Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1361 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1362 ваніи печалнемъ, и сѣдѣнів неподоб-
немъ человѣкомъ, и селеніи, иночест[в]ѣ
безмолвнемъ, и видѣніемъ человѣче¬
скимъ, не видѣніемъ, и измѣненнемъ отъ
всякіп вещи, веселящія здѣ. Тіи пла¬
чутъ, а міръ смѣется; тіи сѣтуютъ, а
міръ умащается, тіи постятся, а міръ
наслаждается; въ диѣ трудятся, и но“
іцію себе въ подвигѣ бъдятъ, въ тѣс¬
нотѣ и трудѣхъ; нѣпіи же въ волнѣхъ, скор -
бѣхъ; иніи въ трудѣхъ страстей своихъ; || (об.132) и друзіи гоними отъ человѣкъ,
иніи же въ бѣдахъ страстей отъ бѣ¬
совъ и прочихъ; и ови убо ихъ отгна-
ни быша, ови же убіены быша, иніи
обыдоша въ милотехъ, и прочихъ* II
слово Божіе исполпися въ нихъ глаго¬
лющее: въ мірѣ скорби пріимѣте, но о
мнѣ възрадуетеся. Вѣсть Господь, яко
нѣстъ мощно въ покои тѣлеснѣмъ сущимъ
пребывати въ любви его. И сего ради въз-
брани ихъ отъ покоя, и сластей того Хри¬
стосъ Богъ нашъ. Йже любовь его превоз-
магаетъ паче смерти тѣлесныя, той да я-
витъ и намъ крѣпость любвесвоея. Аминь. Всякого человѣка ползуетъ искуше¬
ніе. Всяка уста да заградятся, и по¬
виненъ будетъ весь міръ Богови. Под¬
вижницы искушаются, да приложатъ
богатству своему; слабіи же, да отъ
вредящихъ съхранятъ себе; спящій, да
на възбуженіе уготовятся Далече; су¬
щій, да приближатся Богу; присніи же,
да съ дръзновеніемъ веселятся. Сего ра¬
ди прочее пръвѣе искушаетъ || (ІЗЗ)Богъ
и томитъ, таже 4 показуетъ дарованіе.
Слава владыцѣ, иже въ лѣчбахъ крѣп¬
кихъ пищу здравіа нашего приносящу!
Нѣстъ иже въ время обученія не тру-
жаайся, и нѣстъ кто, ѳмуже не горко
время, въ йемже напояется яда иску¬
шеніе. И кромѣ сихъ, не мощно при-
тлжати раст[в]ореіііе крѣпко, и еже
притръпѣти — не наше есть. Откудо бо
имать силу скудель, и еже отъ бреніа | тръпѣти [те]ченіе7) въдное? Аще не
огнь божественый утвердитъ его, аще
повинемся просяще въ смиреніи съ же¬
ланіемъ непрестанымъ, въ терпѣніи
вся пріемлемъ] 8) отъ Бога, иже бо
единою отъ любве душа своея и [съ]-
здавый себѣ въ добродѣтель и въжде-
лѣвъ дѣланіе съвръшити, не печется
паки о тѣлесныхъ, аще же суть, аіце-
лиже ни, отъ нихже многажды попу-
щаетъ искуситися въ сицевыхъ добро¬
дѣтельнымъ, и отъ всякого мѣста [ос¬
тавляетъ 9) възбудитися на ня, и уяз¬
вляетъ ихъ [въ тѣлеса, по Іову,' и вно¬
ситъ ихъ въ нищету и въ отступленіе
человѣчества, и язвитъ ихъ] *°), въ
яже имутъ. Точію душамъ ихъ предъ
ихъ не приближается. Немощно бо
егда въ пути И (об. 133) правды ше¬
ствуемъ, не срѣсти насъ сѣтованіемъ и
тѣла недугохъ пе болѣти, и пребыва-
ти неизмѣнну, аще убо въ добродѣте¬
ли жити възлюбимъ. Человѣкъ же, пре-
бываяй въ своемъ хотѣніи, или въ за¬
висти и погибели душа, или въ чемъ
вредящихъ его, осужденіе имать. Аще
ли же егда пойдетъ въ путь правды и
творитъ шествіе свое къ Богу, и сря-
щитъ что'отъ сицевыхъ, не подобаетъ
ему уклонитися отъ того, но съ радо¬
стію подъяти неистезателне и Бога
благодарити, яко посла ему благодать
сію, и сподобися его ради въ искуше¬
ніе впасти, и обѣщникъ быти страстемъ
пророкъ и апостолъ и прочихъ святыхъ,
иже о пути семъ притрѣнѣвшихъ скор¬
би, либо отъ человѣкъ пріидутъ, ли
отъ бѣсовъ, или отъ тѣлеси. Кромѣ бо
мановенія Божія, пріити симъ и попу-
ститися немощно. Свѣдителствуетъ же се апостолъ Па- 7) те вставлено на нолѣ. *) Дописано на полѣ. 9) Дописано поздвѣе на полѣ. ,0) Вставлено на полѣ. Библиотека "Руниверс