Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1319 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1320 не разумѣетъ. Ни бо есть существо
кое лжа да пребываетъ, но погрѣше-
ніемъ сущаго състоящися, якоже па-
учиннаго тканіа поставъ свѣтомъ II (98)
правды раздрушаемъ. По апостолу гла-
голющу: премудрость Божію, въ тай¬
нѣ съкровенну, еяже пронарече Богъ
преже вѣкъ въ славу нашу, еяже ни-
ктоже отъ князей въ вѣцѣ семъ разумѣлъ. Зриши ли, яко съкрыта была тайна
сіа! А вы глаголете: Адамъ разумѣвъ
и сущимъ отъ него повѣдалъ родомъ.
Но въ другомъ мѣсцу обличаетъ васъ
той апостолъ, глаголя тайну съкровен-
ную отъ вѣка и отъ родовъ въ Бозѣ
единомъ, създавшимъ всяческая, Іисусъ
Христомъ: и яко по откровенію сказа*
мися тайна, которая преже инымъ
родомъ несказанна сыномъ человѣче¬
скимъ, якоже нынѣ открыся святымъ
апостоломъ его и пророкомъ Духомъ
Святымъ, а не повѣстію отъ отецъ, и
Петру, връховному апостолу, писавшу:
откунленіе честною кровію яко агньца
непорочна и нескверна Христа прораз-
умѣваема преже сложеніа м*ьра [явлыпа
же ся нынѣ въ послѣдила лѣта] ‘). Убо вамъ ли будетъ вѣрити, или свя¬
тымъ апостоломъ, которіи Духомъ Свя¬
тымъ научили? Аще бо и мнитеся вы болше всѣхъ
святыхъ разумѣти, II (об.98)и таковы су¬
ще дюд[е]мъ ся оказуете, безумныхъ без¬
умнѣе отъ божественныхъ писаній обли-
чени будете. Хотя же издалеча начали
естс обѣтяицу вы мысленную отъ васъ
проповѣдати, которіе церковъ Божію не
дръжатъ, но обачѳ подъ лѣти святымъ
же апостоломъ и пророкомъ и преже
сложеніа міра открылъ Богъ духомъ.
Не вѣмъ, якъ то утаися отъ нихъ
бывшая ко прародителемъ нашимъ въ
рай обѣтница, которую вы проповѣ¬ *) Дописано на полѣ. дуете?! Но точію яже ко Аврааму быв¬
шая обѣтованія преже благовѣствова.
Рече Аврааму и паки Аврааму речены
быша обѣты и сѣмени его, а не рече:
Адаму преже обѣщавъ, потомъ поно¬
вилъ ту обѣтницу Аврааму. И паки:
поминай Господа Іисуса въставшаго
отъ мертвыхъ отъ сѣмени Давыдова по
благовѣствованію моему. А не глаго¬
летъ «отъ сѣмени женскаго», якоже
вы отъ коего писма или отъ коего
естествословіа «сѣмя женское» Ц(99)об-
рѣтосте! Кое сѣмя въ женахъ, въ ко¬
торыхъ не всѣялъ мужъ изъ своихъ
чреслъ? Пишетъ бо, яко еще въ чре-
слѣхъ о[т]чихъ бѣ. И отъ всея церкве
исповѣдуется, и вѣруемъ, якъ Господь
нашъ Іисусъ Христосъ не отъ сѣмени
женска, но отъ Духа Свята въплотися,
отъ Пречистыя Дѣвы Марія. Слово
Божіе присносущное, иже никогдаже
разлучъся отъ Отца. И паки рече: по¬
сла Богъ Одна своего раждающася
отъ жены, а'нигдѣ глаголетъ «отъ сѣ¬
мени женскаго». Токмо Жидомъ и
вамъ новооткрилося! Не токмо преж
нихъ родовъ человѣкъ утаевно тако¬
вое великое таинство отъ вѣка, но и
ангеломъ несвѣдомо. И се являа апо¬
столъ глаголаше: да скажется нынѣ
началомъ и властемъ на небесныхъ
церковію многоразличная премудрость
Божія, по предложенію вѣкъ. Видите, яко не точію сущимъ въ лѣ-
тѣхъ, но и яже въ вѣцѣхъ разумѣвае-
ма, рекше ангели отъ божественыхъ,
еже о насъ смотрѣній отъ церкви на-
выкоша. Сего бо ради таинство имено-
вася, зане съкровенно бѣ отъ вѣка и
отъ родовъ. || (об. 99) Аще же и законъ
образова, и пророци прорекоша духомъ,
но гаданіемъ и притчами, дондеже апо¬
столы ясно проповѣдаша, и ни единъ
отъ нихъ вашихъ догадокъ никогдаже
назнаменовалъ. Библиотека "Руниверс1