Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1365 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУІ ВѢКА. 1356 могаю бо стати прямо глубинѣ стра¬
даніемъ йхъ: како божественная лю¬
бовь въспалися въ нихъ, еяже ни смерть,
ни животъ, ни мукамъ многоразличг1
ная устрашенія пламень утолити не-
возможе, и въ нестерпимыхъ (по)томле-
нмхъ *) умроша, никакоже покорив-
шеся пожрети истуканнымъ. Подобно же всегда плевелосѣятель
иодвиже иконоборецъ ереси. Таяже стра-
даху святіи Божіи человѣци, о истин-
нѣ умирающе, никакоже нокорившеся
христіанохулникомъ, пачеже Христо-
ненавистникомъ, нудящимъ отврещися
поклоненія святыхъ иконъ, ||(об. 127)
вѣдяще почести и безчестію образа на
пръвообразное въеходитъ, купноже и
церковныя написанныя обычая храни-
ти, яко законъ Духа Святаго. Апо-
столское бо преданіе есть се, еже
іъ сихъ пребывати рекшаго: хвалю васъ,
братіе, яко всѣ^ми помните, якоже пре-
дахъ вамъ преданія дръжите. И въ дру¬
гомъ: дръжите преданія, яже научисчс-
ся, и прочая. Ниже бо ради непокори-
выхъ самовластія божественіи свѣти про¬
мыслилъ того сіаніа изнемогаютъ, но
еже умныхъ очесъ превращеніе преис¬
полненныя' отческія благости свѣтода-
ніа, или отнюдь непричастно творитъ и
къ тѣхъ ожесточанію непреподателно
или причастія творитъ различна, мала
же и велика, тонка или свѣтла, еди¬
ныя простыя и присно такожде имущія
и простертыя источнически луча, якоже
при солнци есть видѣти. При свѣтлыхъ
вещѣхъ преподаетъ свѣта, придебелѣй-
шихъ же неподобне, и сице и самовласт¬
наго 11(128) устремленія неравенство. Слышимъ бо нѣкіа отъ велерѣчивыхъ
глаголюща о просвѣщеныхъ отъ Бога
преподобныхъ мужехъ, иже отъ многа
обученія еже въ добродѣтелехъ иму¬ *) по вычеркнуто киноварью. щихъ искушеннаго чюветва въ разсу-
женіа добру же и злу, и прешедшимъ
еже о Христѣ младенство, не ктому
требующихъ млека законныхъ наблю-
даній, но могущихъ твердою велѣній
Христовыхъ пищею внутрняго чело¬
вѣка съвръшати, яко достигшихъ въ
мѣру духовнаго възраста. И не токмо
сътвориша и научиша, но яко отци ча¬
долюбивый написавше сказаніе въ пис-
меныхъ словесѣхъ таинство духовнаго
разума: ова убо къ наученію добродѣ¬
теленъ, оваже къ возраженію съпро
тивнихъ, въ нихже ова убо начинаю¬
щимъ, и другая посреднимъ, и ина
съвръшеннымъ, по различныхъ възра-
стохъ же и начинанихъ. И ради сего
неиекѵсніи, невѣдуще и научитися не
хотяще, несогласна мнятъ писанія и свя¬
тыхъ ученія, яко || (об. 128) вся добрасутъ
въ свое время. Не можетъ бо отроча по¬
добно мужеви тещи, ни таяже пища
дѣтемъ и совершеннымъ. Сице и вь
духовномъ видѣти есть възрастѣ. Ель-
ма и Съломонъ старость—мудрость на-
рече, а не сивизны власомъ. Глаголютъ же сице яти бывше въ
гордини своей: «кая потреба отъ че¬
ловѣка наученіа? Ибо азъ самъ таковъ
же человѣкъ!» Но да слышатъ таковіи. Не нашего
ли ради наученіа, Богъ явися въ плоти,
смиривъ себе, яко человѣкъ бывъ по¬
слушливъ до смерти, смерти же крест-
нѣй, и съвръшивъ смотреніе избавле¬
нія нашего по писаныхъ. Таже апосто¬
лы посла, и пророки, и учители церков
ныхъ, и пастыря въ совръгаеніе тѣла
Христова, дондеже доспѣемъ вси въ
единство вѣры въ разумѣ сына Бокіа,
въ мужа съвръшена, въ мѣру възраста
исполненія Христова а). Сіа вся чело¬
вѣци, суще отъ подобострастныхъ намъ 3) Ефео., гл. 4, ст. П—13. Библиотека "Руниверс1