История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1357 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1358 человѣкъ, а не отъ ангелъ, Христо-
вѣмъ благовъленіемъ пріаша. Преду-
спѣвшій бо человѣци въ- любовь Божію |1 (129) храненіемъ святыхъ заповѣдей
его ангелскимъ приближаются добродѣте-
лемъ, и онѣхъ невещественнаго разума
отчасти, кождо по своей мѣръ, сирѣчь
по чистотѣ ума, сподобляются богови-
дѣніа Паки же къ непокоривымъ речемъ.
Яко показаніе гордымъ паденіе есть.
Что убо есть писанное се: да обратятъ
ми боящейся тебе и вѣду щей свѣдѣ¬
нія твоя? Зриши ли, яко отъ вѣдущихъ невѣ-
дущіи научаются [рекше, очищаются
и просвѣщаются и съвръшаются] 3).
Аще бо огню свойство еже съгрѣ ати
и просвѣщати и опалятй (бываютъ же
сіа прямо подлежащія вещи), но и
въдное естество единокидно. Свойство
же ея еже студити. Егда же близъ
огня будетъ, въ теплоту прелагается.
И поелику въ горящину нриложися,
потолику можетъ и ины вещи съгрѣ-
вати, не отъ своего существа, но отъ
теплоты, еяже нричастися отъ огня.
Сице и человѣкъ. Аще отъ чрева гла¬
голетъ лжу, или по плоти съвѣщавая, сіе
студитъ душу отъ теченія еже вслѣдъ
Бога. || (06.129) IIищетъ бо: «всякъ чело
вѣкъ ложъ. А иже отт Духа Божіа
пріемлетъ, не ктому человѣческая, но
божественая глаголетъ, точію въ на-
ѵченіа странна и различна не прилага¬
лся. Да не будемъ, рече, ктому мла,
денцы умомъ, волнующеся и скитаю
щеся въ всякомъ вѣтрѣ ученіа, во лжи
человѣчестѣй, въ хитрости козней лще*
ніа, но истинствующа въ любви да
възрастимъ въ него всяческая, еже
естъ глава Христосъ, изъ негоже все
тѣло» 4). Вы бо, рече, тѣло Христово и 3) Вставлено на нолѣ. 1) Ефес., гл. 4, ст. 14—16. уди отчасти. И паки: блюдѣтеся, еда
кто вы есть крадовъдя * 1 5 6) хитростію
и тщетною лестію, по преданію че¬
ловѣческому, по съставленіемъ міра се¬
го, а не по Христѣь). Хитрость же внѣш¬
няя, науки—филосъфію глаголетъ; иже
благорѣчіемъ тщая льсти отвъдятъ вѣ¬
ры, глаголюще: съй день добръ, а сей
недобръ, по обложенію съставъ міра
сего, солнца и луны и прочихъ звѣздъ
еже человѣчною изобрѣтеніе быти яв¬
ляетъ. ПоХристѣжѳ всяко время || (130)
добро творити доброе. Да не кто, р :че,
ссужаетъ васъ о яденіи и о питіи, или
о части празника Жидовска преданія
законныхъ назираній, яже суть стѣнь
будущимъ, тѣло же Христово 7). Тако
же подобно Еллини, якобы слово пре-
мудрости имуще, по случаемъ планитъ,
овъгда се добро лети, иногдаже ино-
а се не добро. Сего ради запрещаетъ
вѣрному апостолъ глаголя: аекосни, ни¬
же вкуси, ниже прилѣпися, яже суть вся
въ нетлѣніе вкушеніемъ, [по] заповѣденъ
и ученіи человѣяьскими, въ волнѣ слу¬
женіи и смиренномудріи и непощадѣніи
тѣла, якоже иже отъ Симона вълхва, и
Манихеи, .и подобніи тѣмъ, иже два
начала противна себѣ вводятъ, не въ
чести нѣкоей къ сытости плоти, поне¬
же всю видимую лукаваго тваръ быти
глаголютъ8). Но нѣсть се, ниже буди
аріаыски разумѣти, и подобныхъ ему
еретиковъ, къторіи добре преданыл, по
сты отъ съборныя церкви разоряютъ,
всегда мяса ясти хотятъ. || (об. 130) Не
сквернитъ, рече, въ уста входящее. Но
тамо ясно объяви Господь разумъ сло¬
ва, рекъ: а еже пеумовенными руками
ясти не сквернитъ человѣка. Бѣдомо же да будетъ всѣмъ благо- 5) См. выше, стлбц. 1325, прим 4-ое. в) Колос., гл. 2, ст. 8. 7) Колос., гл. 2, ст. 16—17. 8) Сличи, Колос., гл. 2, ст. 21-23, Библиотека "Руниверс1