Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1369 ПОСЛАШЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1370 сту7). Ибо и Христосъ не себѣ угоди. Не
ищ) бо, рече, вълю мою, но золю по¬
славшаго мя Отца, и слово, рече, еже
глаголахъ, нѣстъ мое, но пославша¬
го мя. Нынѣ видимъ пѣкихъ не токмо не
могущихъ слышати слово его, но и го¬
неніе умышляютъ и убити начинаютъ
сіе 8) глаголющихъ. Не глаголютъ же
сего явственно, но лицемѣруютъ лож¬
ными клеветами спокрывающе, и глаго¬
лютъ, яко въ Христа не вѣруютъ, подобно
нѣчто глаголющимъ: «нѣстъ съй че¬
ловѣкъ отъ Бога» и паки: «мы вѣмы,
яко той человѣкъ грѣшенъ есгъ». Аще
бо яко глаголютъ они: «въ Христа не
вѣруютъ», откуду слово Христово все-
лися въ нихъ? А сказующеся быти
вѣрпи, что ради слова Христова не
разумѣютъ, ниже слышати вмѣщаютъ?
Не явленно ли отпаденіе вѣры и злоб¬
ныя зависти нрикровеніе,' отъ неяже
ражается убійство?! И пригвореніемъ
благочестія мнящесл отмщати Бога,
своя страсти исполняютъ, || (139) соѣ-
дающс люди Божіа въ хлѣба мѣсто. Сіа же глаголемъ, братіа възлюблен-
ная о Господѣ: не да възненавидимъ
творящихъ намъ напасть (не буди по¬
мыслите намъ таковое безаконіе), но
якоже рече апостолъ: како раздражу
си плоть, и спасутся нѣкіа отъ нихъ,
въ познаніе пришедше словесъ разума
Христова. Что прежде глагола досто-
блажепій онъ мужъ, иже Христа имѣ
глаголюща въ собѣ, и пачеже весь въ
Христа оболченъ: яко скорбь. ми естъ
веліа и непрестающіи болѣзни сердцу
моему; моляхъ бо ся самъ азъ отлу¬
ченъ быти отъ Христа, по братіи мо¬
ей и сродникъ моихъ по плоти иже
суть Іизраильте[не], и прочая. И паки: 7) іЪ., гл. 11, ст. 1: «подражатели мнѣ ». 8) Поправлено изъ ссице». благовъленіе моего сердца и молит¬
ва яжѳ ко Богу по Іизраили естъ въ
спасеніе. Свѣдиѵельствую бо имъ, яко
ревность Божію имуть, но не по раз¬
уму, не[вѣ]дуіце 9) бо Божію правду,
и свою правду ищуще поставити, прав
дѣ Божіи не повинушася. Сію мѣру любве Божіа и ближняго
взыскуютъ въ собѣ вси_ святіи, еяже
Павелъ показа, не человѣческую, но
яже Христосъ. Сице и намъ подобаетъ,
елика сиІі(об.139)ла, любити , и моли-
тися не за изгонящая токмо, но и за
убивающая. Аще и въ съвръшеніе
любве святыхъ мѣры много недоста-
точствуемъ, лѣности ради нашея и не¬
радѣнія, но понё страха ради Божіа,
яко раби неключими, потщимся, елико
можемъ, побѣжати благимъ злое Хри-
стови произволеніе, и немощъ всегда
показу юще пашу [и отъ него помощи
просяще] Іи) части любве его да не
отпадемъ, и злобныя памяти въ серд-
цихъ на братію да не помышляемъ.
Аще ли не тако, ничесоже ползуемся.
Аще и на всесъжженіе предани будемъ,
и кая полза въ кровѣ нашей, внегда
сходити намъ будетъ въ истлѣніе. И
не сущи нужди не поминати озлобле¬
нія, яже пострадахомъ отъ кого, но и
отъ сердца оставляти. Аіце и Павелъ
является, касался нѣкихъ словесы же¬
стокими, не себе отмщая, но иныхъ
ради спасенія се повѣдаетъ, якоже
егда глаголетъ: блюдѣте псы и злые
дѣлателя н), и оныхъ плакаше, и враги
кресту Христову наричетъ. || (140) И
паки: Александръ Ковачь многа ми зла
сътвори, отъ негоже, рече, и ты хра-
нися: зѣло бо противится словесемъ
нашимъ І2). вѣ дописало позднѣе сверху строки. ,0) Вставлено на полѣ. 41) Фплипппс., гл. 3, ст. 2: «блюдптеся отъ
псовт, блюдитеся отъ злыхъ дѣлателей». 12) Тпмоѳ., гл. 4, ст. 14—15. Библиотека "Руниверс1