История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1321 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1322 Се убо краткими сими словесы прав¬
ды лесть еретическія неправды раздру-
шися, и часть пѣти намъ съ проро¬
комъ: сѣть съкрушися, и мы избавлени
быхомъ въ имя Господне, егоже помо¬
щію и на прочая въоружимся. Понеже
горѣ и долѣ глаголютъ «якоотъписма
прикладъ беремы», адѣ обличихомъ Бо¬
жіею благодатію, яко не имутъ того
отказати, якобы въ книгахъ были та¬
ковыя плётки. Прочее за тымъ потреба показати,
како и самое то писаніе развращаютъ,
ложно сказующе. Напръвѣй въ книжцѣ вашей, кото¬
рую «О оправданіи» неправедне наре-
косте, лишеши «аностолское истинное
слово пріемля» по лжеименитому раз
уму своему. Но нѣстъ ти части, ни жре¬
бія въ слове|!(100)сѣхъ божественнаго
писанія, ибо сердце твое нѣстъ право
предъ Богомъ; въ желчи бо горести и
съузѣ неправды зрю тясуща, и прочая,
яже съименному ти речена суть. И мы
днесь подобная тобѣ глаголемъ: по¬
кайся ѵбо о злобѣ твоей съй, и не къ
тому [дръзай]2) развращати Духа Свята¬
го глаголы,елика речеусты всѣхъсвятыхъ
его отъ вѣка, о нихже и велегласный
славный церковный вселеннѣй учитель
къ Римляномъ пишучи, отводя отъ на-
блюданіа стараго закона, въпіетъсице:
оправдавшеся убо вѣрою, примиреніе
имамы къ Богу Господемъ нашимъ Іи¬
сусъ Христомъ, имже приведеніе обрѣ-
гохомъ, вѣрующе въ благодать сію, въ
нейже стоимъ и хвалимся упованіемъ
славы Божія 3). *) Добавлено на полѣ. ■’) Римл., гл. 5, ст. 1—2: «Оправдавшеся
убо вѣрою, миръ имамы къ Богу Господемъ
нашимъ Іисусъ Христомъ, имже и приведе¬
ніе обрѣтохомъ вѣрою во благодать сію, въ
нейже стоимъ, а хвалимся упованіемъ сла¬
вы Божія». Зриши ли, яко «вѣрою (глаголетъ)
Христовою», а не Моѵсейскаго десято-
словіа пѣстунствомъ, якоже вы. Иясне
выкладъ сему самого святаго Павла
приписалъ еси, аще и силы слову не
разумѣлъ еси, еже пишетъ до Фили-
пянъ, зачало 244: || (об. 100) но прав¬
дѣ законнѣй, рече, былъ есмъ непоро¬
ченъ, но яже ми бѣху приобрѣтеніа,
тогда како вмѣнихъ Христа ради тще¬
ту: но мню еще всѣмъ тщету быти за
преимѵщее разума Христа Іисуса Госпо¬
да моего, егоже ради всѣхъ отіцетих-
ся, и мню вся умети быти, да.Христа
приобрящѵ, и обрящуся о немъ. Неи-
мый моея правды, еже отъ закона но¬
сящую [отъ Бога] 4) правду въ вѣрѣ
Христовѣ 5). Видиши ли, како шкоду вмѣняетъ
исправленіе тогдашняя въ законѣ прав¬
ды прямо Христова съвръшеннаго иже
въ еѵангеліи разума и уметы вмѣняетъ
младенческаго разума и тщетѣ хода¬
тай, не токмо собѣ, но и всѣмъ, иже
въ Христѣ писменемъ закона безвре*
менне присѣдящимъ. Якоже самъ Па¬
велъ служеніе смерти въ камени изоб-
разованно именова: гшсмя, рече, умръщ-
вляетъ. Како бо не умрѣти мощно
есть, иже законнаго ради оправданія
благодати Божія етпадшимсн иоставль-
Ц (ІОІ)шимся во[ле]ю ?) сына Божіа, 4) Вставлено на полѣ. *) Филинішс., гл. 3, ст. 6—9: «но правдѣ
законнѣй бывъ непороченъ. Но яже міг бяху
прпобрѣтенія, сія вмѣнихъ Христа ради
тщету. Ло убо вмѣняю вся тщету быти за
превосходящее разумѣніе Христа Іисуса Го¬
спода моего, егоже ради всѣхъ отщетихся,
и вмѣняю вся уметы быти, да Христа прп-
обпящу, и обрящуся въ немъ, непмый моея
правды, яже отъ закона, но яже вѣрою [Іи¬
сусъ] Христовою, сущую отъ Бога правду
въ вѣрѣ». •) Дописано сверху позднѣйшею рукою. Библиотека "Руниверс1