Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1315 ПОСЛАШЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУ1 ВѢКА. 1316 сказати боговменованіе съборное нач¬
немъ *), о всемъ то божествѣ достоитъ
разумѣти. И другій богословецъ Гри-
горіе глаголетъ: Бога, рече, егда име¬
нуемъ, глаголемъ: Отца и Сына и Свя¬
таго Духа, и прочая. Потомъ, паки изъясняючи мудрованіе
ваше, а значнѣй писали есте въ тыхъ
же книжкахъ другій конецъ тако: «Богу
единому слава съ Сыномъ и Святымъ
Духомъ». Сице бо исповѣдагоще, на
пути погибели сташа. Разлучивъ бо
естества божественнаго единство, извѣ¬
щалъ еси смертныя глаголы богохул-
ныхъ ересей. И се товарищъ нашъ Козма, егоже
нарекосте Андрея, 11(95) въ Витепску
ясно объявилъ богомерзкое нынѣшнее
ереси проповѣданіе: непотреба, глаго¬
ля, единосущную Троицу именовати, и
прочая. Хулы его вѣдятъ все войско
бывшее тогда, и самъ великій гетманъ,
и княжата, и панове велиціи. И листъ
показалъ тотъ Козма, яко отъ вашея
сонмица посланъ зъ Вилня. Видиши ли, възлюбленый брате, по
каковымъ стремнинамъ ходятъ пріем¬
лющей новыя сіа науки, которіи отъ
святыхъ не обрѣтаемъ проповѣданы,
ни отъ апостолъ, ни отъ пророкъ. И
естъ ли несъвръшенне невѣріемъ не-
дугуетъ боголюбезная 2) ти душа, по¬
слушай прилежно: буду съ Богомъ по-
вѣдати о той новой науцѣ, еюже прель-
щени бысте мнози. И якоже вначалѣ по¬
сланія рекохъ, яко подъ мягкостію сло-
вееъ меча остри приготбвасте, здѣ сіюду-
шевную смерть паки обнажити начнемъ. Пръвая мнимая добра отъ неразсу-
жающихъ силы въ словесѣхъ или паче
невѣдущихъ сатанинскіа льсти, иже
присноищущаго нашу человѣческую по¬ *) Исправлено изъ «начинаемъ». *) Поправлено изъ «боговъзлюбленная». гибель, како многокозненнѣ приупо-
добляютъ шпешгци свой плевелъ спя¬
щимъ человѣкомъ, II (об.95) ибо всегда
послѣдъ истинны приуподобленіемъ ея
всѣваетъ прелесть и сее вещей избы-
тіе показуетъ яве. По пророцѣхъ бо
привнидоіпа лжепророци, и по апосто-
лѣхъ лжеапостоли, и по Христѣ анти¬
христы. Аще убо не увидитъ чему по¬
дражаетъ діаволъ, во еже навѣтовати
ни начинаетъ, нижё вѣетъ. И нынѣ по¬
неже у видѣ обѣтованье, бывшее ко
Аврааму отъ Бога, яко отъ сѣмени
его благословени будутъ вси языци,
еже [есть] 3) Христосъ надежа язы¬
комъ, — сіе обѣтованіе не токмо отъ
отецъ, но и въ законѣ пророкомъ про¬
повѣдано, якоже и Давидови клятся
Господь, и не раскается, и прочаа.
Оскудѣвшимъ же княземъ отнюды, по
прореченію патріарха Іакова, пріиде
Господь нашъ отъ сѣмени Давидова
по плоти, идпостоли его научиша насъ
ясно, яко отъ Авраама и Давида ро-
дися Христосъ, къ нимже обѣтница
бысть. Повинушася людіе мнозіи Бого
ви, и укоренися въ нихъ послушаніе
Христово, и вѣра утвердися въ при-
званыхъ Господемъ, не токмо отъ Іудей,
но и отъ языкъ. И понеже въехитити
укореное вѣры слово || (96) не можа-
ше діаволъ, инымъ приходитъ путемъ,
иною лестію навѣтуетъ, влйгая яже отъ
себе. Чтоже образъ навѣта, не кождый
можетъ разумѣти. Подъ прикритіемъ
бо добрыя потравы трутизна съкры*га.
Прескочивъ убо истинная обѣтованіа,
ко отцемъ бывшая, свыше цачатъ слу¬
гами своими сице глаголя: въ рай, ре¬
че, бысть обѣтница отъ Бога, яко сѣмя
женское сътретъ главу зміеву. И тою
обѣтницею вѣрячи, тѣшилися Адамъ и
Евва, и дѣтемъ своимъ тако повѣдаша 8) Дописано на полѣ. Библиотека "Руниверс1