Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1327 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВША. 1328 духовная иодлагати А идѣже глаго¬
лютъ дѣли добрыми оправдитися—уга-
жати таковыми жрътвами Богу. Не за-
пометали вѣры, но паче сами вѣру из-
вѣстну показуютъ, живу сію и дѣй-
ствевну всюду знаменуютъ. А идѣже
глаголютъ святіи вѣрою оправдатися,
безъ дѣл& закона глаголютъ ветхаго,
егоже вы нынѣ суетно проповѣдуете.
И Авраамъ отецъ нашъ не отъ дѣлъ
закона Моѵсеова оправдася: вѣрисвоеа
показаніе многими добрыми дѣлы из¬
вѣстно учинилъ. Вѣдятъ вси, иже съ разумомъ про-
чи[та]ющи '), якоже пишетъ о немъ
Іяковъ, братъ Господень, въ соборномъ
своемъ посланіи, егоже ты не раз¬
умѣлъ, смѣлъ еси развратити своимъ пи¬
саніемъ, и выдруковалъ еси въ люди
пустити, и съблазна міру учинити. «Не о той, реклъ еси, вѣрѣ написати
|| (об. 104) Іакову, о которой пишетъ
Навелъ, но отъ вѣдомости вѣры». И
кто таковъ безу[ме]нъ, якобы вѣдо-
[мо]сть вѣрою нарицалъ? Идо бо есть
вѣра, и ино вѣдомость. Можетъ кто
вѣдати, а не вѣрити. Мнози вѣруютъ—
бѣсове же и человѣци лукавіи—но отъ
злости не престанутъ. Таковая вѣра
суетнымъ, якоже апостолъ глаголетъ:
не льститеся! ни блудници, ни лихо¬
имца, ни татіе, ни піаници, ни доса-
дители, ни хиіцници царствіа Божіа не
наслѣдютъ 3) И паки: се бо да есте
вѣдуще, яко всякъ блудникъ, и не¬
чистъ, и лихоимецъ, еже естъ идоло-
служитель, не имутъ достоянія въ цар¬
ствіи Христовѣ. Аще бо бы не вѣдали
бѣсове, яко имать въ собѣ силу [Бо¬
жію] 3) Христосъ, не быша молили его,
да не повелитъ имъ въ безнувити. И
пришолъ еси, рѣша, нреже времени му- *) Дополнено позднѣе надъ строкою. 2) 1 Корине., гл. 6, ст. 9—1°. 3) Вставлено на нолѣ, чити насъ. Вѣра бо безъ добрыхъ дѣлъ
ничтоже ино, развѣ гордость есть, па-
чеже руганіе, и большаго осужденіа
ходатаи, и вѣрными паче невѣрныхъ,
нетворящимъ дѣла вѣры, и неживу¬
щимъ по имени, имже наречени быша. (|(105) Аще бо и умножишася немощи
ради наша злаго обычая, и не можемъ
достигнути въ мѣру [святыхъ] 4) отецъ
нашихъ, но елико можемъ нодобитися
имъ, показующе изволеніе вѣдущему
немощи наша и дарующему силу и за¬
ступленіе просящимъ вѣрою, а не двоя¬
кимъ сердцемъ приступающимъ къ нему.
Аще бо едина мѣра бы всѣмъ была,
не бы реклъ отъ плодоносящихъ Яковъ
30, овоже 60,овъже 100. Сего ради смерт¬
наго грѣха, рекше отчааніа, да отгонимъ
и далече отбѣгаемъ ученіа безбожныхъ
еретикъ и въ надежѣ извѣстнѣй Хри-
стовѣхъ ученій, апостолскихъ преданій
и отеческихъ добродѣтелей, елико мощ¬
но, поревнуемъ жительствовати. Глаго¬
летъ бо: въ дому отца моего обители
многи суть. Потщимся понё едину отъ
окрестныхъ святыхъ обителей постиг-
нути, аще и не внутрь вышняго Іеру¬
салима, но близь нѣгдѣ, а не далече
спасаемыхъ. Якоже рече святый Еф¬
ремъ: сынъ Божій претръпѣ крестъ за
всѣхъ спасеніе, иже убо грѣшвици
дръзайте въ покаяніе. || (об. 105) Не
пріидохъ, рече, нризвати праведныхъ 5)
и грядущаго ко мнѣ не издену вонъ6). ПОСЛАНІЕ КО КНЯЗЮ 7). Вельможный князеі Понужденіи мно¬
гажды, овъгда словомъ, иногдаже по¬
сланіемъ, писанымъ отъ любве къ на¬
шему окаянству, человѣку грѣшну и 4) Вставлено на нолѣ. 5) Лук., гл. 5, ст. 32, в) Іоан., гл. 6, ст. 37. 7) Этого заглавія въ рукописи пѣгъ. Биб/іиотека "Руниверс