Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1377 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1378 нимся. 11(145) Бываетъ 6о и вѣруемъ
инѣмъ образомъ очищеніе, якоже при
Лазари ономъ и прочихъ, неволныхъ
скорбей наваденіемъ съ самовълнимъ
же познаніемъ обыче, якоже и сраспя-
таго Христу разбойника] увѣдѣхомъ,
понеже чаша въ руцѣ Господни здѣш¬
няго наказанія вина мнимаго нераство-
ренна, исполни милости и человѣколю¬
бія. Уклони бо, рече, отъ сея въ сію.
Обаче дрождіе вѣчнаго его суда не из-
метаются, испіютъ сихъ вси непокаяв-
шіися и въ познаніе истинны прій¬
ти невъсхотѣвшіи, и всяко наказаніе и
ученіе Господне отъ себе отвръгше, и
по своимъ похотемъ избирающе учите¬
лей, услажаеми слухомъ., и вмѣсто нуж¬
ныхъ тунеядецъ и ласкателей питающе.
Якоже и богатый онъ, егоже прель-
стиша блажащей, иже [ни] единыя кап¬
ли въ простуженіе языка получи, зане
самъ въ время не помяну[лъ] сътвори-
.ти милости. Судъ бо, рече, безъ ми¬
лости—нетворящому милость. Понеже и нынѣ мнози отъ Бога
пріемше дарованія, или чювственна, или
умна, дѣйствуютъ ими не къ благо-
11 (об. 145)угожденію хотѣнія его, но
на своа сласти и страсти сія истоще-
вающе, но да услышимъ о таковіи[хъ]
самого Господа глаголюща. Пріидетъ
Господь [и призоветъ] раба оного въ
день, въ оньже не чаеть, и часъ, во
иже не вѣсть, и пресѣкъ ва-полы, часть
его съ невѣрными положитъ. Сіа порозумѣвше, да не играемъ бо-
жествеными. Богъ бо, рече, подра¬
жаемъ не бываетъ. Но еже аще сѣетъ
человѣкѣ, тоже и пожнетъ. Сѣявый въ
плоть, отъ плоти пожнетъ тлѣніе; а
сѣавый въ духъ, отъ духа пожнетъ жи¬
вотъ вѣчный. Нужда бо есть согрѣ¬
шающему не (зіс) непокарану быти пра¬
веднымъ судомъ Божіимъ, и здѣ, и въ
будущемъ, по равенству согрѣшенія. Сихъ боящеся, внимаемъ собѣ, да бу¬
демъ добри строители различнѣй бла¬
годати Божіи, кождо, якоже пріалъ
есть дарованіе съ тщаніемъ, сице слу-
жаще, да сподобимся достойно слышати
владычняго гласа: благій рабе! о малѣ
бысть вѣренъ, надъ многими тя поставлю,
внійди въ радость Господа своего. Къ
нерадящимъ же глаголетъ: аще въ не-
праведнемъ и чюждеуъ имѣ||(146)ніи
| не бысте вѣрни, въ истеннѣмъ кто
вамъ вѣру иметъ, и ваше хто вамъ
дастъ? Реченно же есть отъ отецъ и се: яко
инако Богъ судитъ царю, и инако кня¬
зю, и инако началнику, и инако су¬
щему подъ началомъ, и инако научену
и разумну, инако невѣж ди и грубу.
Пріемлютъ же сіа нѣціи противу своимъ
волямъ плотскимъ, страстне разсуждаю¬
ще и мнящѳ лицемѣріе имѣти нели¬
цемѣрному. Всѣмъ бо подобне заповѣди
своя законоположилъ есть Господь, и
никтоже избѣжитъ безъ муки престу-
паяй сихъ. И пачеже въ преимущихъ
стѳпенехъ, иже должни суть, яко образъ
и правило быти подручнымъ. Емуже бо
предаша много, лишшая въспросятъ
отъ него. И паки: силніи силно истя-
зани будутъ. И нехотяй вълею волю
Божію навыкнути, не съ неувѣдѣвшими
таковый быенъ будетъ,мало, но съ нехо-
тѣвши[ми] 10)увѣдати, вящшѳ вѣдящихъ
и несътворшихъ мученъ будетъ, зане
ненавыче ради лѣности и непокорства.
||(об.146) Вѣетъ бо Богъ съсуды службы
своея, и дарованія различная, еще же
и силу и немощъ естества, страсти же
и безстрастіе, комуждо и судію неумытна
—съвѣсть положи, неписанный законъ,
яко и отъ самого естества ви[ди]мыя “)
тварр о невидимыхъ вѣровати и раз- *•)*•) Дописано на полѣ.
4|) Вставлено на полѣ. ѴУОСКАД ИСГОГЯиСКАЛ БНЫ10ТХКА. и Библиотека "Руниверс1