Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1407 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУІ ВѢКА. 1408 ума. Тѣмже глаголе[тъ] апостолъ: бра-
тіе, блюдѣтеся, еда кто васъ крадовъ-
дяй хитростію и тщетною лестію, ио
преданію человѣческому 1). И паки: да
не будемъ младенци умомъ, вълнующе
ся въ всякомъ вѣтрѣ ученія, во лжи"
человѣчестѣй * 2). Будетъ бо, рече, вре¬
мя, егда здравая ученія не послушаютъ,
но по своихъ похотехъ изберутъ себѣ
учителя, чешеми слухомъ, отъ истинны
слухъ отвратятъ, и къ баснемъ укло¬
нятся3). Отъ еже бо невѣдѣти намъ боже¬
ственная писанія, впадаемъ въ сѣти
діаволя, и погибели предаемся. Слу-
чаютжеся намъ таковая, понеже не хо-
щеыъ съ страхомъ Божіимъ и съ сми¬
ренною мудростію иснытати божествен¬
ная писанія, но нерадиво прилежимъ.
И Господь же во еѵапгеліи рече: вѣ-
руяй въ мя, якоже рече писаніе, и
прочая. (об. 170 ) Мнози же мнятся вѣро-
вати, но не якоже рече писаніе. Сихъ
не сутъ вѣра права. Не нредпочтоіиа
бо разумъ Божій, но своимъ волямъ по¬
слѣдованія. Нѣкій же чюдесъ ради вѣ-
роваша, якоже Самяряне, благовѣству-
ющу Филиппу. Тѣмже и не пріаша
Духъ Святъ крестившеся. Муринъ же
онъ прилежаше писанію, сего ради
крестнвшуся ему, абіе нападе навь
Духъ Святый. Вѣра бо истиннаа отъ
святаго писаніа, а не отъ чудесъ по-
знавается. Елмаже и въ день онъ и
нѣціи отъ сотворшихъ знаменія и чу¬
деса именемъ Христовымъ, отслани бу¬
дутъ отъ лица его, ихже и дѣлателя
неправдѣ наречетъ. Якоже во благовѣ¬
стіяхъ навыкохомъ, самому Господу рек-
шу: яко востанутъ лжехристи и лже-
пророцы, и дадутъ знаменія' и чудеса, *) Колос., гл. 2, ст. 8. 2) Ефес., гл. 4, ст. 14. ш) 2 Тимоѳ., гл. 4, ст. 3—4. якоже нрелсгити, аще возможно, и из¬
бранныя. И Никонъ Великій въ 43-мъ словѣ
сказуетъ многа о творящихъ знаменія:
яко мнози и отъ вѣрныхъ развращенно жи¬
тіе имуще, знаменія и чудеса сотво||(171)
риша и творятъ, и откровенія и пророче¬
ства изглаголаша, и прельщающей прел-
щаеми, яко се есть разумъ бѣсомъ, да
знамени ради прелстятъ многіа дѣянію
ихъ лукавому послѣдовати, за еже съ-
ставити имъ ересь. Но ниже видимъ
тѣло нѣкоего многими лѣты не растлѣв-
ше, или ино что таково, просто имѣти
сихъ святы, аіце не узримъ въ нихъ
заповѣдей Господнихъ сьвръшенное дѣ¬
ланіе, и плодовъ духовныхъ изчтеныхъ
отъ апостола. И всячески ненависть
тщая славы мірскіа, и самыя правыя
вѣры исповѣданіе—бѣсовская суть дѣй¬
ствовала, попущаюіцу Богу, имиже суд-
бами вѣсть. Глаголетъ же и Великій Василіе: яко
именующаго Бога, дотолѣ яко свята но-
читати, донелиже въля Божіа хранится
отъ него. Не всякъ пророчествуя пре¬
подобенъ, ни всякъ бѣсы изгоняя святъ;
но якоже Господь научи, рече: отъ плодъ
ихъ познаете ихъ. И аще нѣкоего че¬
ловѣка обрящемъ благочестива убо жи¬
тіемъ, просвѣщенна же разумомъ, тво-
ряща заповѣди Господня по свѣдитель-
ству божественныхъ писаній, II (об. 171)
могуща разсудити лучшее отъ худшаго,
не о сей жизни тщашася, но о буду¬
щей присно, отъ благосъкровища бла¬
гая словеса произносяща по Господню
гласу, о немже кто поучается внутръ,
о томъ иматъ и языкъ движимъ. Отъ
избытка бо, рече, сердца глаголютъ
уста его. Таковый аще творитъ или не
творитъ знаменія, святъ въистинну
есть. Понеже дѣйство Святаго Духа въ
немъ познавается болше всѣхъ знаменій
и чюдесъ. И хулящей таковаго, ради Биб/іиотека "Руниверс1