Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1363 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1364 велъ, лхо явленно нарицаетъ даръ,
глаголетъ бо: се отъ Бога дано бысть
намъ, еже не токмо въ Христа вѣро-
вати, но иже и по 1) немъ страдати* 2).
И яко святый || (134) ІІетрт напиеа
въ своемъ посланіи: яко егда стражде¬
те правды ради, блажени есте 3), яко
обѣщници 4) страстемъ Христовымъ
бысте. Прочее, не егда будемъ въ про¬
странствѣ, радоватися подобаетъ, о
скорбѣхъ лицемъ дряхловати и якоже
чюжихъ пути Божію вмѣняти. Отъ вѣ¬
ка бо и отъ родовъ крестомъ и смер¬
тію наступаема бѣ стезя его. Не по
слѣду ли святыхъ хощеши ходити, и
безстрастне шествовати въ немъ? Путь
Божій—крестъ повседневный естъ. Ни-
ктоже бо в<ыйде на небо съ ослабою,
иже въ искушенихъ пребывающій. Ня>-
когдажѳ по пущаются отъ промысла
иріити въ руцѣ бѣсовъ. Хотяй въ мя>-
рѣ семъ быти безиечалепъ, и се желая
добродѣтелію любя ходити, съй тощъ
есть отъ сего пути. Преподобніи бо не
токмо своею волею подвяжутся въ бла¬
гихъ дѣлѣхъ, но и отъ искушеній не
волею въ велицѣ подвизѣ суть, искуса
ради тръиѣніа ихъ. Душа бо, имущіа
страхъ Божій, не боится отъ чего вре-
жающаго ту тѣлесне || (об. 134) зане
на Господа у нова отъ нинѣ и въ вѣки
вѣкомъ. Аминь. Паки же глаголи въ собѣ: аще есть
воля владыки моего, еже обладати лу¬
кавымъ тварію его, ниже азъ се пріем¬
лю злолютне, и нехощи уиразнити хо-
тѣніа Господа своегб, и Сице въ напа-
стехъ твоихъ радости нанолнишися.
Въпросъ: нѣсмъ, рече, праведенъ да 1 .*) и по поправлено вмѣсто въ. 2) Филишшс., гл.1, ст. 28—29. 3) 1 Петр., гл. 3, ст. 14. 4) По смыслу, должно быть «обшцници»,
«общници». Срв. 1 Петр., гл. 4, ст. 13; гл*
5, ст.-І. і уповая буду на Бога? Отвѣтъ: но ты въ
| истинну дѣланіа ради правды ишелъ
; еси въ пустыню, исполненну скорбей, и
сего ради послушливъ бысть воли Бо¬
жіи. Иже бо благовълятъ въ страсѣ
Господни жити, о Христѣ Іисусѣ скор¬
би избираютъ и гоненіа тръпятъ, и
той въ власти іноритъ тѣхъ своимъ
съкровенымъ съкровищемъ. Слава иже
въдесныхъ и шуичъ спасающему насъ!
Иже бо отъ воля своея изнемогающихъ
стягкати живутъ въ себѣ, въ прчалехъ
въ неволныхъ възподитъ душа ихъ въ
добродѣтель. Ибо Лазаръ, онъ нищій,
і;ѳ бѣ отъ воля своея лишаемъ отъ
мірскихъ благъ, но и тѣло его уязвен-
но ранами, обаче въ нѣдрахъ Авраа-
мовѣхъ почтенъ бысть. || (135) Богъ
искрънъ есть печалнаго сердца, иже
въ скорби въпіющихъ кі. нему, и аще
тѣхъ тѣлесная когда лишитъ или ина-
ко оскорбитъ, дондеже аще тръпимъ,
въ заступленіе наше творитъ. Якоже
врачь, въ тяжчайшемъ недузѣ руко-
дѣйствоя, здравіе творитъ, но обаче
по души вельми человѣколюбствуетъ,
о немъ противу жестоцѣ болѣзни его. Умлъчу принести въ память святые
мученики, еда како ве возмогу стати
предъ глубиною страданій ихъ, елико
побѣди часть тръпѣніа, еже отъ силы
любве Христовы, многія скорби и бо¬
лѣзни тѣлесныя. И да не усумнимсл
о истиннѣ. Аще и христіане мнятся
быти, иже словесе ради Божіа мучащій
насъ, вѣсге, яко плотски не пріемлетъ
духовная, и не достоитъ дивитися о
сихъ, аряще на самого Господа, на-
5 чалника вѣрѣ и съвръшителя Іисуса,
яко не ото иноплеменныхъ, но отѣ срод¬
ныхъ своихъ и мнящихся архіерей -и
книжникъ предается на волную страсть. И всяко съ||(об. 135)мнѣніе- отъ
смысла нашего изымая, рече сице: пре-
дани будѣте родители и братіею и ро- Библиотека "Руниверс1