѣй судится, ложе
осквернивъ, но яко отъ Бога любыдѣя. 3) 1 посл. къ Тим., гл. 6, ст. 7—10. 4) Вставлено надъ строкою. 5) Дописано и исправлено изъ «кому* *. •) Возстановленное мѣсто выѣдено чер¬
вемъ. Библиотека "Руниверс1