История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1387 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУІ ВѢКА. 1388 «почто ученици твои не ходятъ по пре-
|| (154)данію старческу», смотрителне
отвѣща прямо немощи онѣхъ, пророка
Исаія привелъ свидѣтеля: добре, глаго¬
ля, отметаете заповѣдь Божію, да въ
тоя мѣсто преданіа ваша съблюдаете.
Оставивъ бо старецъ, къ нимъ слово
обращаетъ: аще бо бы похулилъ пре¬
давшихъ, готовя» ѵбо оклеветати его къ
наА оду и въставити нань люди, яко отца
ихъ похуливша. И ина многа такова
объемляй премудрыя въ коварствѣ ихъ
сътвори наученіе наше. Тако и ве-.
ликій нашъ наставникъ Павелъ нѣгдѣ
глаголетъ: сице и азъ, братіе, немогохъ
вамъ глаголати, яко духовнымъ, но яко
плотяномъ,и яко младенцемъ о Христѣ,
и прочая. И паки: не всѣмъ бо вѣра,
нижё въ всѣхъ, якоже словеса глаго¬
лютъ разумъ. Въ премудрости бо, рече,
ходите ко внѣшнимъ, время искушаю-
щѳ, занеже дніе лукави суть. Тѣмже, о царю, аще просвѣтитъ те¬
бе Господь разумомъ истинныхъ велѣ¬
ній своихъ заповѣдей, тогда познаеши
много съпротивна тѣмъ преданіа, || (об.
154) ихже на[ка]заніи !) якоже исправ¬
ленія непщуютъ. Ты же не смущайся
о таковыхъ, нижё ревность не[лѣ]пу 2)
да изнесеши. Но помяни Господа гла-
голюща: научитеся отъ мене, яко кро¬
токъ есмъ и смиренъ сердцемъ. Поне¬
же міръ Святаго Духа вмѣстити не
можетъ. И Давидъ глаголетъ: сокрыхъ
словеса твоя въ сердцы моемъ, да не
согрѣшу тебѣ. Согрѣшаетъ бо во исти¬
ну сподобленый тайнамъ духа слове-
семъ, и во уши несмысленнымъ гла-
голяй, яко забыхъ рекшаго: не дадите
святая псомъ, и прочая. Аще бо кто
самъ нерадитъ взыскати волю Божію,
неже слышати есть достойно. *) ка вставлено послѣ, надъ строкою. *) лѣ вставлено надъ строкою. Напомню же ти царьское слово, яко
о Божіихъ заповѣдехъ и отеческихъ
преданіяхъ и о обычаяхъ человѣче¬
скихъ написати повелѣлъ еси. И аще
хощеіии истинною навыкнутй сія, про¬
чти со прилежаніемъ всякимъ просвѣти¬
тельную книгу Великаго Василія, не
житіе его, но самое священныя руки
его списаніе и жилища святыя Троица,
сердца его разумъ, ему же начало:
«Многомъ сущи иже отъ богодухнове-
наго писанія повѣдуемымъ», и потомъ
предсловье, емуже начало: «Бога бла-
гаго благода!'(155)тію», таже о вѣ¬
рѣ слово, по сихъ божественое ко всѣмъ
христіяномъ общее ученіе, со всякимъ
извѣщеніемъ истину повѣдующе. И не
единою сію, нижё дважды, но множи-
цею и не мимошествене прочтеши. И
аще чего не можеши разумѣти, молися
Богу, да (по)вразумитъ 3)^тя. Не срам-
ляйся невидѣніемъ. Съ всяцѣмъ тща¬
ніемъ въпроои вѣдущаго. Подобаетъ убо
учитися безъ стыдѣніа, якоже учити
безъ зависти. Никтоже бо научився мо¬
жетъ [что]4) разумѣти. Темни бо о
свѣтѣ, иже отъ премудрости ненаказа,
пи. Рече бо: и всяка душа ненаказанна
неисцѣлна. Кромѣ бо заповѣдей Господ¬
нихъ исцѣлити души невъзможно и ста¬
ти въ здравіи естества пръваго, якоже
сътворена бысть. И смотрю прилежно въ самомъ томъ
предословіи Великаго Василія, которую
глаголетъ вину церквамъ и другъ къ
другу несъгласія. Къмуждо [бо]5), ре* *
че, отъ Господа нашего учительства
отступующе, помысли же нѣкіа и уста¬
вы своя самовластіемъ || (об. 155)препи-
рающе, и отъ непокорства начальство-
вати Господемъ 6), нежели начальство 3) по зачеркнуто киноварью. Вставлено на полѣ. 5) Вставлено позднѣе надъ строкою. •) Поправлено изъ «глаголемъ». Библиотека "Руниверс1