Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1371 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУІ ВѢКА. 1372 Писано бо естъ: время всякой вещи
иже подъ небесемъ. Тѣмже и мы не-
смотреливно духовная Христова сло¬
веса иже плотьская мудрствующимъ
подложивше, стражемъ отъ нихъ, яко-
же солнечный свѣтъ, незд[р]авымаочима
и немощну елуху грома гласа и млека
требующимъ твердую пищу, но ниже
самъ Господь нашъ или избранный его
съсудъ, вѣдый духовнымъ прилагати
духовная, пребыша кромѣ скорбей въ
мірѣ семъ. Коль паче мнѣ грѣшному,
иже присно не по разуму поспѣваемъ,
понеже законъ духовенъ есть, азъ же
плотя пъ и проданъ подъ грѣхъмъ, и
по неложному его обѣщанію уповаемъ
очищеніи кровію Христовою получити,
аще сподобимся-недостойніи причаст-
ници быти страданіемъ его. Глаголетъ бо Григоріѳ втораго слова:
аще сраспнешиоя яко разбойникъ, яко
благонравенъ познай Бога,; (об. 14 0)съ бе-
законными вмѣнишася тебе ради, и тво¬
его ради грѣха, и ты буди за оного за¬
конъ, купи смертію спасеніе, стяжавай
что отъ озлобленіа, хощетъ бо тя очи-
стити грѣха, здѣшнихъ ради страда¬
ній. И паки глаголетъ той же богосло¬
вецъ, въ словѣ еже на крещеніе: вѣмъ
и ино крещеніе, мученіемъ и кровію
больше инѣхъ и выше, имжс и самъ
Христосъ крестися, еже зѣло честно и
блажено елико вторыми нечистотами не
оскверняется ктому. Но ли не поми
наютъ насъ, якоже и богатыхъ. Нѣстъ
се, вѣетъ! Поминаютъ бо присно всѣхъ
православныхъ христіанъ. Ничтоже
бо, рече, Богу велику, егоже нищій не
подаетъ. Не обидливъ бо, рече, естъ
Богъ, ниже забытію дръжимъ як »же
человѣкъ. Незабвенно естъ отъ него
ничтоже, и нѣстъ предъ нимъ тваръ
невидима, вгяже нага и отверста предъ
очима его. Не забудемъ рекщаго: бла-
жени будѣте, егда възненавидятъ васъ человѣцы, и егда разлучатъ вы, и по¬
носятъ, и принесутъ имя ваше яко зло,
сына человѣческаго ради, възрадуйтеся,
рече, въ онъ день, || (141) и прочая. И
горе, егдадобре рекутъ вамъ вси чело-
вѣци: по сему творяху лжепророкомъ. Аще бо и вси осудятъ пасъ, яко зло¬
дѣя, и проклинаютъ никая же отъ того
бѣда сущимъ намъ православнымъ Хри¬
стіаномъ, и пачеже ради словесе его
страждущимъ. Не послѣдуетъ бо судъ
Божій клятвамъ неправеднымъ, якоже
и благословенію. Аще бо, рече, не бу¬
детъ достоинъ міръ васъ, къ намъ въз-
[в]ратит[е]ся.Так и клятва въз[в]ращает
ся на иже неправедно съблазнившагосл.
Кленущего прокленутъ бо, рече, тіи, и
ты благословиши, и въ безчестіи, еже
отъ міра бываемѣмъ, слава Божіа съкро-
[ве]нна есть побѣдившимъ міръ, и до
конца въ подвизѣ претръпѣвшимъ. Вѣете бо мудрованіе наше, якоже
никогдаже глагола или съмнѣхся въ
православнѣй вѣры святыя единосущ¬
ныя Троица, яко нЬціи лжутъ на насъ.
Слово же наше всегда есть къ хотя¬
щимъ спастиея о заповѣдехъ Христо
пыхъ. И еликаже съпротивпа яже отъ
певнимааіа писаній привнійдоша на па¬
кость житію, не похваляемъ. Аще и са¬
ми въ та||(об. 141)ковыхъ многообразію
удержани быхомъ, обаче имѣхомъ наде¬
жу на Господа, яко подастъ намъ отрѣ¬
шеніе сихъ по своей милости. Еже и
бысть, якоже видите. Тѣмже благода-
рити дължни есмо благость его и рещи:
си измѣни десница вышняго. Господа ради, отцы и братіа, моли-
теся о нашемъ окаянствѣ, да устроитъ
человѣколюбецъ не токмо намі, но и
врагомъ нашимъ полезная, да подастъ
намъ разрѣшеніе долгомъ и трълѣніе
въ скорбехъ обрѣтшихъ ни, молитвами
пречистыя Богородица и всѣхъ свя¬
тыхъ. Амип]ь. Биб/шотека "Руниверс1