История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
117 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА; 118 Нѣкоторый мовятъ и до мене, иендз-
ного: «чому владыки и старшій отце-
ве ваши того ся не доновляютъ, але
ты взгорженый едевъ»?Такъ естъ. Що
я виненъ, же, якъ убогого чловѣка
Наѳана 32) до крола Давида святого (не
зъ арциваплановъ). такъ ыенс до ва¬
той кролевской милости, пана мнѣ ми-
лостивого, Богъ Всемогущій назначилъ
и послалъ, абымъ обяснилъ о воли Его
святой? Вѣдомо вашой кролевской ми¬
лости, панъ мой милостивый, якъ до¬
рога душа человѣчая у Бога Творца
нашого. Самъ Ісусъ Христосъ мовити
рачитъ: «що за зыскъ человѣку, коли
бы ввесь свѣтъ позыскалъ, а душу свою
стратилъ; або що человѣкъ дастъ за
отмѣну за душу свою» 33) и прочее. А
ижъ такъ великій народъ христіанскій
■упоромъ губити. уховай Боже! А що ся дотыкаетъ костела Рым-
ского въ вынищеню ѵнеи проклятой,
теды и въ томъ треба ся пригледѣти,
якъ великои въ всемъ костюлъ Рим¬
скій а мяновите зъ стороны духовной
потребуетъ поправы. О то, безъ вше-
лякихъ околичностей, треба отцу свя¬
тому папежови (если хоче правдиве
покоры Христовы наслѣдовати), абы,
гнѣвъ свой неслушяый, справою духа
злого утвороный, опустивши и зъ на-
ганого моцно подонтавши. поедналъ ся
годне зъ братіами своими, въ одномъ
крещеніи святомъ порожеными, патрі¬
архами, морлю, святыми Всходиыми;
гдыжъ они суть старшими, ведлугъ
статечности своей въ вѣрѣ православ¬
ной м) каоолицкой, то естъ. сенодалной,
и ведлугъ пятеракой личбы въ брат- •') Дарств. кн. 2, гл. 12. “) Матѳ. гл. 16, ст. 26: «Кая 6 о поль¬
за человѣку, аще міръ весь пріобрящетъ, 1
душу же свою отщетитъ; или что дастъ че- !
іовѣкъ измѣну за душу свою».
м) На полѣ: «правдивой». , ствѣ крестоноснымъ своемъ, а не па-
пежъ—старшій, который одорвавшися
самъ одинъ по своей воли ся найдо-
: валъ. Нехай зъ того не хелпится ко-
; стюлъ Римскій, же въ достаткахъ - и
въ славѣ свѣта того плываетъ. Все
то дочасное. Нехай и зъ того не вы¬
крикнетъ, же такъ великій урослъ въ
своей воли и долго не былъ караный.
Милосердіе то Бозское справовало. : Але не маешъ у Его вшехмоцной опатр-
; ности ничего прошлого, ничого при-
' шлого: все Онъ своё (зіс) въ притомности
своей маеть. Апостолъ святый мовнтъ:
«день еденъ (у Бога) яко тисечалѣтъ, и
тисеча лѣтъякодень одинъ»35). Большей
не дишкурую. Гдыжъ ваша кролевская
милость, панъ мой милостивый, до
той теперь не належишъ, тылко пер-
вѣй до выкорененя унеи проклятой
барзо великое старане приложити по¬
треба, абысь владнулъ славою и зъ
кролями святыми въ небѣ, памятаючи
на тое. Кролю, пане мой милостивый, мо,-
влю то, якъ слуга именемъ Іисуса Хри¬
ста. Господа моего: недалекось естъ
| царства небесного! Бо добре ся стало, | же легата3,;) папезского зъ панства
I того выслано. Добре и то, же Лубу
якогось, на признане чимъ естъ зп), до
царя Московского послано, а надто
! добре, же згоду святую миловать ра-
чишъ, и людій всходнихъ, и Москву.
О, зычу упреймымъ сердцемъ и съ по-
виноваченяся святого зъ ними: гейже, ; гейже—того зъ жродла сердца моего зы¬
чу, гдыжъ благословенный той, который
маетъ фамилію въ Сѵонѣ и повинніи
въ Ерусалимѣ. “) Второе посл. Ан. Петра, гл. 3, ст. 8- •6) На полѣ: «памѣстникэ» ®7) Тутъ рѣчь идетъ «о Дмитровичѣ», ца¬
ревичѣ, см. выше. Библиотека "Руниверс