Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1389 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1390 ватися отъ Господа хотяще. И многи
виды неразумія ищетъ. И рече: тѣмже
прельстила насъ злып обычай, и вели
кимъ злымъ виновно развращеніе че¬
ловѣческое преданіе. И паки г чюжуся,
рече, како о упражняемыхъ и престаю¬
щихъ толико имутъ человѣцы тщаніе
и устрашеніе? О пребывающихъ же, и^
пачеже о большей всѣхъ любви, зна¬
менующей христіанина, не токмо тіи
ни едино слово творя, но и потщав-
шимся съпротивляются, и ратующесл
исполняютъ реченное: ни сами входятъ,
ниже хотящихъ ввити оставляютъ, не
вѣдуще бо Божію правду, и свою прав¬
ду ищуще поставити, правдѣ Божіи не
повинуются. Люто, рече, възношеніе су-
діамъ намъ законоположнику сидѣти,
и нѣкая пріимати отъ язаконеныхъ,
прочая же отметати. И аще на время
Моѵсеомъ данный закопъ отъ Бога мла¬
денческому смьі|і(156)слу уподобися, му¬
жу въ всемъ съвершенну еѵангельскій
разумъ. Что речемъ о иже нынѣ яза-
коненыхъ отъ человѣкъ? И саки гла¬
голетъ: отскочивше отъ своихъ вълей
и обычая и человѣческихъ преданій
назираніа, приложимся еѵангелію Бо¬
жію. И въ 44 главѣ глаголетъ: яко
иго Христово благо и бремя легко, вся
же чюжая еѵангелію учительства тяжка
суть и бремена. Сего ради и въ 46
главѣ пишетъ, яко сънротивъ прелож¬
ныхъ еже отъ малыхъ отъ^вѣры и стра¬
ха и отъ желанія достославнаго тщаніе
показу Нощей, о лучшихъ же небрегуще,
зѣлнѣйше осужени будутъ. И въ 70
главѣ: яко слышателемъ слова науче-
нымъ писаніемъ искушати отъ учите¬
лей глаголемая, и съгласная Божестве-
ному писанію пріимати, съпротивная же
отрѣвати, и прочая. Сіа отъ многихъ малая въспомядоохъ,
Великаго Василіа да прочтеніи, и тамо
вся искомая тобою изобрящеши, и бу- деши искусенъ слову правдѣ. Елико
великъ еси, толико смиряй себе. Сил-
ніи бо, рече, || (об. 156) силно истязани
будутъ. Нѣсть же се смиреныхъ, еже
не испытати разума Господнихъ хотѣ¬
ній, но послѣдняа гордость. Носити же
ся всякимъ вѣтромъ ученіа во лажи че-
ловѣчестѣй, се есть възношеніе, взем-
лющееся на разумъ Божій. Но апосто¬
лу: о, царю! преданіе божественное
съхрани, укланяйжеся сквернаго тще-
гласіа преложеніа препираній лжеимен-
наго разума! Богъ же да съхранитъ цар¬
ство твое въ мирѣ, молитвами Пресвя¬
тыя Богородица и всѣхъ святыхъ! Царъ
царствующихъ и Господь господствую¬
щихъ, единъ имѣяй безсмертіе, въ свѣ¬
тѣ живый неприступнымъ, отъ негоже
всяко отечество на небеси и на землй
именуется, имже [цари]7) царствуютъ,
силніи дръжатъ землю, емуже честь и
дръжава вѣчная. Аминь. Даже послу¬
живъ въли его въ мимоходящемъ семъ
царствіи, вѣчнаго сподобишися, егоже
обѣща любящимъ его. А мы грѣшніи
аще и дръзновеніа не имѣемъ множе¬
ства ради грѣховъ, обаче должны есмы
прежде всего || (157) творити молитвы
за царя, якоже повелѣ апостолъ. Посланіе старца Артемія8). Слышахъ скорбъ, еяже имаши о насъ,
о, благочестивый въ яеловѣдѣхъ! Прі¬
иди убо нынѣ, да отженеши нераз-
уміа мглу й облакъ печали незлобиваго
ти сердца. Или мниши невѣдѣти твор¬
цу дѣлъ рукъ своихъ, и давшему тва¬
ри уши не слышати, или създавшому
око не сматряти бывающая подъ солн¬
цемъ? Како бо съвѣдый умъ человѣ¬
комъ, и създавый по единому сердца 7) Вставлено на полѣ. 8) Безъ надписи. Библиотека "Руниверс1