Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1405 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА- 1406 Слышавъ же юноша слово се, отъиде
скорбя, бѣ богатъ зѣло. Видѣвъ же его
Іисусъ прискорбна бывша, рече учени¬
комъ своимъ: аминъ, глаголю вамъ, яко
неудобъ имущимъ богатство въ цар¬
ство Божіе внійти. Удобіе бо естьвел-
буду с[к]возѣ иглени уши пройти, неже
богату въ царствіе внійти 2). Видишилиздѣ, и внимай опасно глаго¬
лемая. Преже всѣхъ речеему Господь съ-
хранити естественыя заповѣди, яже въ
законѣ писаные, еже ошаятися злыхъ
дѣлъ. Егда взыска множае навыкнути
къ совръшенію, тогда вся сущая раз-
даяти повелѣ ему неимущимъ, и по-
слѣдовати не просто, но вземъ крестъ.
Се же есть готову быти умрѣти о истин-
нѣ благовѣствованія, якоже и ученици
Господни, и вси святіи, послѣдовавшій
стопамъ Христовымъ. Глаголетъ бо самъ:
въ мірѣ скорби будѣте. Обычай бо есть,
иже по вѣку міра сего живущимъ не-
навидѣти Христовѣхъ ученикъ. Понеже
премудрость Божіа съпротивна мудро¬
сти міра сего. Пре||(169)мудрость же,
глаголетъ апостолъ, въ совръшеныхъ,
премудрость не вѣка сего, ни князей
вѣка сего престающихъ, но глаголемъ —
премудрость Божію, въ тайнѣ съкро-
венну, юже иронарече Богъ, преже вѣкъ
въ славу нашу, еяже никтоже отъ князь
вѣка сего разумѣ Аще бо быша раз¬
умѣли, не быша распяли Господа славѣ.
Аще бо, рече Господь, мене изгнаша,
ижденутъ и васъ, и прочая. Паки же
глаголетъ апостолъ: вѣренъ Богъ, иже
не оставитъ насъ искуситися паче силы
нашея, но сътворитъ съ напастьми и
изводство еже немощи намъ претръпѣ-
ти. Но точію не уповающе будемъ на
ся, но на Бога. А3) еже испытуеши: како не заблу-
дитй отъ истинаго пути? 2) Матѳ., гл. 19, ст. 16—24. 3) На полѣ киноварью: «Вопросъ». | И 4) о семъ съвѣтъ благъ даю тобѣ:
свяжсе безаконы божественыхъ писа-
| ній, и послѣдуй тѣмъ, писаніемъ же
! истиннымъ и божественымъ. Писаніа
і бо многа суть, но не вся божественна.
! Ты же истинная извѣстне испытавъ отъ
; чтеній сихъ и бесѣдъ духовныхъ и разум¬
ныхъ мужей. Понеже не вси, но разумніи
! разумѣваютъ. Сихъ разумныхъ || (об. 169)
! же глаголемъ имущихъ сущій истинный
разумъ. Есть и лжеименитъ разумъ.
Всякъ разумъ не слагаю[щій]ся по вѣ-
ри Божію еѵангелію,—плотское мудро¬
ваніе, по апостолу вражда па Бога, за¬
кону Божію не повинуется, ниже мо¬
жетъ. И къ Тимофею посылая сице
възопи: о Тимофее, преданіе съхра-
ни, ѵкланяйжеся сквернаго тщегласіа,
противныхъ преній лжеименитаго раз-
ума -5). Такоже и писаніа: ова отъ святыхъ
отецъ списана на ползу вѣрнымъ, ова-
же отъ еретикъ ложно сложенна на со¬
блазна людемъ, оваже отъ растлѣныхъ
умомъ и неученыхъ человѣкъ, огнь вмѣ¬
сто солнца дръжащихъ, по реченному:
яко ходите свѣтомъ огня вашего и пла¬
менемъ, егоже разждегосте. Темни бо
суть о свѣтѣ, иже о премудрости не-
наказаніи, хулници хвалимыхъ лукаваго
чада невъзблагодатная зданія, за них-
же туне Христосъ умре. Ибо егда быша
пророцы — мнози лжепророци, и егдц
явися Христосъ — лжехристи, и егда
апостоли — лжеапостоли, вмѣсто учите¬
лей лжеучители, 11(170) и егда велѣнія
здравая узаконишася—растлѣнна введе
супостатъ, всюду плевелы всѣя. Суть же и нѣкая отъ книгъ надпи¬
санія святыхъ вначалѣ имуща, всякіа
же пакости исполнены человѣческія умы-
шленіа страненъ умъ отъ Христова раз- 4) На полѣ киноварью: «Отвѣтъ>. 5) 1 Тпмоѳ., гл. 6, ст. 20. Библиотека "Руниверс1