Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1343 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1344 иижё престающу отъ подвига на со¬
противныхъ, и молитвою просящу за-
стуоленіа отъ Господа и немощъ пред-
пріатіа въ печали предъ нимъ възвѣ-
іцающу,—и видя Господь подвигъ вѣры
его, самъ въсходитъ съ нимъ въ подвигъ,
и дастъ движенія крѣпка, еже възмо-
іци ему срѣсти раждеженыя стрѣлы
вражіа. И тогда приходитъ ему ино
устроеніе, || (об.117) еже не ктому боя-
тися муки, яко рабъ, но паче мзды на-
дѣятися, яко наемникъ. Оттоле не кто¬
му понужаяся, но хотѣніемъ творитъ
доброе, надежды ради обѣщаннаго
въздаяніа. Иребывшу же ему дѣлающу
неослабно, тогда въображается въ немъ
любовь Божія и обновляется образъ
пръобразнаго, егоже преступленіемъ за¬
повѣди Божіа погубихомъ, и дается
даръ сыновства, еже въ крещеніи отъ
залога вѣры обѣщанный. Въ покаяніи
же даръ его пріемлемъ, творяще свя¬
тыя его заповѣди, дондеже достигнемъ
въ любовь Божію, наченше отъ вѣры
и надежды, и въинствующе по обѣща¬
ніи нашемъ на духи лукавыя не ток¬
мо же, но и на страсти тѣлесныя. Сего ради сіа назнаменахъ по чину
святыхъ и богомудрыхъ отецъ. Мнози
бо, сихъ не прочетше или не разумѣе¬
те, ложная писанія пріаша, и своимъ
вълямт, рекше человѣческимъ || (118)
зановѣдемъ, послѣдоваша, а не Бо¬
жіимъ, и отъ рвеніа .[противятся] *)
истинвѣ. Тѣмже и сынове непокорства
и чада гнѣва такови именуются. Сего
ради повелѣ Господь, глаголя: испы¬
тайте писаніа, въ нихже мните имѣти
животъ вѣчный. Писаніа же божествен¬
ная испытати повелѣ, а не просто про-
читати. Ііисаніа бо многа суть, но не
вся божественна. Мы же должны есмы
истинная писаніа испытати, отъ чте¬ *) Вставлено на подѣ ній сихъ и бесѣдъ духовныхъ и раз¬
умныхъ мужей. Не вси бо, но разум-
ніи разумѣваютъ сіа. Опа точію бо
жественная писанія вмѣняемъ, яже Ду¬
хомъ Святымъ писана суть, и отъ свя¬
тыхъ отецъ тммъ же Духомъ сказана. И
елика симъ послѣдуютъ, а несопротив¬
на, сего ради глаголетъ: не всякому
духу вѣруйте, но искушайте аще отт
Бога суть. И не на лице зрѣте, яко-
же лицемѣры, и не уничижати имуща¬
го дарованіе Божіа словесе, на худость
ихъ зрящимъ: въ сихъ бо наипаче бла¬
говолитъ Богъ. А не иже княжскою
помощію, или ради мзды II (об. 118) че¬
ловѣческимъ благодѣяніемъ поставле-
ныхъ, и нарицающихъ имена своя на
земныхъ, по реченному: сребро твое
съ тобою да будетъ въ гибели, зане
даръ Божій мниши имѣніемъ купити.
Тѣмже не ищемъ глаголющаго, но гла¬
големое. Зане утаилъ еси, рече, сіа отъ
премудрыхъ ію плоти и разумныхъ вѣка
сего, и открылъ еси та младенцемъ не
умомъ, но незлобіемъ. Дѣйствуетъ же
иногда и недостойными благодать: ни¬
же сихъ отвращатися, аще праве гла¬
голютъ, точію по дѣломъ ихъ не тво¬
рите, по Господню словеси. Якоже гла¬
голетъ нѣкій отъ премудрыхъ святыхъ,
яко подобаетъ слышателемъ слова, на-
ученымъ писаніемъ, исвушати, яже отъ
учителей глаголемая и съгласнаа писа¬
ніемъ Божіимъ пріимати, не таковая же
отвращати и отбѣгати тако учащаго. Рече бо святый Григоріе: иже не
шествуетъ путемъ еѵангельскимъ, и не
всходитъ дверми Христовыми, || (119)
но прелазящеи инудѣ, татіе суть и
разбойници. Како священикъ, изъяви-
тель Божій и оправданія его пророкъ,
сирѣче къ людемъ возвѣститѳль, какоже
во[звѣ]стит0 имутъ людемъ божествен¬
ныя добродѣтели, не увѣдѣвше тѣхъ
силу? Или како просвѣтятъ помраченіи Библиотека "Руниверс1