История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1367 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1368 ніа смотрителне бывша нѣкая, а ве
законная и обдержная, но яжѳ отчасти. И Христосъ, рѣпта, біаше продаю¬
щихъ въ церкви. Но прочитающимъ
опасно не имутъ окрасти духовнаго бо¬
гатства, корчемствующе истинну. Про-
толкованія бо сіе святіи о продающихъ
Божіа дарованія. Іоанъ еѵангелистъ
ясно глаголетъ: сътворивъ, рече, бичъ,
вся изгна изъ церкви, овца и волы, по
семъ и тръжникомъ разсыпа пѣнязы, и
продающимъ голуби рече: възмѣте сіа
отсюду, и не творите дому отца мо¬
его домъ купля '),—являа невидимое из¬
гнаніе, иже въ законѣ хвалящимся,
преступленіемъ того Богу досажаю¬
щимъ. И прочее строителне бываемая, пе-
подобаетъ вво|і(об.137)дити посредѣ съ-
борныхъ вещей, рекше обдержател-
ныхъ и завѣщанныхъ. Аще и тмами
предлагаютъ въ ветхомъ Илію и Фи¬
нееса, но Господь възбрани ученикомъ
хотящимъ, якоже и Ил іа, по ревно¬
сти сътвори'іш. Не вѣете, коего духа
есте вы. Сынъ бо человѣческій не прі¬
идетъ душъ человѣческихъ погубити,
но спасти. И нѣкую жену, въ прелю¬
бодѣяніи яту, приведите ко Лисусу
въпрашаху: въ законѣ, глаголюще, ка-
меніемъ побивати повелѣ намъ Моѵ¬
сей,—ты что повелѣвавши? Се же рѣ-
іпа искушающе. Разумѣша бо его въ
ученіи всюду любовь и кротость [в]за-
коняюща и судъ праведенъ сказшща:
еже не хощете себѣ быти, сего инѣмъ
не творите. И здѣ подобно отвѣща-
ваетъ: иже естъ, рече, безъ грѣха въ
насъ, той да вержетъ на ню камень.
Внсгла вси обличишася кождо ихъ сво¬
ею съвѣстію, рече къ женѣ: ни азъ
тебе обличаю, иди и не твори того
грѣха 2). И бѣху приближающее# вси ‘У Іоан. гл. 2, ст. 15—16. а) Іоан., гл. 8, ст. 3 — 11. мытаріе и грѣшници послушати его, и
роптаху книжници и Фарисіе къ уче¬
никомъ его глаголаху: || (138) почто съ
мытари» и грѣшники ясте и піете? Іи¬
сусъ же огвѣща къ нимъ: не требу¬
ютъ здравый врача, но болящій; не
пріидохъ бо призвати праведники, но
грѣшники на покаяніе. ІПедше научи-
тися, что есть милости хощу, а не
жрътвѣ разумъ Божій и не всесъзже-
ніа 3). Отнюдуже и Павелъ навыче
глаголетъ: быхъ Іудеомъ яко Іудей, да
Іудея нриобрящу; подзаконнымъ яко
подзаконенъ, [да подзаконныя приоб-
рящу; беззаконнымъ яко беззаконенъ],
не сый иодзаконникъ Господу, но за¬
конникъ Христовъ, да нриобрящу бе-
законныя; быхъ немощнымъ яко немо¬
щенъ, да немощныа нриобрящу; всѣмъ
быхъ вся, да всяко нѣкіа спасу, и
множайшихъ нриобрящу 4). И намъ за-
поручаетъ глаголя: сподобни мнѣ бы¬
вайте, братіе, и сматряйте иже не та¬
ко ходящая, якоже имате образъ насъ.
Мнози бо ходятъ, о нихже плача гла¬
голю, враги креста Христова, имже
кончина погибель, имже Богъ чрево,
и слава студъ имъ, иже земная мудр¬
ствующе 5). И паки: безприткновени
бывайте Іудеомъ и Еллиномъ и церкви
Божіи, || (ѳб. 138), якоже и азъ въ
всемъ всѣмъ догажаа, не ищу свою пол¬
зу, но многихъ, да спасется 6). Подоб¬
ны ми бывайте, якоже и азъ Хри¬ 3) Матѳ. гл. 9, ст. 10—13. *) 1 Корина, гл. 9, ст. 19—22: «да множай-
шыя нриобрящу беззаконннкъ Богу—». 5) Фіілииііііс., гл. 3, ст. 17 19: «Подобна ми бывайте, братіе, и смотряйте тако ходя-
щылу якоже имате образъ пасъ. Мнози бо
ходятъ, ихже многажды глаголахъ вамъ, ны¬
нѣ же и пламя глаголю, враги креста Хри¬
стова, имже кончина погибель, имже богъ
чрево, и слава въ студѣ ихъ, иже земпая
мудрствуютъ». * 6) 1 Кор., гл. 10, ст. 32 33: «Безнреткнове- ни Божій—угождаю, не искін своея поль¬
зы спасутся». Библиотека "Руниверс1