Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
115 ДІАИУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 116 А если, уховай Боже, упоръ якій и
окаменѣлость Фараонская противъ такъ
значной воли Бозской мѣла бы ся не-
щасливе оказать,—о, бида жъ! неща-
сте тому! То, якъ слуга правовѣрный
Іисуса Христа, Пана Моего, правдиве
мовлю: гдыжъ день Господень 3|), яко
сѣть на птахи и якъ злодій, прійде
несподиване: будутъ ся люди веселити,
женити, будовати, а въ томъ знагла
судъ страшный Божій нападе. Треба
всѣмъ на тое пилно памятати, и кро¬
лемъ. Писалемъ вже о томъ, то нѣкото¬
рые мовятъ: «не належитъ кролю па¬
ну до справъ духовныхъ >. Належитъ
справедливымъ судомъ Божіимъ до вы-
корененя той унеи проклятой; бо презъ
кролевъ пановъ, за побудкою и пора-
дою небачныхъ духовныхъ Римскихъ,
и подвышшенье еи стало—листами то
и привилеями, уніатомъ даными, до*
водне ся показуетъ. Хто жъ того не вѣдаетъ, же въ пан-1
ствахъ направы вшелякихъ нерядовъ,
такъ свѣцкихъ якъ духовныхъ, и се-
ноды великіе за прейзренемъ Божіимъ,
съ помочью христіанскихъ цесаровъ и
кролевъ, бывали и бывати маютъ. На
Никейскомъ сенодѣ першонъ цесарь
Грецкій першій христіанскій Констан¬
тинъ былъ. На остатокъ, и на Фло¬
ренскомъ зломъ сенодѣ (для того злымъ
ся мянуе, же Ътъ того часу найгоршій
гнѣвъ межи Греки и Рымляны станулъ;
бо много Грековъ на немъ позабивано
торгаючи сенодъ, а то за причиною
опата якогось Родиского, который, зъ
двѣма тисячми людей военныхъ на
конецъ сеноду притягнувши, намовилъ
отца святого папежа Евгенія и розор-
валъ добрую згоду, южъ намовленую;
а затымъ и форта до Греціи Туркомъ ; ”) Матѳ. гл. 24. і поганомъ ся отворила), на Флорен¬
скомъ, мовлю, сенодѣ всходній цесаръ
; Іоаннъ Палеоліогъ былъ, а заходній Ал-
брихтъ зъ княжатъ Ракускихъ; при
тыхъ зъ кролевства Полского Влади¬
славъ Ягеловичъ, а зъ князства Дитов-
ского Жигмонтъ, великій князь Ли¬
товскій (которого въ Трокахъ-забито)
и иншіи панове христіанскій, такъ
особами своими, якъ и презъ пословъ
своихъ, бывали и згодне зъ духовными
въ справахъ духовныхъ працовали. Поневажъ теды и теперъ на томъ
естъ поля Бога, Творци нашого, въ
Тройци святой православно славимого,
Отца и Сына и Святого Духа, за мо¬
литвами Пречистой Богородици и всѣхъ
святыхъ, абы ваша кролевская милость,
панъ мой милостивый, пристойне и съ
нилностью доглянути рачилъ! О то не
до владыковъ, не до бискуповъ, не до
арцибискуповъ, ани до жадныхъ ста¬
новъ зъ духовенства костелного, але
власне и мяновите до вашой кролев-
ской милости, пана мнѣ милостивого
| и побожного Владыслава Четвертого
| короля Полского, мене, убогого законни-
і ка, еднакъ же священника Своего, I Іисусъ Христосъ пославши правдиве ка-
| задъ и каже волати и объяснити о та-
I кихъ справахъ своихъ Бозскихъ. Ко¬
торому то росказавю святому я, ненд-
: зный, досытъ чинячи, прикладомъ Мой-
| сея, Нол и Лота Справедливой), презъ
килка лѣтъ южъ волаго, голошу и ве¬
рещу: «зиидуйсл, кролю Полскій, зми-
луйся, панъ а панъ мой милостивый,
Владыславе Четвертый, рачъ пилне
вейзрити въ тые справы церковные,
а усправедливити вѣру и церковъ
Всходнюю, въ панствѣ вашомъ тутъ
найдуючуюся, правдиве каѳолицкую, бо
теперъ пилно того потреба,а то нож¬
ная учинитъ, ведлугъ воли Бозской,
хотячому. Библиотека "Руниверс1