Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1309 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1310 паки глаголетъ: нынѣ же, кромѣ зако¬
на, правда Божія явися яве, яко Хри¬
стовымъ пришествіемъ, свидителствуе-
ма же точію отъ закона и пророковъ.
Вы же Моѵсеова закона наивышша Хри¬
стова ученія показуете, свидителствуе-
ма отъ еѵангеліа апостольскаго ученія,
во всемъ противитеся новому закону,
емуже служителе удоволствованіи быша
отъ Бога апостоли и глаголаху, яко
ветхая мимо идоша, и се уже быша вся
нова. Вся же сія отъ Бога: смиривъ насъ
собѣ крестомъ, а не Моѵсеовымъ зако¬
номъ ветхимъ, которы близь нетлѣнія,
по апостолу. Положи бо, рече, Богъ въ
церкви первіе апостолы, второе пророки. Ваша же неправая наука: все напро¬
тивъ уставомъ церкви апостольстѣй—
пророки Жидовскій предпочитаете, и
яко, еже отчасти тамо и смотрителне
бывшаго Сожественаго дѣйства словеса,
яко совершена мимошедшая и нетре-
бующа исправленія, предлагаете; а яже
во церкви бывшая же и бываемая пи¬
сана, яже и предавая, о которой Хри¬
стосъ умре, и Духа Святаго на всяку
плоть богатно излія, и сихъ, избраныхъ
сосудовъ Божественая дѣйствія же сло¬
веса и духа силы же, и безчислѳная
|| (об. 90) выше естественаго разума
чудотворенія, и благообразная чиновъ
ея богоукрашеніа раздѣленія—сіа вы
ругательски якъ изумлена словеса и
басни быти глаголете. И таковую Жи¬
довскаго смысла отступную ересь дръжа-
ще, еще и христіаны себе смѣете нари-
цати, да симъ именемъ, яко овчиною,
покрывше отступленія вашея прелести
волка, уловите мноси въ свою погибель. Не вѣси ли, милый брате, яко без¬
смертный грѣхъ съдѣваетъ онъ, кото-
рій научаетъ злую науку грѣховную,
коль паче еретическую, Занеже когождо
съгрѣшеніа смертію потребляются, еже
къ тому не будетъ съгрѣшати преставль- шемъ бо лукавымъ дѣломъ и бытіе грѣ¬
ховное спогибаетъ. Взыщетъ бо ся грѣхъ
его, и обрящутся науку злую творя¬
щій, и по смерти на научившаго грѣхъ
въеходитъ, и учениковъ его дѣланіе
приложеніе муки бываетъ ему, поне¬
же вмѣсто истинны отступленію на¬
учаетъ. II (91) Для того прошу и напоминаю
тя, яко брата възлюбленнаго ми о Гос¬
поди, если еще несъвръшенне жидов-
ствуеши, обратися покаяніемъ къ Богу
и къ святѣй его съборнѣй церкви и
апостолстѣй, и остави съньмици Лю-
торскіа ереси, глаголя съ Давыдомъ:
коль благъ Богъ Іизраилевъ правымъ
сердцемъ, и прочая. Наука бо ихъ ни-
чтоже ино, развѣ на Жидовство приво¬
дитъ помалу а всѣмъ благочестивымъ
христіанскимъ обычаемъ ругается. И
для того мнози нарицати любятъ ихъ
ругатели, а не ктому Люторы, бо
Люторъ аще и отступленію вслѣдо-
валъ, и похоть свою пополнаючи на¬
чальникъ ереси былъ. Гусіана нѣкоего, который отъ своего
неразумія, пачеже отъ лукаваго духа
прельщенъ быстъ, обаче не вся чины
церковныя и службы тайнъ христіан¬
скихъ дръзнулъ похулити. Якоже ны¬
нѣшней ругатели многія ереси преже
бывшихъ еретикъ обновиша въ собѣ,
тѣмже и клятвѣ ихъ наслѣдници быша
готовѣ, въ тму || (об. 91) кромешню
идуще, огня вѣчнаго съ ними ожи¬
дающе. Пръвѣе бо пріаша ересь Назарей-
скую, которіи сына Божія исповѣдуютъ
такъ, якоже и мы, а держатъ по Моѵ-
сеову закону. Второе—глаголемыхъ Пепузинъ, ко¬
торіи пріемлютъ ветхій и новый завѣтъ,
якоже и православніи, толкуютъ же
противъ ересемъ своимъ. Третяа въ нихъ ересь Аріева, [кото¬ Библиотека "Руниверс1