Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1307 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 130» образа, яже иконоборци горѣ идолѣ I вѣческимъ образомъ, понеже истинно
прел(І(об. 88)щающе приносятъ. Егда- I въчеловѣчися. И якоже тамо херувимы,
же обрѣте апостолъ едино' требище, тако и у насъ ангелы же и святыхъ
невѣдомо Богу, отъ сего вину вземъ | угодниковъ Божіихъ [пишемъ] 4) и по¬
нажатъ] * *) имъ того проповѣдати, и не | читаемъ образы. Угодниковъ же своихъ
точію не похулилъ ихъ о томъ невѣ-! для того не казалъ Богъ писати образы домомъ бозѣ, но и художными на-
рече, точію жертвы поганскимъ обыча¬
емъ* бывати отрече; о лжеименмтыхъ
же бозѣхъ раздражашеся духомъ. Тако¬ въ ветхомъ, понеже* Жидовскій родъ
развращенъ естъ, да не обоготворяетъ
началниковъ, иже и Хамосу послужипіа
и Веелфегору осквернишася и тмами же и въ Листрѣхъ, внегда, по исцѣле- : отступленіе съдѣяша, иже и чада своя ніи хромаго, хотяху жрѣти ложнымъ
своимъ богойГъ, тогда показаша [рев¬
ность] 2) апостоли и умолиша не-жрѣ¬
ти има. Видите: якоже и пръвое слово зака-
зуетъ чюжихъ боговъ, тако издѣ отъ
ихже суетныхъ отвращатися, а не отъ
христіанскихъ истиннаго Спаса нашего
образѣхъ. И яко тамо въ законѣ отрекъ
образы лживыхъ языческихъ боговъ,
повелѣ Моѵсею въ своемъ храмѣ види-
мими образы херувимы учинити, такоже
подобно и апостолы упразнивше Хри¬
стовымъ уч[е]ніемъ тыхъ лжеименитыхъ
боговъ образы вмѣсто онѣхъ предаша
церкви Божіи истиннаго Бога [Спаса] 3) пожроша бѣсовомъ. Самъ ли хотяше
законода-вецъ попустити писати образы
тако младенствующимъ мыслію, II (об.89)
иже и пророки изб&ша, якоже свѣдчитъ
божественное писаніе. Христіане же бла¬
годатію Христовою сподобигаася съвръ-
шеннаго еѵангельскаго ученіа, и ни-
чтоже нынѣ осужденіе о преступленіи
ветхаго закона сущимъ въ Христѣ Іи¬
сусѣ, которіи не по плоти ходятъ, но
по духу. И елици духомъ Божіимъ въди-
ми суть сіи сынове Божіи вся елика
аще творять успѣютъ, занеже не собѣ
угажающе, но Богу, и яже на ползу
ближнему творятъ и глаголютъ: и не
въ десятословіи всему закону и проро- нашего по плотьскому смотрѣнію, II (89) ' комъ возглавлялся Госиодь нашъ ука-
рекше по человѣческому образу, въ залъ намъ, но въ двоихъ сихъ обдер- немже явися, написаны имѣти, образы.
И якоже тамо, даючи Богъ дочасный
онъ и престающій законъ, который въ
Христѣ престаетъ, не явися самъ ни
которымъ образомъ, дюнеже людіе буи,
а не мудры, да не заровно Бога поло- жащихъ вся, еже любити Бога и ближ¬
няго, яко самъ себе. Павель же, отво¬
дя Галатянъ отъ личбы словесъ прел-
щеныхъ Моѵсеовымъ закономъ бывшихъ,
во единомъ словеси всему закону ис-
полнятися глаголетъ: еже возлюбиши жатъ съ идолы, якоже и мнозе руга- | ближняго, яко себе, не сопротивляйся
теле, рекше иконоборци, и для того не | Христову слову, но показуя, яко пока- казалъ Богъ ни коего подобіа събѣ чи-
нити;—такоже и христіанская церкви
пріатъ божествейыя образы, понеже
Богъ явися въ плоти и оказася чело- 1) Поправлено на полѣ. *) Вставлено на полѣ. ■) Дописано на полѣ. заніе иже къ Богу любви въ любви
ближняго, кромѣ бо ея ложна къ Богу
любовь обрѣ[т]ется. Видиши ли, любимый брате, яко не*
токьмо не научилъ насъ Господь 10
словъ, и взбраниль || (90) апостолъ. И *) Вставлено на полѣ. Библиотека "Руниверс1