Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1305 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВФКА. 1306 честіе. Тѣмже не подобаетъ неполез¬
ная смѣшати, но коемуждо бываемыхъ
или глаголемыхъ свое время познавати.
Аще ли—ни, то уже, по еретическому
злоумію и гордости, и самъ Богъ не-
едипогласенъ. Понеже овъгда заказуетъ
не чинити всякого образа и подобіа,
иногдаже повелѣваетъ чинити обра¬
зы. Но нѣсть ни единаго отмѣненіавъ
словесѣхъ Божіихъ, ниже будетъ ко¬
гда, развѣ далъ есть намъ знати, яко-
же тамо ложныхъ языческихъ боговъ
чинити образы заказалъ. Тако и здѣ
повелѣвъ, давъ прикладъ, яко подо¬
баетъ чинити образы на славу истин¬
наго Бога подобающая времени то¬
гдашнему. Коль паче повнегда Богу яви-
тися въ плоти, жидовствующе нѣціи
втайнѣ глаголютъ же прелщающе, яко
заказалъ Богъ малевати събѣ образа.
И вправду: кто бо невидимаго описуетъ;
не явибося отнюдь инъ Богъ никото¬
рымъ образомъ тогда. Аще бо и пи¬
шетъ, яко Богъ глагола Моѵсеови ли-
цемъ къ лицу; но гласъ точію слыша¬
ніе, глаголющаго же образомъ нико||
(об. 87)гдаже видѣ. Тѣмже въ лѣпоту
не писаху тогда образы Богу, но ни¬
же мы нынѣ христіане описуемъ не¬
описаннаго, сирѣчь невидимое божество,
по неложное въчеловѣченіе Бога Слова
нашего ради спасенія исповѣдаю ще сло¬
вомъ и дѣломъ сіе въображаемъ, по-
кланяемъ же ся и почитаемъ, не бо-
готворяще образа, но (точію) ъ) види¬
мыхъ невидимаго почитаемъ, вмдяіце,'
яко поклоненіе иконное почесть и не¬
бреженіе ихъ тамо восходить, ид'Ьже
Христосъ со приятою плотію одесную
отца сѣдя. И паки глаголютъ прелщеніи и не-
вѣдущихъ прелщающе, якь писано есть 5) Зачеркнуто киноварью и "на иолѣ на-
иисано «честію >. идоли языкъ сребро и злато—дѣла рукъ
человѣческихъ, уста имуть и не глаго¬
лютъ, очи имуть и невидятъ, уши
имутъ и не слышатъ, и прочая. Тѣмже
и того потреба расмотривъ добре не¬
правая разумѣнія обличити, понеже
тамо глаголетъ Духъ Святый о тмхже
языческихъ идолѣхъ, о которыхъ и
предъ тммъ заказано, а не о христіа-
нѣхъ, который, по вѣрѣ Христовѣ, ча¬
да Аврааму, по реченому: якь отца
многимъ Языкомъ положихъ тя, не иже
по плоти сущемъ отъ него, но но вѣрѣ
чада'духовная. И сви||(88)дителствуетъ
ми слово глаголя, якѣ не вси сущій
отъ Іизраиля си Іизраиль. И во дру¬
гомъ глаголетъ: иже отъ языкъ вѣро¬
вавшимъ нѣсте страніи пришелци, но
сограждане святымъ и домашній, на-
здани бывши на основаніи апостолъ и
пророкъ, суще краеуголну самому Іисусъ
Христу Господу нашему. Убо язычни¬
ки ли нарицаете истиннаго Іизраиля
Божіа, Павелъ же милость и міръ на
нихъ рече, которіи правилу его сирѣчь
церковному прилагаются. Иншіи отпущаемъ, для продолженія
слова, и свѣтки, яже въ писаніи. Вѣ-
дятъ бо прочитающаа. И о сихъ малыхъ можетъ кто вы-
розумѣти, яко не нарицаютъ книги
язычники тихъ, которіи праве въ Хри¬
ста вѣруютъ; но онѣхъ лѣпо язычники
звати, которіи жиДовствуютъ или ѳрѳ-
тичѳствуютъ. Видите: и здѣ ясно показалъ Духъ
Святый^ яко не о христіанскихъ свя¬
тыхъ и божественыхъ образѣхъ, на
славу Христову бывающихъ, но [о] ^язы¬
ческихъ идолѣхъ, которіи на славу лож¬
ныхъ боговъ, пачеже бѣсовъ бывшихъ,
учинени были. И въ Афинѣхъ множе¬
ству идолъ, но не бѣ тамо Спасова 6) Вставлено надъ строкою. Библиотека "Руниверс1