Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1301 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1302 щетъ? Тѣмже прельстилъ есть насъ
злый обычай еретическихъ преданій, и
мнимое отъ нихъ малое небреженіе вели¬
кихъ бѣдъ ходотайственномъ (зіс) бысть.
Отъ малыхъ бо сихъ наченше въ ве¬
ликая паденіа пріидоша, рекше, въ
многи ереси устромишася, и отъ непо¬
рочныя христіанскія истинныя вѣры
Отпадоша, II (84) развратившеся въ
еуесловіа. Ктоже и дръзнетъ рещи, иже
умъ здравъ имѣя, мало знаменіе оно,
егоже Владыка въ смотрѣніе избав¬
ленія на[ше]го 4) съпріатъ?! Точію раз¬
вращены имѣя очи умныя еретическими
ученіи и гордостію сатанинскаго му¬
дрованія помрачены, которіи надмѣніемъ
своимъ изумлени, и для того не мо¬
гутъ россудити лучшее отъ горшаго, и
вѣдати разнство въ вещѣхъ разлуча-
ти благочестивымъ помысломъ, что раз¬
умъ коейждо вещи, и для чего бывае-
мая бываютъ, и кая вина есть коейждо
вещи, и откуду пріаша начало й при-
каз[а]н[і]в? Сіа вся аще не накажемся
смотрѣти добре, главою снити имамы,
и долняа горѣ будутъ. Тако[віи] 5) вси
суть, которіи просто прочитаютъ боже¬
ственнаго духа словеса, и не испытаю-
ще въ нюхъ съ кровей ный умъ духа,
сіи не токмо не ползуются въ исправ¬
леніе житіа, но и въ совершенное отпа¬
деніе правыя вѣры поползаются. По¬
неже снѣдоша трутизну развращеннаго
разума, и недугъ къ смерти вся вну-
трняя ихъ обятъ. II (об. 84) И въ та
ковѣй немощи,"аще и полезно нѣкое
слово снѣдятъ отъ божественыхъ раз¬
умѣній, аще и велику силу животну
имать въ събѣ,—обаче онѣмъ смертно
устраяется, не отъ своего естества, но
отъ нездравіа пріемлющихъ есть. Яко-
же и отъ святыхъ иконъ €), поклоненіи *)*) Поправлено поздаѣе па полѣ. я) Поправлено позднѣе на полѣ. *) Въиодлинникѣочевидваяопшбка«ииокъ>. невѣдуще, нѣціи блазнятся, и яко бы
отъ божественнаго писанія выну из-
обрѣтше и слово наго вземше, силы же
слова не вѣдуще, готово имѣютъ гла-
голати: «Не заказалъ Богъ въ старомъ зако¬
нѣ чинити всякаго образа >. О, несмысльства! о, памраченія сер¬
дечныхъ очесъ! Отъ належащаго по¬
крывала, сказаннаго отъ апостола, ^еже
и до нынѣ почитающимъ Моѵсеовъ за¬
конъ пребываетъ не открывался. Кано
не смыслите разумѣти предъ тымъ ре-
ченнаго, еже не будеши имѣти боговъ
чюжихъ предо мною? И по семъ гла¬
голетъ: не учини събѣ образа и вся¬
кого подобія, и не поклонишися, ни
послужиши имъ. Зриши ли отъ пръваго слова, яко чю¬
жихъ боговъ заказано имѣти и образа
и всякого подобенства; |!(85)тыхже вто-
I рымъ словомъ чинити заказуетъ; и просто
рещи—отъ языческаго многобожія отво¬
дя ихъ, сіа заповѣди предалъ. Въ хри-
стіанѣхъ благодатію Христовою нѣстъ
иного Бога, развѣ единаго въ Троици
І славима, аще книгами, аще малеваніемъ,
| вся къ славѣ Богу Отцу о Христѣ
| Іисусѣ Духомъ Святымъ предана быша
| церкви святыми апостолы и богонос-
I ными отци, которіи не казали боятися
I христіанокъ, нижё хранити старихъ за-
| повѣдей Моисеева закона, развѣ свя¬
тыхъ апостолъ Христова ученія', въ
томъ глаголюще быти исполненіе за¬
кону. Вы же аще и мните дръжати законъ,
не законнехъ по апостолу, обаче, якоже
рѣхъ, и въ самыхъ тыхъ законныхъ
словесѣхъ разума не вѣете праваго.
Кояждо бо заповѣдь дочасная, въ са¬
момъ томъ законѣ явно назначена, или
въ другихъ мѣецахъ объявлена. Чѳсо
ради речѳнна бысть предъ тымъ: иныя
же пророки своими отрече Богъ, дру¬ Библиотека"Руниверс"