Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1311 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХТІ ВѢКА. 1312 рый, не улучивъ епископства] * *)> многи
клеветы на церковь въздвиже. Вѣрою
бо Аріанинъ, яве же исповѣдати вна¬
чалѣ таяше, множае же Аріа съблядя-
ше. Не подобаетъ, рече, приношенію
бывати за умръшая, ни постити въ сре¬
ду и въ пятокъ, нижё святую 40-ницу
и Пасху съ иными праздники възбра-
ни; мнишеское постриженіе отмещутъ;
мясоядѣніе же всяко пріемлютъ, и пи-
тати сл безъ въздержаніа повелѣваютъ:
«Богъ (глаголюще) далъ намъ пищу,
аще хощеши, рече, постити, не въ по-
велѣнніа дни отъ церкве пости, но яко-
же самъ хощеши; нѣси бо, рече, подъ
закономъ, но подъ благодатію»; и ни¬
чимже глаголютъ болту быти еписко¬
пу отъ презвцтера, || (92) понеже самъ
мяшеся попъ быти съсудъ сътанинъ. Четвёртая въ нихъ ересь глаголемыхъ
непоклонителей, которіи непоклопяхуся
по преданію церковному, якоже Господь
нашъ въ время прилежныя молитвы по¬
казалъ своимъ ученикомъ, поклоняа ко¬
лѣнѣ и падая на лици; и въ толицѣ
подвизѣ бѣ яко видѣтися поту его, по-
добну кровѣ, каплющей на землю. Сіи
же, покрывающе свою лѣность, ругают¬
ся тако поклоняющимся, сами же ду¬
хомъ глаголютъ: «лодобаетъ поклоняти-
ся,» въ лицемѣрной ихъ молитвѣ яко да
непознани будутъ; варварскимъ обыча¬
ямъ постоятъ мало на колѣнехъ, яко
и Татаровѳ, и тако въсклицаютъ, яКо
Готви. Пятая въ нихъ ересь глаголемыхъ
претыкателей, иже въ обычныхъ, си-
рѣчь въ дѣтелныхъ, притыкающеся и
нѣкая убо повелѣніа похвална суща
оклеветающе, нѣкая же порочна суща,
яко благапочитаюіце, а ни вѣдаютъ, чтб
суть дѣяніе или видѣніе въ дусѣ; по¬
неже дѣяніе многотрудно, лицемѣръ же *) Вставлено на полѣ. не хощетъ тружатися, но точію пока-
затися. || (об. 92) Шестая въ нихъ ересь на-
рицаемыхъ лже[ска]зателей 2), иже нѣ-
кіа главы божественныхъ писаній вет¬
хаго же и новаго завѣта ложно сказую-
ще, и къ своему домышленію сіе ухи-
тряюще, безстудно паче и много из¬
вѣстнымъ и непорочнымъ сказаніемъ
церков[н]ымъ противятся: ови отъ не¬
вѣжества и неразсуженіа се стражутъ,
ови же жидовствующе втаи, яве же
противятся истинвѣ. Седмая въ нихъ ересь глаголемыхъ
Петіанъ, которіи по[велѣваютъ въ] 3)
общихъ житіахъ сущимъ комуждо яко¬
же самъ хощетъ жити и естественымъ
страстемъ не противитеся: «не подо¬
баетъ, рѣша, ничтоже нужно творити
Христіаномъ. Пишетъ бо: вълею жру и
исповѣмся тобѣ, забывше реченнаго
Господемъ, ^ико нужныхъ естъ царство
небесное и якоже духъ плоти, сице и
плоть духови противятся, для того, ре¬
че, не якоже хощете [сіа] 4) творите
И паки: удержу си тѣло и порабощу ё,
да не инымъ проповѣдавъ самъ исклю¬
чимъ буду. 11(93) Осмая ересь въ нихъ глаго¬
лемыхъ Таскондругосъ, которіи отъ Мар¬
ка, нѣкоего обавника, наученя, иже
разумъ божественаго крещеніа отме¬
щутъ, инакше напротивъ церковныхъ
преданій вымышляю ще; отмещутъ же
ся и всякого въображеніа: «не подобаетъ,
глаголюще, небесныхъ и невидимыхъ
образовъ на земли видимо образовати
и къ тѣлеснымъ прикладати безтѣлес¬
ная», и ежѳ о насъ смотрѣніа Спасова
не явленно отмеіцущеся. Девятая ересь въ нихъ—Евноміа ере- 2) Поправлево на полѣ.
*) Поправлено на нолѣ. *) Дописано на полѣ. Библиотека "Руниверс1