Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1401 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУІ ВѢКА. 1402 повпегда ублажити женѣ оной чрево но¬
сившее гіого, рече: блажени, слышащей
слово Божіе и творяще ё. И паки: ма-
ти моя и братія- слышащей слово Бо¬
жіе и храняще ё. И индѣ сіе самое
благую часть именова, -и иохваляетъ
сію избравшаго, и прочая. Но понеже понудилъ еси насъ, не¬
достойныхъ, выше нашея мѣры, еже
и написано, послати Господнихъ запо¬
вѣдей воспоминаніе, тебѣ же и сущимъ
съ тобою братіямъ нашимъ, яже суть
единаго нрава II (об. 165) ихже и чада
тайнъ Божіихъ именовати вѣсть боже-
ственое писаніе, ради сущаго въ васъ
желанія достохвалнаго, за еже навык-
нути намъ словоспасеніа, въ любо ь
Божію поспѣвающее и во .водящее
всѣхъ произволяющихъ въ разумъ
истиный, и како побѣдити міра и мі-
родержителя, ваучшеся ищете,—и о
таковыхъ много намъ слова и неудобъ
сказаемо. Понеже немощенъ слухъ бы¬
ваетъ ради младеньства духовнаго въ-
зраста. Душевенъ бо, рече апостолъ,
человѣкъ не пріемлетъ духовная- Съ-
връгаенныхъ же естъ се, еже раздаяти
коемуждо чювству ключимая. Азъ есмъ
человѣкъ грѣшенъ и немощенъ, бояхся
начати таковая. Слышахъ рекшаго:
вскую гы повѣдаеши оправданіа моа,
и прочая. Ктому же сматряа свое не-
прилежаеіе, и лѣностъ, и неразуміе,
на мнозѣ отлагахъ. Но обаче слова
Божіа никтоже долженъ таити своимъ
нерадѣніемъ, но исповѣдати достоитъ
своя немощи, не съкривати же и не
прелщати Божіа истинны, || (166) да не
будемъ повинны съ преступленіемъ запо¬
вѣдей и слова Божіа, и наказанію или млъ-
чанію безсловесному. Понеже учими есмы
не своя кождо сматряти, но дружнаго.
Тѣмже, съуза ради духовныя любве,
и мы устремляемся неразсуднымъ по¬
слушаніемъ ваше яаповѣданіе сътво- рити, поспѣшествующимъ вамъ въ бла¬
гое молитвами, и вѣровавше, яко всяко
по вѣрѣ вашей къ Богу будетъ вамъ.
Убѣдихомжеся на се, не яко довъльны
есмы о себѣ помыслити, что яко отъ
себе, но довольство наше отъ Бога,
давшаго намъ божественная своя пи-
саніа, въ нихже удовъли насъ, по мѣ¬
рѣ когождо насъ. Сего ради аще и
единъ талантъ вѣренъ кто, не лѣпи-
тися подобаетъ, но прилежно дѣлати.
боясь приказни съкрившаго. Пръвое же въпрошеніе твое се есть:
хотѣлъ быхъ вѣдати главнѣйшая запо¬
вѣди Господня. Отвѣтъ же о семъ вско¬
рѣ подамы, не отъ себе, но отъ свято¬
го еѵангеліа- Внегда законникъ въпроси Господа:
учителю, рече, кая заповѣдь болша есть
въ законѣ? Іисусъ же рече ему: || (оо.
166) яко пръвѣе всѣхъ заповѣдей есть—
възлюбиши Господа Бога твоего всѣмъ
[сердцемъ]2) твоимъ и всею душею твоею
и всею мыслію твоею. Сіа есть пръвая
и большая заповѣдь. Вторая же подоб¬
на ей: възлюбиши ближняго своего, яко
самъ себе. Въ сихъ двохъ заповѣдехъ
весь законъ и пророци висятъ3). И боль-
ша сихъ ина заповѣдъ нѣсть. Сіи, ре¬
че, сътвори, и живъ будеши. Се убо
самъ Господь своимъ заповѣдемъ чинъ
възложилъ есть. Аще и многа быти
мнятся заповѣданная отъ Господа, но
оротиву времени и мѣсту ради немощи
слышащихъ речени быша, да помалу
възведутся хотящей къ совръшенію обо¬
ихъ заповѣдей пръвыхъ, отъ нихже и
вся заповѣди исходятъ и разширяются
въ всякомъ повелѣніи. Сего ради и Да:
видъ глагола: всякоя кончины вѣдѣхъ
конецъ. Широка заповѣдь твоя зѣло.
Видимъ же сіа вся многочастне и много- *) Вставлено на полѣ. 8) Поправлено изъ «видятъ*. Библиотека "Руниверс1