История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1331 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1332 приношеніе убогія вдовица въ велвкъ
даръ пріемшу, не безбѣдно вмѣнихъ
съпротивъ убо рещи вамъ, II (об. 107)
умолчати же спасителнаа божественыхъ
писаній правая церковныхъ учителей
сказанія, Духомъ Святымъ възглашеная
писаная же въ таинствѣ священомъ
преданная, паче же въ настоящее вре¬
мя, обличенія ради зломѵдрихъ чело¬
вѣкъ, и не по мощи, еже по силѣ моей,
церкви Божіи бѣдующе[й], отъ еретикъ
колебаемѣй и многихъ стражущимъ отъ
злыхъучній и потопляемомъ понё конецъ
же зла не подати. Поклонно же есть отъ
отецъ, яко слова Божія никтоже таити
длъженъ, ради своего не достоинства, но
исповѣдовати своя грѣхи, не съкривати
Божія истинны. И духовный законъ
повелѣ не своа сматряти комуждо, но
ближняго. Любы, рече, не ищетъ сво¬
ихъ си. Сего ради и убѣдихъ себе на тако¬
вое списаніе и еже преже обѣщанное
исполнити. Гряду не отъ себе же, нр
отъ божественыхъ писаній, разумъ бо¬
гомудрыхъ мужей. Аще бо иже до тре-
тіаго небесе възшедый глаголетъ, яко
не довълни есмы помыслити что о събѣ,
яко отъ себе, || (108) но доволство на¬
ше отъ Бога і). Коль паче намъ бла¬
гочестивомъ же купно [и неблазно] 2)
се мдръствовати и глаголати не отъ
своего самомышленіа, якоже лжеучите¬
ле, но [отъ] богопремудрости святыхъ
отецъ духодвижныя ихъ силы поспѣ¬
шествующихъ въ еѵангеліе Христово,
ихже имена писана въ книгахъ живот¬
ныхъ, иже оставиша раждаемымъ отъ
нихъ духовнымъ чадомъ сказаніе вет¬
хаго же и новаго завѣта. Моѵсеова за- *) 2 Коринѳ., гл. 3,'ст. 5: «не яко довол-
ни есмы отъ себе помыслити что, яко отъ I
себе, но довольство наше отъ Бога*. I 2) Дописано на полѣ вмѣсто зачеркнутаго I
киноварью: «и безблазньно», | кона (яко състарѣвшася и несъвръшен-
па, обетшавша и готова осужденію на
нетлѣніе и служеніе' смерти, яже пис-
мены въ каменыхъ дешчицахъ образо¬
ванно, по божественному апостолу), его-
же Христосъ ученіемъ своимъ упраз-
нилъ, яко закрывающа сердечныѵ очи
почитающимъ его и неоставляюща ясно-
зрѣти истинну благодати еѵангеліа его
показанія, научиша же въ свободѣ, ею-
же Христосъ насъ свободи стояти, а не
паки подъ игомъ закона отъ горы Си¬
найскія въ работу рождъея держатися
не непорочна суща и на время дана
бывша, II (об. 108) по жестосръдію Жи-
довску 3 4), яко пѣстуна до пришестіа
вѣры Господа нашего Іисуса Христа.
Того бо и самъ Моѵсей въ всемъ по-
слушати учитъ. Сътворивый бо, рѣша,
бракъ сынови своему, обручи ему цер-
ковъ. Умре намъ оттоле законъ, яко
състарѣвыйся мужъ. Тѣмже и мы умро-
хомъ закону ) тѣ[ло]мъ 5) Христовымъ,
въ еже быти намъ иному, иже отъ
мертвыхъ въетавшему, по Павлу, иже
въ законѣ оправдающимся отпаденіе отъ
благодати Христовы обѣщаваетъ. Но преже, даже не пріити на то са¬
мое обличителное писаніе безбожныхъ
еретикъ неправыхъ ска[за]ній, ихже
пріемлютъ зломудрене отъ божестве¬
ныхъ писаній на разореніе вѣры хри¬
стіанскія истинныхъ' дагматъ святыя
съборныя аиостолскіа церкви,—притекъ,
молю, да никтоже отъ правовѣрныхъ,
иже дѣятелную добродѣтель проходя¬
щихъ, пачеже хотящихъ проходити,вся-
цѣмъ образомъ да не совъдворяется съ
Люторіаны и прочими еретики, 11(109)
ни да слышитъ препорная ихъ словеса.
И не сходити имъ, якоже Іоанъ Зла- 3) Исправлено на полѣ изъ «жпвотску*. 4) Поправлено “изъ «закономъ*. Б) ло вставлено позднѣе. Библиотека "Руниверс