Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1299 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУІ ВѢКА. 1300 ложеныя въ пути заповѣдей Христо-
вѣхъ, имже ходиша святіи, дръзну[въ] въ
умѣ своемъ мечтати славу креста, въ
занрещеныхъ умолкнетъ съ вшедшимъ
на бракъ въ скверныхъ ризахъ. Таковіи суть нынѣ глаголющій: ду¬
хомъ молимся, еже и святимъ въ вѣдѣ
семъ не каждому дается: есть бо се
уставленіе будущаго вѣке; яже не лѣта
человѣку глаголати ц (об. 82) о тако¬
выхъ божественыхъ видѣнихъ въ тѣлѣ
суще. И еще: дѣяніе креста глаголется
сіа неизреченная радость, понеже кре¬
ста ради дарова сію Христосъ вѣрнымъ
и хранящимъ заповѣди его. Не пръвѣе
бо рече Христосъ въпросившему юно¬
ши ходити въ слѣдъ себе, но прежде
увидѣ о первѣмъ его житіи, и увѣдѣвъ-
(ше) яко исправилъ естъ заповѣди
естественыя, тогда, яже къ совръшенію
пытающу ему, исполнити повелѣ: шедъ,
рече, продаждь имѣніе свое, и дажда
нищимъ и тогда пришедъ послѣ¬
дуй, ми. Видиши ли, брате, яко невъзможно
Богу служити и мамонѣ! Опечалн бо ся
о словеси, и прочая. Внегда, рече бо¬
жественный Павелъ, въ трудѣхъ, мно-
жае въ ранахъ преболѣ, въ темницахъ
излише, въ смертехъ многащи, и мно-
ги бѣди исчетъ, рече: въ бдѣніихъ мно-
жицею, въ алчи и жажди, въ зимѣ и
наготѣ, въ постѣ мнозѣ, въ трудѣ и
подвизѣ, кромѣ внѣшнихъ нападеній.
Се есть дѣяніе креста, сирѣчь, прича¬
стіе страстенъ Христовѣмъ и смер~ти
его съобразованіе, егда же, глаголетъ,
пріидутъ II (об.83) въ видѣнія и откро¬
венія Господня, и прочая. Сіе слава
есть крестная, яже по побѣдѣ дѣаніа
крестнаго бываетъ великимъ святымъ
благодатію Христовою. Въ нихже хва-
ляся апостолъ о Христовѣ крестѣ, не *) Вычеркнуто киноварью. отрицаетъ видимаго знаменія его, но и
напоминаетъ (бо) *) 2) Галатовъ, глаголя:
о, несмысленыи Галате! кто васъ прель¬
стилъ отъ нашего благовѣствованія къ
закону отступити? Имже предъ очима
Христосъ преже вымалеванъ въ васъ
распятся 3). Тѣмже и прельстившая ихъ
лжеапостолы проклиная глаголетъ: аще
кто вамъ благовѣститъ надъ то, еже
благовѣстихомъ, анефама да будетъ. И
усугуби клятву на тыхъ, который на¬
чали ховати законъ Жидовскій, и по
обычаемъ ихъ обрѣзоватися. Такожде
и въ иныхъ посланіяхъ святаго апо¬
стола Павла обрящеши напротивъ про¬
повѣди противленіе не толико отъ языкъ
невѣрныхъ, елико отъ Жидовъ мня¬
щихся вѣровати, закона не отсту¬
пившихъ, ихже и лжебраті[е]ю име-
нова. А иже и иныхъ тако научающихъ
лжеапостолы нарече, дѣлатели лети, не
послани пришедше, преобража||(об.83)
хуся въ апостолы Христовы, якоже и
самъ сатана преобразуется въ ангела
свѣту, тако и слуги его. въобразуютъ
себе яко бы слугами были правды. Си-
це и къ Коринфяномъ Пишетъ апо
столъ: слово, рече, крестное погибаю¬
щимъ убо уродство есть, спасающимъ
же ся намъ сила ^Божіа естъ. Или
чюветвепное слово или разумное обое
знаменуютъ. Тѣмже аще кто види¬
маго знаменія крестнаго небрегъ, дѣя¬
ніе креста, глаголалъ бы имѣти, ложно
есть: не любяй бо креста, егоже
видѣ, - дѣяніе же креста, егоже не
вѣсть, како можетъ имѣти? Неимѣяй
же дѣйства крестнаго, еже състрадати
Христу, како съ нимъ прославитися хо- 2) Вычеркнуто киноварью 3) Галат., гл. 3, ст. 1: «О, несмысленніи
Галате, кто вы прелстилъ есть не покори-
тисд истинѣ? Ниже пцедъ очима Іисусъ
Христосъ преднаписанъ бысть, въ васъ
распятъ». Библиотека "Руниверс1