Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1303 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУ1 ВѢКА. 1304 гая же своимъ заповѣдемъ ученіемъ
Христосъ упразнилъ, а яже лучшая
заповѣди въ законѣ и нужныя безъ
иихже и вѣра не състоится ц (об. 85).
Таковыхъ заповѣдей не запамяталъ Го¬
сподь самъ въ своемъ благовѣстіи и
святыми своими стократъ, яко рещи,
възвѣстити намъ и заповѣдати. А яже
умолчалъ Христосъ—сіа Духомъ Свя¬
тымъ, апостолы своими и богопосными
отци узаконоположилъ, и въ Тыхъ вѣетъ
приложити, или отъяти, и не безъ бѣды
преступая и сіа. Умолчанная же отъ
святыхъ на власти суть нашего раз¬
смотрѣнія. Здравое же сихъ разсужепіе
сице; елика къ еъзидаиію вѣры и любви
духовнѣй поспѣвающая сіа, яко запо¬
вѣдь Божію, прилежно творити подо¬
баетъ, [аще] і) и не заповѣдію нове-
лѣна; а яже къ разоренію сихъ, еже
на съблазнь и расторгнепіе другъ дру¬
га, сіа, яко чюже еѵангельскихъ поле-
лѣній * 2), всячески отрицатися Тако бо
и Павелъ, многа творяше въ нѣкихъ, и
повелѣвшу Господу «не сътвори вла¬
стію своею», да не прекращеніе ЪгЬ-
кое дасть еѵангелію Христову, глаго¬
летъ: вся ми лѣта суть, но не вся па
ползу, и прочая. Никтоже, рече, своего
си да ищетъ, II (86) но дружнаго пол-,
зц. Таковаго же смотрѣніа въ бо-
жественыхъ писаній 3) мнози*невѣдуіце
блудятъ, и мнятъ, яко не съгласуютъ
къ себѣ, яже противу времени коего,
или лица, или мѣста речена сутъ. Про¬
свѣщеніи же отъ благодати, которіи съ
смиреніемъ и вѣрою приходятъ сіа не
[бе]здѣлне *) вѣдятъ коеждо въ свое *) Дописано на полѣ. э) по зачеркнуто киноварью. 3) На полѣ позднѣйшею рукою замѣчено:
«божественная писанія смотрѣть коего вре-
мяніі, къ какому лпцу, въ коемъ мѣстѣ, коея
ради вины речена быша»? *) Дописано надъ строкою поздніе- в ремя прияти. И ничтоже въ нихъ
стропотно или развращенно, но вся
нрава суть правый изобрѣтающимъ раз¬
умъ, паче же Богу тѣмъ по обѣтова¬
нію являющу рекшаго: просите, и дано
будетъ вамъ, и прочая. Гордіи же съ
нрезорствомъ прочитаютъ и хотятъ на-
выкнути таинства бездѣлне, яже сми¬
ренномудрымъ открываются, въ пихже
непребывающе падаютъ вси дѣлающей
безаконіе, понеже въ пути смирен¬
ныхъ ходити не изволиша и въ званіи
своемъ не пребыша. Сего ради проти-
вяйся гордымъ, съкры хотѣніе свое
отъ нихъ, и аще обестудятся таковіи
на божественная таинства, || (об. 86)
бѣда послѣдуетъ имъ. Вмѣсто бо увѣ-
дѣніа истины, въ дио адово прелести
ума лукавства ихъ развращаются. Но паки на прежеречепная да въз-
вратимся. Рекохомъ бо, яко отъ чюжихъ бо¬
говъ, рекше отъ языческихъ вдоль, от¬
водя Господі, не повелѣ чипити вся¬
кого подобія, а не отъ тыхъ образѣхъ,
яже въ славу имени его и на воспо¬
минаніе твореній чюдесъ силы Господ¬
ня бываемыхъ самъ сіе явѣ указалъ,
внегда повелѣ Моѵсеови учинити херу¬
вимъ въ святая святыхъ. Убо не об¬
разы ли сіа бяху? Видиши ли о кото¬
рыхъ заказалъ и о которыхъ прика¬
залъ? Еже по человѣческому разуму
неподобна речъ видится, еже малевати
образы безобразныхъ и зраки безрач-
ныхъ. Никогдаже бо херувимъ въ
плоть пріиде, якоже слово бысть и все-
лися въ ны. Сего ради плотію описуемъ
его, а не божествомъ. Тѣмже добре
смотрѣвше предагаа святіи церкви Бо-
Ж0й святыхъ и честныхъ иконъ обра¬
зописаніе почитати же и поклонятися.
Рече бо въ божественыхъ великій Ва-
силіе, яко почесть образа || (87) напръ-
вообразное преходитъ, такоже и без- Библиотека "Руниверс1