Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1293 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1294 ныхъ,.но Духу и покрывалу лежати
даже и до днесь на сердцихъ почитаю¬
щихъ ветхій завѣтъ. Лено сказалъ намъ
святый апостолъ аще въ нѣкоихъ мѣ-
стѣхъ яко бы ссѣненно нѣкако немощи
ради слышащихъ но во пришедшихъ къ
вѣрѣ Жидовъ мимошедша же показуетъ
того, обаче и притчами велми явно зна¬
читъ, яко мужа умершаго закона по¬
казуетъ. Потомъ и вѣровавшимъ въ
Христа умрѣти отъ закона доводитъ,
глаголя: тѣмже, братіе, и вы умросте
закону тѣломъ Христовѣмъ. И въ дру¬
гомъ: обручи васъ единому мужу дѣву
чисту представити Христови. И о себѣ
тоже глаголетъ Римляномъ и Коринѳя-
номъ, острегаючи ихъ II (78) отъ лож¬
ныхъ апостоловъ, который кажутъ имъ
законъ Моисеовъ дръжати. Якоже и
къ Галатомъ пишетъ: глаголите ми, ре-
че, подъ закономъ хотяще быти, зако¬
на ли не слышите? Таже приточетвуетъ
симъ образомъ Авраамъ, рече: дѣва
сына имѣ единаго отъ рабы, а другаго
отъ свободныя. И помалѣ сія глаголетъ:
превоДнѣ два завѣта, единъ в отъ горы
Синайскія въ работу ражаяся, еже есть
законъ, завѣщанный ангелы на часъ
даный, як& пѣстунъ до пришествія вѣ¬
ры. Пришедиіе же вѣрѣ, уже не подъ
пѣстуномъ есмы, глаголетъ, бо яко выш¬
ній Іерусалимъ свободенъ есть, яже
есть всѣмъ вѣрующимъ во Христа ми¬
лости. И по малѣ глаголетъ: нѣсмы
рабынина чада, но свободныя; въ сво¬
бодѣ убо, еюже Христосъ насъ свобо-
дилъ, стойте, а не паки подъ игомъ
работы законныя дръжитися, и прочая. Симъ и таковымъ многомъ сущемъ отъ
Господа же и апостолъ и отъ прочихъ
святыхъ реченымъ же и написаннымъ
и преданы мъ церкви Божіи,—дивуюсь,
како ваша милость смѣете новы книж¬
ки писати напротивъ истинныхъ велѣ¬
ній всего церковнаго исполненіи иста- родавною хри||(об. 78)стіанскою нау¬
кою прозываете неправедно! Часъ теперь къ вамъ рещи пророчь-
ское слово: сынове человѣчестіи! доко¬
лѣ тяжкоерьди? вскую любите суеть
ная и ище[те] лжа, яко бы сосѣнити и
безъ вѣсти сотворить правду, отца лжи
споспѣшника имуще. Но и аще и до
круга небесъ вознесетесяѵ и оттуду
свержеяи будете, якоже и преже васъ
бывшей раскольници церкви Божіи. Ни¬
ко гдаже бо одолѣетъ злоба добродѣ¬
тели, и истинна 3) неправдою побѣж¬
дена не бывала, ани будетъ! Како бо
несущее сущему преодолѣетъ! Возне-
состе убо ся надъ самый разумъ Хри¬
стовъ, и апостольски, и святыхъ бого¬
носныхъ отецъ, который, Духомъ Свя¬
тымъ просвѣтившеся, научали. Вы же,
духомъ мнѣнія прелстившеся отъ чре¬
ва, глаголете и пишете, неправду со*
плетающе, яже помалѣ окажемъ, якь
то вы корчемствуете слово Божіе, иная
вмѣсто иныхъ сказующе, и невѣдущихъ
писанія зводите въ глубокую прелести
вашея яму, не боящеся хотящаго бы¬
ти Божія суда и воздаянія комуждо по
дѣломъ его. Глаголете бо вѣру || (79)
имѣ[е]те праву въ Господа нашего Іисуса
Христа. Въ устѣхъ токмо! Въ сердци
же по безумныхъ нѣстъ Бога. Аще
бысте истинно' вѣровали, якоже гла¬
голете, како смѣли бысте развращати
вѣру, добре отъ Святаго Духа постав¬
ленную, и вцосити ереси погибелныя,
и таящагося въ васъ волю антихриста
выполняти?! Того бо есть знаки еже въ-
зноситися на всякого глаголемаго Бога
или святилища. И самъ же той чело¬
вѣкъ, грѣха сынъ погибельный, по-
требляяй вся образы, елика на славу
Христову ученіа, свою икону, рекше
свЗего образа, напишетъ, и повелитъ 3) Въ подлинникѣ ошибка:, «истинною». Библиотека "Руниверс1