Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
Ш9 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА.. 1350 коноположенію, виною сѣни закона
Моѵсеова, || (об.122)състарѣвшагося уже
и мимоіпедша, ижё и отъ того без-
правого ученія глаголющихъ,—отвра-
щаюся всячески и отбѣгаю сонмицъ
ихъ. Прилагаюжеся и прибѣгаю къ
святѣй съборнѣй апостолстѣй церкви,
въ которую Духъ Святый глаголалъ
пророки по реченному: азъ послахъ вы
жати, идѣже не трудистеся, и прочая.
Ащеже и свѣдительствуема бѣ правда
Божіа отъ закона и пророкъ, но по¬
добно свѣтилнику* въ нощи потребу
имуіцу. ІІришедшу же дню, не кто-
мѵ требуемъ сіаніа его. Законъ бо
Христосъ не на скрыжалехъ камен¬
ныхъ, по апостолу, имамы написанъ,
но Духомъ въ незабытнѣй памяти
сердечныхъ очесъ, мыслеными же
[купно] 4) и видимыми образы съшед-
шаго, яко дождъ на руно и въсіавшаго
свѣтъ правды, пребывающаго съ сълн-
цемъ, якоже упразнити луну свѣта за¬
коннаго, по пророку: яко вси увѣдятъ
мя отъ мала даже до велика, || (123) и
обладаетъ не въ единомъ углѣ Пале¬
стины, но отъ моря до моря, и отъ
рѣкъ до конецъ вселенныя. Во всю бо,
рече, яемлю^ изыйде вѣщаніе ихъ, и
прочая. И аще не вѣруете пророкомъ,
и аще не вѣруете, яко завѣтъ новъ
хоіцетъ данъ быти не по тому завѣту,
егоже далъ Богъ Моѵсею въ исходѣ
Іизраилевѣ отъ Египта,—понё Павлу
вѣруйте, глаголю. Якоже умрохомъ за¬
кону тѣломъ Христовѣмъ, еже ходите
намъ въ обновленіи Духа Христова, а
не [въ] ветхомъ писаніи, егоже самъ
Господь своимъ ученіемъ упразнилъ. И ина многа такова и въ ароніяхъ пи¬
саніяхъ показуетъ, яко древняя мимо-
идоша, и нова тварь бысть. Елица
правилу вѣры апостолстѣй приложи- *) Вставлено на полѣ. шася, аще ли и еще не можете раз-
умѣти, ради надлежащаго покрывала,
иже на сердцахъ почитающихъ Моѵ-
сеовъ законъ пребываетъ, не откры¬
вался. Приведемъ и еще свѣдителя неложна,
Іоана, възлюбленаго ученика, еже по¬
каза ему Богъ въ дусѣ откровенія, что
написа. Онъ слыши! И знаменіе веліе явися на небеси:
жена оболченва въ солнце, и луна
подъ ногама ей, I) (об.123) и на главѣ
вѣнецъ отъ звѣздъ двоюнадесяте 5).
Сказаніе же церковныхъ учителей гла¬
голетъ жену -церковъ, оболченную же
въ солнце праведное Христа; луна же—
ветхій законъ подъ ногама ея, а на гла¬
вѣ ея вѣнецъ — обоюнадесяте апостолъ
ученіе. Видите, братіе, яко подъ ногама
церквѣ Христовѣ старый законъ, Моѵ-
сеовъ, данный на время до пришествія
вѣры. Глава же вѣрныхъ украшается
апостолскимъ ученіемъ, а не Жидов¬
скимъ закономъ. Лжеапостоли же и
лжеучители, хотяще превратити Хри¬
стово еѵангеліе, впервыхъ полагаютъ
десять словъ, якобы съ подножія
вземше на главу положити, и тммъ
попрати церковная святыхъ апостолъ
и богоносныхъ отецъ благочестивая
преданія, яже святыхъ Христовыхъ
заповѣдей и вѣры его на потвер
женіе. И по малѣ той же глаголетъ: явися
ино знаменіе на небеси: и с*; змій
чръменъ велій, имѣяй главъ 7 и ро¬
говъ десять, и на рогахъ 6), его 7 вѣ¬
нецъ"7). Сказаніе же лежитъ сице. Не¬
бо -въздухъ именуетъ, || (124)зміа же—
діавола, главъ же 7—злыя силы его, 5) Апокалппспсъ, гл. 12, ст. 1. 6) Въ современномъ текстѣ: «главахъ». 7) Апокалипсисъ, гл. 12, ст. 3. Биб/іиотека "Руниверс1