История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1373 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1374 Въ злохотпе борющимися съ нами
невѣрными или зловѣрными по первомъ
или по второмъ наказаніи престаемъ.
Въ хотящихъ же истинну навыкнути,
доброе творящимъ же и глаголющимъ
же, до вѣка не стужаемъ си, готовя
суще ко отвѣту всякому, въпроптающа
му вы слово о йашемъ упованіи съ кро¬
тостію и страхомъ. Егда же поведутъ
вы предъ владыки и царя предательски,
тогда, рече, не прежде поучайтеся || (142)
отвѣщати, но еже аще дастся вамъ.
Въ той часъ се глаголите, и Григоріе
Богословъ глаголетъ: егда къ Ироду
приведенъ бѵдеши, не отвѣщавая вяіце,
Иродъ • же всякъ плотскій, иже не
пріемлетъ духовная. Зриши ли, яко не отечески, ниже
братски хотяще исправити вънрошаютъ,
но яко волки, овчиною лрикрившеся,
ищутъ нѣчто уловити отъ устъ наіпихъ.
Хранижеся не възненавидѣти, ни до-
садити имъ, но силою любве Христо¬
вы въ благодати Святаго Духа слово
наше да будетъ растворенпо. Бѣхомъ
бо и мы иногда несмышлены, непо[ко]-
риви, прелщенни. Помяни наше самѣхъ
прежнее устроеніе, какови бѣхомъ,
внегда не разумѣхомъ Господнихъ за¬
повѣдей и здравое слово съблазнь не-
шцевахомъ. Сіапомысливше, не дивимся
о судбахъ Божіихъ, и молитися Богу
да не облѣнимся и призвати помощъ
его, яко близь есть, аще въсхощемъ. Посланіе старца Артемія *). (об. 142) Хотѣлъ быхънѣчто отъ долж¬
ныхъ и нужныхъ провѣщати; заущаетъ
же мя и възбраняетъ свое неисправленіе.
Покушаюся глаголати; недостоинство
же мое повелѣваетъ ми молчати. За¬
зрѣніе бо съвѣсти бездръзновенна тво- 4) Надписи нѣтъ. ритъ человѣка, не точію въ молитвѣ*
но и еже глаголати слово Божіе. Же¬
лаю преподати духовнаго ми дара въ
ползу ближнему; видя же свое ііепри-
лежаніе и лѣпость, въсцящаюся. Имамъ
бо своя рапы гніюща и въсмердѣвша-
ся. Обаче болѣзнь нудитъ мя изрещи
ради обдержаща невидѣніа въ време¬
на сіа; съгрѣшеній же множество за-
гражаетъ ми уста, слыша писаніе, гла-
голюще: врачю, исцѣлися самъ! И па¬
ки грѣшнику рече Богъ: вскую ты по¬
вѣдавши оправданія моя. Но понеже
ни Давидъ, глаголавый сіа, пребысть
безъ прети каніа, по паде и втста, абіе
и въ покаяніи моляш ся глаголя: Духа
твоего Святаго не отіими отъ мене, да
научатся отъ мене безаконіи путемъ
11 (143) твоимъ, и нечестивіи къ тебѣ
обратятся, видѣвше мя покаянія ради
неотвръженна отъ лица твоего. Но сіа въ ветхомъ. Коль паче въ
благодати Господа напіего Іисусъ Хри¬
ста, якоже нѣкто отъ святыхъ глагола
о семъ, яко не тогда, егда съдѣемъ
правду, вкушаемъ сладости съкровен-
ныя въ немъ, но егда алчемъ и жаж¬
демъ правды. Такоже и грѣхъ: не егда
съдѣемъ. грѣшници бываемъ, но егда
не раскаемся и възненавидимъ его.
Нѣсть [бо] 2 3) грѣхъ непращасмъ, раз¬
вѣ безъ покаяніа. Ни едина же добро¬
дѣтель выше покаяніа. Нужно бо есть
всѣмъ грѣшникомъ и праведникомъ
сіе. Писано бо есть, яко никтоже святъ
отъ скверны. Вси бо съгрѣшиша и ли¬
шаются славы Божія, оправдаеми туне
того благодатію, нзбавл ніемъ Господа
нашего Іисуса Христа. Кровію бо его
имамы оставленіе грѣхомъ. Очисти бо
пасъ събѣ 3) люди изрядны, да будемъ
ревАітѳле добрымъ дѣломь, а ее злымъ. 2) Нставлено надъ строкою. 3) Поправлено изъ «собою*. Библиотека "Руниверс1