Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1383 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1384 еже отметати что отъ написанныхъ,
или привводити отъ ненаписанныхъ,
Богу единою рекшу: съхрани глаголъ,
егоже завѣщаю ти днесь, не приложи-
ши къ нему, и не отъимеши отъ него,
и апостолу учащу: не внимати Іуде-
скимъ баснемъ, нижё заповѣдемъ чело¬
вѣческимъ отвращающимъ отъ истинны? Сіа же не туне пройдохъ. Но, яко
оскудѣвшимъ нынѣ зѣло духовнымъ на¬
ставникомъ, хощу подвигнута царскую
ти душу на испытаніе разума боже-
ственыхъ писаній, — писаній же истин¬
ныхъ божественыхъ. || (151) Суть бо
писаніа многа, но не вся божественна
суть. Ты же извѣстно истинная испы¬
тавъ поучаяйся въ‘нихъ,да уразумѣвши,
что есть воля Божіа. Понеже и се1)
воля Божіа естъ, понеже подвигнулся
еси съ помощію его, но естъ въля Бо¬
жіа благая и угодная и съвръшенная,
еяже ради Сынъ Божій пріиде въ міръ и
дастъ намъ разумъ, да познаемъ истин-
ну. Рече бо: азъ есмъ путь, истинна и
животъ, и никтоже можетъ пріити къ
отцу токмо мною. И паки: азъ есмь
дверь овцамъ, и той самъ единородное,
слово Божіе. Якоже глаголетъ Бого¬
словъ Григоріе: съвершенно показа намъ
ученіе. И аще съвершенно ученіе Господь
намъ показа, како неистовствуютъ нѣ-
ціи толико, яко и глаголати дръзаютъ
сице: «не требѣ нынѣ по еѵангелію жи-
ти»І И отъ нѣкоего епископа слышахъ:
«не съидется дей нынѣ по еѵангелію
жити: родъ нынѣ слабъ»! И таковыми
растдѣными ученіи и словесы прелщают- і
ся мнози, не токмо Егѵптяне, но Іеру-
салимляне. И ина словеса глаголются отъ нѣ¬
кихъ мнящихся быти учителей: «грѣхъ
простымъ чести апостолъ и еѵангеліе»! *) Исправлено изъ «п то*. || (об. 151) И мнози отъ ненаказанныхъ
боятся и въ руки взяти. й паки: «не чти много книгъ, да не
во ересь впадеши»! И аще къму прилунится недугъ, отъ
негоже человѣкъ естественнаго смысла
испадетъ, тоже прелщающе глаголютъ:
«зашелся есть въ книгахъ»! Еже, егда благодати божественнѣй
поснѣшествующи, отъ прочитаніа книж¬
наго уразумѣвъ кто истинну, дѣйство-
вати начнетъ заповѣди Господня, и
предуспѣваетъ въ любви в Божіа пре¬
мудрости, и отъ сего бываетъ ему по
нужи отлучитися мыслію отъ молвы
мірскіа, и тещи вслѣдъ Бога, и о
таковыхъ неискусне тоже глаголютъ,
якоже и Фистъ къ Павлу рече: «мно-
гіа тя книги въ неистовство прела¬
гаютъ»! Но сицеваа глаголющей — сами не-
наказани; хотятъ, да и прочій по нихъ
безъ наказанія будутъ, да необличенна
будетъ злоба. Вѣдомо же буди всѣмъ благочести¬
вымъ, яко всяка ересь и прелесть бѣ¬
совская и житіе растлѣнно привпійде
отъ еже не вѣдати извѣстно разумъ боже¬
ственыхъ писаній. Отъ сего ло||(152)жна
списанія пріемлются, и старческія басни,
и уставы растлѣныхъ человѣковъ умомъ и
лишеныхъ истинны, мнящихъ користемъ
приобрѣтеніе быти благочестіе, отъ них-
жѳ отступати апостолъ повелѣлъ. Молю же: царскою ти властію да не
зазриши ми дръзнутіе вышемярное! Аще
бо бы не разумѣлъ азъ даннаго ти отъ
Бога просвѣщенія въ истинный разумъ
вѣры ради правыя, не быхъ сице дръз-
нулъ. Но аще и зѣло вѣренъ еси, и
теплоту многу имаши въ любовь Божію,
не уже съвръшеніе достиглъ еси?! И о
семъ, Господа ради, не смутися на, мяі
Еъ совръшенію бо и святіи въ мірѣ
семъ недоволни. Но нижё святымъ ан¬ Библиотека "Руниверс1