Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1313 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕЮЯ, ХТІ ВЯКА. 1314 тика: который крестя воду на гл[ав]у
лѣюще до пупа, отъ чрева же до до¬
лу неприкосновенно творятъ: воднаго
излитіа безаконно, глаголюще, дѣтород¬
нымъ удомъ получити нетлѣніа даро¬
ваніе. Събираютъ же ся, кромѣ цер¬
квей, въ нѣкоихъ простыхъ мѣстѣхъ.
Люторіане же на главу точіго мало
въды пръсты своими възливаютъ. Сего
ради сіи, проклеите свою и иншіе
ереси, требуютъ святаго и спасеннаго
крещеніа, якоже и Фотиміане глаголе¬
мы и подобніи имъ еретици. Глаго¬
летъ бо 47 правило II (об.93) святыхъ
апостолъ сице: второе крещаяй кре¬
щенаго истиннымъ крещеніемъ, или
непокрещевая крещеннаго отъ зловѣр¬
ныхъ, истѣе же рещи—оскверненнаго,
да извержется. 44 правило нижё по-
молитися оставляетъ съ еретики въ
дому или въ церкви, отлученіемъ
осужаетъ; аще ли и служити, яко
причетникомъ, попуститъ имъ, извре-
щи повелѣваетъ отъ сана такаваго. И
сказаніе 46-го правила глаголетъ: епи¬
скопъ, или попъ, или діаконъ аще
не хулитъ или не поругается ере¬
тическому крещенію или мнимую ихъ
службу пріемлетъ, таковый да извер¬
женъ будетъ: кое бо причастіе свѣту
ко тмѣ, или кая часть вѣрну съ не¬
вѣрнымъ? Десятая въ нихъ ересь Иелагіа и
Келестина, иже ни епископи, нижё при-
четници съвѣщевающеся на истинну,
единомыслени же Несторію суемудрен-
ному, которіи въ лѣта Инокентіа, папы
Римскаго, востаста на церковъ и многи
клеветы на ню подвигоста. Сіа 11(94) вся ереси и ина многа, ко¬
торіи отъ давныхъ лѣтъ прокляти быта,
обновити начинаютъ своими науками
Люторіане: ови бо отъ нихъ Аріева
мудрствуютъ; ови же Макидоніева, ини
же иныхъ ересей наслѣдуютъ; друзіи русская іетолпкекАя бпхіотвка. же съвръшенне жидовствуютъ, точію
еще не обрѣзаются, о святѣй же еди-
носущнѣй Троицѣ не дръжатъ, якоже
православны, таятъ же ся учители ихъ,
да не Познани будутъ въ таковыхъ ере-
сехъ. Обаче отъ разумныхъ и искушѳ-
ныхъ въ вѣри не могутъ ся утаити въ
нѣкоихъ болистехъ. И въ своихъ Суемудреныхъ книжкахъ
подъ прикрытіемъ невидѣніа пишутъ,
отдѣляючи Сына и Духа Святаго отъ
божества, якоже самъ, твоя милость,
[съ панемъ Кавешинскимъ и Кришкев-
скимъ] 5) писали есте въ книжкахъ, на-
рицаемыхъ отъ васъ «Оправданіе», въ
нейже на конци сице запечатлѣлъ еси:
«Богу нашему слава съ Отцемъ и Свя¬
тымъ Духомъ». Не мню азъ отъ невѣжества тако
писати вамъ. Кождый бо вѣсть отъ на-
ученыхъ, яко еже «Богъ» имя о съвръ-
шеномъ божествѣ пріемлется а не о
[единомъ лицѣ. Речено бо есть благо-
словенымъ отцемъ великимъ Деонисіемъ
Ареопагитомъ сице: се убо и въ иныхъ
испытано нами и указа||(об. 94)но
бысть, еже всѣмъ присноблаголѣпнымъ
богоименованіамъ нечастне при всемъ
и отнюднѣмх и всеудостойнѣмъ и ис¬
полненномъ божествѣ отъ словесъ въ-
спѣвается, и сіа вся не оть части от-
пущеннѣ всему отнюдству свесменнаго6)
и всего божества налагати, аще ли не
о всемъ божествѣ се реченно быти ре-
четъ кто, хулити и расцѣпляти неза¬
конно смѣетъ пресъединенную едийи-
цу, и прочаа. И помалѣ: аще каково 5) Дописано на нолѣ.
в) Надо полагать, что это прилагатель¬
ное произведено отъ сущ. «съньсьмьство»
Это слово Мнклошичъ объясняетъ чрезъ
6X6г»]*, іЩе&гііаз, и указываетъ на ирил. ср.
«съвьсьмьнъ>,«свесемный* — оХотеХ»*;, іпіедег
«съвьсьма», «свьсьма» — ргаесірпе. 42 Библиотека "Руниверс1