Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1411 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1412 сутъ, ниракоже насъ ползуетъ онѣ[хъ]
благословеніе и молитва. Рече бо Гос¬
подь апостоломъ своимъ: аще будетъ
достоинъ домъ, почіетъ на немъ миръ
вашъ. Аще ли не будетъ достоинъ,
миръ вашъ къ вамъ възвратитсн, яко
страшно учителю осуженіе. Аще кто
презъ заповѣди Господня учитъ *), или
въобразитъ, или презритъ что отъ на¬
писанныхъ. [или иривведетъ отъ нена¬
писанныхъ,] * 2 3) хотяй бо отъ человѣкъ
хвалимъ быти, всѣмъ тщится угодити,
и отъ сего іюзнавается ложный учи¬
тель, иже не учитъ отъ божественыхъ
писаній, но отъ своего умышленіа, по
хотѣнію II (об. 173) когождо. Паки той
же: якоже [чрезъ] *) волю, иже въ бо¬
жествененъ писаніи повѣдуемую, по-
слу[шаю]щеся 4) и новинующеся нѣ. . . . . . виною послушанія отсѣче . . . . 5) воля своея, таковіи діа¬
волу и иже въ грядѣ рядникомъ, си-
рѣчъ томителемъ подо[бни]6) сутъ, и
не избѣжатъ суда Божіа, ни повиную-
щеся, ниже обладающей, но кождо
и мать дати слово по дѣломъ своимъ. ! И паки въ той же главѣ ищи. Гла¬
ва 17 и 18, тамо глаголетъ двѣ послу¬
шаніи: Божіе и съпротивнаго. Сего ра¬
ди внимати опасно божественымъ пи¬
саніемъ. И отъ нихъ аще кто добре
учитъ, аще и вельми худъ естъ и не
нозна[ва]емъ '7), достоитъ послушати:
Божіа бо глаголетъ, а не своя. Аще
ли учитъ съпротивна Богу, сирѣчъ раз¬
орите покушался заоовѣдь Божію, или
оскверняти примѣшепіемъ възбранен- *) Поправлено изъ «учинитъ». 2) Вставлено на полѣ. 3) *) Возстановленныя мѣста иыѣдепы чер¬ вемъ. 5) Выѣдено червемъ. в) Возстановленное мѣсто выѣдено чер¬
вемъ. 7) ва надписано позднѣе надъ строкой). | наго, или подкрадати обычаи человѣ¬
ческими, аще и многъ въ славѣ и ве¬
лика сана кто будетъ, мерзокъ длъженъ
| есть быти комуждо отъ любящихъ Бо-
; га. ||(І74) Глаголетъ великій Василіе:
таково бѣ устроеніе рекшаго. Повѣда-
і ша мнѣ законопреступници ученіе, но
' не яко законъ твой, Господи! И Гос-
1 подъ нѣкимъ въ еѵангеліи глаголаніе: ! оставльше заповѣдь Божію, дрт.жите
! преданія человѣческая. И паки глаго-
■ летъ: овца моя гласа моего слушаютъ, | по чюжемъ же нейдутъ, но бѣжатъ отъ
: него, яко не знаютъ чюжаго гласа. И:
не входяй дверми Христовыми, но пре-
і лазя инудѣ, той ' тать естъ и разбой-
1 никъ. Сего ради и Павелъ Римляномъ
заповѣда: блюстися отъ творящихъ
съблазнь, паче ученія Христова, укло-
нитеся, рече, отъ ихъ. Таковіи бо, рече,
Господу нашему Іисусу Христу [не]8)
работаютъ, но своему чреву, и благими
словесы и благословеніемъ льстятъ серд¬
ца ненаученихъ 9). Тѣмже не просто учитъ апостолъ по-
виноватися, аще святителемъ, атце вла-
стемъ. Глаголетъ бо: не будите раби
человѣкомъ. Не еже рабомъ быти възбра-
ии, но еже въ человѣческія послушати,
и на всяко дѣло благо готовомъ быти.
Ни бо рабъ человѣку таковій, но Богу.
И владыка нѣстъ свободенъ, ||(об. 171)
аще не управитъ си по Бозѣ жи [ти]10),
понеже рабъ естъ грѣху. Что бо [но]11) 8) Вставлено надъ строкою. 9) Римл., гл. 16, ст. 17—18: «Молю же вы,
братіе, блюдитеся отъ творящихъ распри и
раздоры, кромѣ ученія, емуже вы научиете-
ся, и уклонитеся отъ нихъ. Таковіи бо Гос-
подеви нашему Іисусу Христу не работаютъ,
но своему чреву: иже благими словесы и
благословеніемъ нрелщаютъ сердца незлоби¬
выхъ*. 10) п) п) із) и) і5) ів) и) Возстановленныя
мѣста выѣдены въ рукописи червемъ. Библиотека "Руниверс1