Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1317 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХГІ ВѢКА. 1318 и научиша. Не точію же се, но и жер¬
твы самъ Богъ Адаму припосити собѣ
по преступле[ні]и скоро заповѣдовалъ
въ память обѣтованія того же. Отъ коего писанія таковую повѣсть
изобрѣлъ еси, милый брате? Или въ
тотъ часъ былъ еси въ рай зъ Богомъ,
въньже смертію Адама осудилъ, и та¬
ковую обѣтницу обѣщалъ, и жрътвы
завѣщалъ?! Муси быти самъ ся еси до¬
гадалъ и къ малымъ истинны словс-
семъ много ложныхъ глаголъ наплелъ
еси?! II (об.96) Таковъ бо есть обычай
зводителемъ — ложь приплетати ко
истиннѣ, якобы подкрасти ненаказан¬
ныхъ. И отъ апостола Павла приво¬
дитъ, яко бы онъ свѣдитель былъ лжи
твоей. Но не имапш истиннымъ Хри¬
стіаномъ окрасти богатства духовныхъ
дарованій праваго разума. Самъ бо
апостола не т«мъ духомъ ходилъ, ни
вашихъ путій наслѣдовалъ, якобы льсти¬
те или корчемствовати слово Божіе.
Тѣмже ни которые причины не имагаи
отъ Павловыхъ глйголъ, идѣже глаго¬
летъ: вѣрою Авель множайшу жрътву
паче Каина, принесе Богу. Не повѣ-
дуетъ ту обѣтници въ рай, ниже
жрътвъ завѣщаніа. Въ той же бо вѣрѣ
свѣдительствуетъ апостолъ съ всѣми
святыми и Ефѳая судію, который дщеръ
на жрътву Богу обйцалъ, и не въмѣ-
нися ему въ грѣхъ. Муси быть, и тому
Богъ самъ росказалъ таковыа жрътвы
приносити по II (97) вашимъ догад¬
камъ 4). А въ «Бытіи* сице пишетъ: Богъ
рекъ къ змію той блюдетъ твою главу,
а ты блудеши ему пяту 5). Церковніи
же учителіе тако сказаша: главу пръвый
помыслъ еже на грѣхъ блюсти и не
пріимати, идѣже бо влѣзетъ глава *) Бъ подлинникѣ сперва было «до Гала-
томъ», но потомъ поправлено. 5) Быт., гл. 3, ст 15. зміева помысла, тамо все тѣло вмѣ¬
щается; рекше: по дѣйству грѣхъ съ-
връшается. А еже блюсти ему пяту—
се есть, яко и до послѣдняго издыха¬
нія запинати человѣку начинаетъ діа¬
волъ. Пята бо есть конецъ нашего
живота. Вы свои обѣтницы вымышляете, чего
нѣмашъ въ святомъ писмѣ, ни отъ
отецъ, ни отъ пророкъ, ни апостолъ,
нижё отъ самого Бога нашего Іисуса
Христа. Жиды убо таковая вымышляютъ
претваряюще инакше 6) словеса свя¬
тыхъ писаній, отъ великія вражды еже
на вѣру Христову, абы могли показати,
акъ еще Христосъ не пришелъ въ пи¬
саніи свѣдѣтелетвуемый. Отъ нихже и
еретици вины берутъ събѣ хулити (же)7)
православную вѣру. Отнюдуже Гюсіанъ въ Праскомъ мѣ¬
стѣ II (об. 97) прелстилъ многихъ, иже и
ДОпынѣ дръжатъ ругатели, нарицаемы
Люторіане, и ина многа къ таковымъ
хуламъ отъ себе прибавляютъ, на свою
же прочихъ человѣкъ послушающихъ
ихъ погибель. Павелъ апостолъ, егоже самъ Господь
съсуда избраннаго нарече, — достовѣ¬
ренъ свѣдитель, възшедый до третіаго
небесе въ дусѣ откровенія. Како утаи-
ся отъ него таковая обѣтница, еяже
вы проповѣдуете, яко въ рай Адаму
обѣтованіе бысть отъ Бога, въ рай и
о жертвахъ завѣщаніе, въ рай .данъ
Адаму законъ, который потомъ Моѵсей
написала, такоже и еѵангеліе таможе
дано Адаму, которое писано по Хри¬
стовѣ пришествіи съ плотію?! О, безуміа! Тако бо естъ гордость,
въ безмѣрныя хвалящися, само собѣ на¬
вѣту© и разрушающи, сама свой състаръ Л 6) Исправлено изъ «п навыкше»; «ы за¬
черкнуто .киноварью. 7) Вычеркнуто киноварью. Биб/іиотека "Руниверс1