Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1347 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1348 словесъ, но въ наученіи Духа Свята,
духовнымъ духовная прилагающе. Ду¬
шевенъ же человѣкъ не пріемлетъ, яже
отъ Духа Божіа. Уродство бо ему мнит¬
ся.' |(121) Видимъ же и самого Іисуса
въ притчахъ богородомъ(зіс) * *) бого-
словяща и заповѣдавши — не дати свя¬
тая псомъ и не пометати бисеры предъ
свиніами, и прочая. Сіа бо, рече, пре-
даждъ вѣрнымъ человѣкомъ, иже до-
волни будутъ и иныхъ научити. И старѣйшій по апостолѣхъ, въ бо-
гословцѣхъ великій Деонисіе къ Тимо-
фею глаголетъ о церковномъ священ¬
ноначаліи же и священподѣйствеи, ели-
ка отъ самѣхъ апостолъ въ таинствѣ
нанисанымъ ученіемъ пріаша: зри, ре¬
че, да не наругаеши святая святыхъ,
и яже съкро[ве]ннаго 3) Бога разум¬
ными и невидимыми разумѣньми по¬
чтеніи, непричастна убо сіа и чиста
отъ несъвръшеныхъ съхраняа, священ¬
ная же единысвященыхъ съ свяще-
нымъ осіаніемъ священнодѣпне првоб-
щая. Сице бо, якоже богословіе ликов-
никомъ намъ предастъ, и самъ Іисусъ—
богоначалнѣйшій умъ. И но малѣ: бла-
женымъ и насъ лучшимъ существомъ
явленнѣйиіе вкупѣ и мысленѣйше въ-
сіавая, и къ своему тѣхъ уподобляетъ
свѣту. Наша же || (об.121) ктому про-
стирателнымъ и насъ въспростирающи
добрыхъ рачительствомъ съвъкупи мно¬
гая инаковства, въ единовидный и бо-
жественый съвръшивъ животъ, и про¬
чая. И паки: но убо яже паче насъ
существіа безплотни суть, и умно и
премирно есть въ нихъ священнона¬
чаліе; а иже у насъ зримъ по мѣрѣ
намъ самимъ чювственыхъ образовъ
различіемъ множимо, отъ нихже свя- Не то ли же тутъ значеніе, что п въ
старинномъ нарѣчіи «богорадъ»? *) ве добавлено на полѣ. щенноначалнѳ на ѳдиновидное обоже-
ніе умѣреніемъ еже въ насъ възво-
димся, Бога же и божественную добро¬
дѣтель. Она убо, якоже умове разумѣ*
ваютъ, по еже тѣмъ подобно. Мы же
видимыми образы на божественная
възводимся видѣніа, и прочая. И къ
концу того же слова глаголетъ: вспо¬
миная всякого, рече, превыше лежа¬
щаго священноначалницкого священно-
словіа, да не преподаси иному, внѣ
вкупочиныхъ тобѣ боговидныхъ свя¬
щеннослужитель 3). Сего ради и неписанными учееьми
намъ || (122) предана быша божествен¬
ная, не токмо не священыхъ ради мно¬
жества, имже ниже образовъ прика-
сатися праведно естъ, понеже дѣтски
имуще смыслъ, смѣху и руганію узрокъ
творятъ божественно священнодѣй*
ствіа. И ничтоже дивно! И отрочатс
бо малу аще покажетъ кто нѣкая отъ
славныхъ вещей, смѣется, не бо раз¬
умѣетъ, что есть видимое! Сего ради аще кто отъ таковыхъ
въпрошаетъ насъ, хотя посмѣятися
или въ недоумѣніе вложити, тогда мы
свѣтлымъ лицемъ и откровенною гла¬
вою отвѣщаваемъ, глаголюще: яко безъ
всякаго съмнѣніа съ вѣрою пріемлемъ,
и всѳдушне облобызаемъ вся церков¬
ная преданія, писанная же и неписанна,
елика пріатъ вселенская съборная цер¬
кви отъ святыхъ апостолъ и бого¬
носныхъ отецъ. Всѣхъ же новопреда-
ныхъ отъ человѣкъ и древнихъ хул-
никовъ и нынѣ явлыпихся ругателей,
противящихся Христову церковному за- 3) Эти мѣста «зъ Діонисія Ареопагита
находятся въ первомъ октябрскомъ выпускѣ
Макарьевскихъ € Великихъ Миней Четій*
на стлбц. 619, 620, 622 и 026. Помѣщенныя
же нѣсколько выше (стлбц. 1272) цитаты чи¬
таются въ названномъ изданіи на столбцѣ
278-мъ. Библиотека "Руниверс1