Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1379 ПОСЛАШЯ СТАРЦА умѣвати Бога, и къ человѣкомъ пра¬
ведное имѣти. Блика бо, рече, неугодна
вамъ, другимъ не творитб, и яже сами
любите себе отъ иныхъ человѣкъ, тако
и вы творите имъ. Се бо есть законъ
и пророци, въ нихжѳ и прежде закона
мнози оправдивше[и]ся угодиша Богу.
Аще бо сердце наше не зазритъ намъ,
дръзновеяіе имамы къ Богу. Но нѣціи, съпротивная симъ пре-
дающе, самоволнымъ смиренномудріемъ
и тщетнымъ покаяніемъ, благими же
словесы и благоговѣніемъ льстятъ сердца
незлобивымъ, сквернаго ради прибытка.
И они отъ міра суть Сего ради отъ
міра глаголютъ. И міръ тѣхъ послу¬
шаетъ, отъ земля гласящихъ, по про¬
року, и отъ чрева глаголющихъ. Ду-
шевни духа не||(147) причастни, но вѣр¬
ныхъ не иму гъ прелстити. Сіи бо отъ дан¬
наго Христова въображеніа знаменаютъ.
Внемлѣте бо, рече, отъ лжи[вы]хъ про¬
рокъ, и прочая. И благій человѣкъ отъ
благаго съкровища износитъ благое, и
лукавый человѣкъ отъ лукаваго съкро¬
вища сердца износитъ лукавая. Отъ
излишства бо сердечнаго глаголютъ уста
человѣку, сирѣчь, отъ преисполненіа.
Вѣруяй бо въ мя, рече Господь: по
писанію, рѣки пролиются отъ чрева
его въды животныя. Естъ же и съпро-
тивныя воды многи, въ нихже пото¬
пляющейся къ нему не приближатся,
аще не еѵангельскою мрежею извле¬
кутся. И нако бо міра, сирѣчъ страст¬
наго потопа, избыти немощно, аще не
послушаемъ несумнѣнною вѣрою запо¬
вѣди Господня, якоже врачованію душъ
нашихъ отъ истиннаго врача положи-
шася, въ нихже всяка душа неяака-
занна неисцѣлна. Наученыхъ истинну
бо дръзну[лъ] апостолъ съвершеныи на-
рещи: елици бо, рече, съвръшени, се
да мудрствуемъ. И аще инако мудр¬
ствуете, се Богъ вамъ открыетъ. Ина- артемія, хѵі вѣка. 1380 ко же не противное глаголетъ, || (об.
147) но яко на пути истинны и въ
вредила успѣвающихъ, еже есть вь
превышшее благовѣстьоваеіа отъ часна-
го разума къ съвръшенному близъ, еже
чювствами възведенну быти, ко иже па¬
че всякого чювства и постизаніа, еже
естъ всѣхъ виновникъ и творецъ и
съдѣтель, отъ негоже всяко даяніе бла¬
го и всякъ даръ съвръшенъ дается. Подобно же помыслихъ здѣ о иже зле
плотская мудрствующихъ написати раст-
лѣныхъ человѣкъ умомъ и лишеныхъ
истинны, неискушеныхъ въ вѣрѣ, мня¬
щихъ користемъ приобрѣтеніе быти
благовѣріе, якоже Духомъ Божіимъ въ-
дими древле глаголаша святіи Божіи
человѣци Быша же, рече Петръ, и лже-
иророци въ людехъ, якоже и въ васъ
будутъ лжеучители, иже [вне]суть ере¬
си погибелны, и искупившаго ихъ Гос¬
пода отметающеся, и праводяще събѣ
погибель1), не словомъ точію, но дѣлы
множае, отъ плодовъ познаваема, сло¬
вомъ бо исповѣдуще вѣру, и сею яко
овчиною прикрываютъ внутрняго влъ-
ка, дѣлы же отмещутся, и ученіе ис¬
полни преле||(148)сти отъ себе духомъ
міра сего, а не Божіимъ, глаголюще, и
всюду всячески божественнаго писаніа,
яко тмѣ просвѣтителя и обличителя
прелести укланяющеся. Свѣту бо сіа-
ющу божественаго писанія тать' само-
законіа яве обрѣтается. Лукавъ бо есть
и многокъзненныя льсти изобрѣтатель
искони бысть діаволъ. Не рече бо ко
Адаму: не слушай Бога, преступи за¬
повѣдь; ниже къ Евзѣ сице глагола, но
подложи зміи лестная глаголати, отъ
своего паденіа искусивъ, еже равно Бо-
жіа пожелѣвати. И въжделѣніемъ помра-
чися страстпе словесное ума разсужде¬
ніе, егоже ради самовластіемъ почтени 1) 2 Петр., гл. 2, ст. 1. Библиотека "Руниверс1