Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1295 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХѴІ ВѢКА. 12УЬ ложный пророкъ всѣмъ звѣрю и иконѣ
его поклонятися, якоже пишетъ въ
откровеніи святый Іоанъ Богословъ: и
тогда уже не будете ся вымовляти, но
яко своего пріимите и усръдно поклони¬
тесь. Нынѣ глаголете яко, уста имутъи
не глаголютъ, и прочая. Прелестникову
же образу и духъ даст[с]я, и усты гла-
голати будутъ дѣйствомъ сатанинскимъ,
попущающу Богу по онѣхъ сердцу,
рекше Жидовъ и еретикъ, II (об. 79) и
всѣхъ плотская мудрствующихъ, и про¬
тивящимся убо истиннѣ, повинующимъ
же ся неправдѣ, зане любве истинны
не пріаша спастися имъ. Для того по¬
пуститъ на нихъ Богъ дѣяніе лести,
еже вѣровати имъ во лжу, да судъ прі-
имутъ невѣровавшіи истиннѣ, но бла-
говъливше въ неправдѣ, якоже Па¬
велъ повѣдалъ въ второмъ посланіи до
Сулунянъ. И паки другое знаменіе въ васъ оно-
го противника вызнаваемъ, еже незна-
меновати вамъ лица Христовымъ зна¬
меніемъ крестнымъ, якоже изначала
пріатъ отъ святыхъ апостолъ съборная
церковъ. И есть дѣйство въ васъ пре¬
лестника печати, къторую даетъ на
челѣ и па деснѣй руцѣ, якоже ска-
зуетъ великій таиникъ Спасова при¬
шествія, Ефремъ Сиринъ, и ини мно-
зи богоносніи отци, и[же] всѣ вѣрніи
предпочитаху всюду и знаменаются, и
хвалятся крестомъ Христовымъ. Яко¬
же и самъ Павелъ до Галатовъ пи¬
шетъ: мнѣ, рече, не буди хвалитися
токмо о крестѣ Господа нашего Іисуса!
Христа [и прочая] V Вы же, сами прелстившеся, и иныхъ
зво||(8Ю)дите, глаголюще, яко не о
томъ крестѣ вмдимомъ апостолъ пи¬
шетъ. Здѣ потребно сказати. святыхъ отецъ *) Дописано на полѣ. правая (сказанія) а) ученія: аще. и вы
не внимаете народи онѣхъ, которіи отъ
простоты сердца елико мощно послѣ¬
дующихъ Господеви, да не прелыцени
бывше погубятъ трудовъ своихъ мзду,
а преж(д)е *) * 3) прельщены и бывше чюжи
праведныхъ мысли увидѣвше въззовутъ
себе покаяніемъ и съединется паки
съборнѣй и апостолстѣй святѣй церкви
отъ еретическихъ соньмищъ отступив-
ше. Ино бо есть образъ креста, и ино
дѣяніе креста, и ино слава креста. Яко¬
же съ всѣми святыми ясно сказуетъ и
Исакъ Сиріанинъ: образъ креста есть
или знаменіе крестное, еже креститися
или знаменати лице, или и вся уды,
или брашно, и на преддверіяхъ дому,
на стѣнѣ, или на иконѣ написати
крестъ, и[ли] 4) верху святилища. Сіа
вся образъ суть креста. Се образъ пре¬
данъ бысть отъ святыхъ апостолъ пра¬
вославнымъ христіаномъ, и отъ бого¬
носныхъ отецъ утвержоно знаменіе не
токмо простымъ людемъ, но и въ всѣхъ
божественныхъ II (об. 80) церковныхъ
священнодѣйствахъ. И при Констан¬
тинѣ Велицѣмъ на небеси явися звѣз¬
дами написанъ. Такой и при его (мо¬
литвѣ) 5) сынѣ Константіи. Тому же
[подобно] 6) пока[залъ] 7)/Богъ, яко то
есть знаменіе христіанское, купно же
и на враги побѣда. Симъ знаменах.уся
вси святіи въ всѣхъ временахъ и мѣ-
стѣхъ, и въ всѣхъ начинанихъ своихъ.
Симъ знаменанующеся, христіане разн¬
ствуютъ отъ невѣрныхъ. Аще ли кто
отъ гордыхъ или, паче реіци, отъ прел-
щеныхъ, незнаменавъ лица своего жи¬
вотворящаго креста знаменіемъ, яко- 9) Вычеркнуто киноварью. 3) д вычеркнуто киноварью. *) Дописано позднѣе на полѣ. 5) Зачеркнуто киноварью. ®) Дополнено на полѣ. 7) Дописано позднѣе на подѣ. Библиотека "Руниверс1