История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1291 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ XVI ВѢКА. 1292 мыслы, паче же истиннѣе рещи—свою
самозаконную лесть пищуще, и усла-
жающе слухи богатыхъ въ лѣности су¬
щихъ ласкателными словеси свободу
имъ обѣщавающе, — сами раби отра¬
стемъ. Не гнѣвайся, милый брате, на иже
правду глаголющаго ти. Понеже Богъ
вѣсть, яко не для чего иншого. развѣ
ползы ради душа твоея, своей же
съвѣсти воспоминая, глаголю сія. Ни¬
же бо мы сами съвръшенне въ вет¬
хаго человѣка облекохомся, обаче яко
въ искусѣ бывше, таковыхъ дѣтскихъ
начинаній, еже вы нынѣ, яко бы
съвръшенныи, разума достигше, хвали-
теся сатанскимъ богословеніемъ, истин¬
ною же—богоборствомъ. Вымыслы сіа
суть древнихъ проклятыхъ ересей на-
чалниковъ, глаголю же отъ Жидовъ
прельщеннаго Льва Исаврянина, кото¬
рый началъ иконоборную ересь, || (об.76)
и Константина Гноеименитаго и по¬
добныхъ имъ надмленыхъ злобѣсныхъ
хулниковъ. И аще бы истиненъ былъ
онѣхъ или, паче рещи, вашъ разумъ,
подобаше вамъ съгласномъ быти съ
всѣми святыми богословци, и вселен¬
скихъ учителей толикъ облакъ обле-
жащъ имуще, который Богомъ свѣди-
тельствованы, ихже имена въ книгахъ
животныхъ. Для того, възлюбленый брате, потре¬
ба намъ, гордость всяку отложившемъ,
отеческимъ путемъ, иже отъ преподоб¬
ныхъ ногъ топтанымъ, ходити, тожде
мудрствовати и тому* же правилу при¬
лагался, по апостолу, а не соотвъди-
тися христіанохулникомъ и досадите-
лемъ, которіи царствія Божіа не наслѣ¬
дятъ, по апостолскому гласу. Показа¬
ніемъ бо гордымъ паденіе ихъ. Нѣстъ
же горшаго паденіа, якоже отпаднути
правдиваго святыхъ ученія, елика на-
учиша отъ Святаго Духа навыкше ска¬ занія ветхаго же и новаго завѣта, и
елика не писаніемъ предали церковныя
обычая, якоже и сами пріаша отъ свя¬
тыхъ апостолъ, и таковыхъ всѣхъ от-
сту| |(77)пившемъ лжеимённаго разума
еретическихъ ученій прелестію ятомь
быти. Пощади насъ, Боже! Вся бо та
божественная писанія претваряютъ ере-
тичестіи отроци на свой прелщеный раз¬
умъ, не вѣдуще, яже по нужи или по
смотрѣнію нѣкоему, временну бывше
или бываемое, не подобаетъ въ законъ
обдержне пріимати, развѣ внегда вре¬
мя таково найдетъ; но дръжати закон-
не церковная преданія, яже всѣмъ об¬
ще отъ святого и поклоняемаго Духа,
комуждо въ своемъ чину, правилы отъ
святыхъ апостолъ и богоносныхъ отецъ
възглаіпенная, а не непщевати вины
о грѣсѣхъ, якоже въ первой грани,
[въ] 3 главѣ глаголетъ: яко храпити
подобаетъ и неписаніемъ преданный
церковный обычай яко законъ, и о семъ,
яко не имамы нужда хранити Моѵсеова
закона, заповѣдей и прочая. Суесловес-
пици же, хотяще свою ереса ставити,
десятословіе проповѣдуютъ, яже и пре-
Же Павелъ, въ своихъ посланіяхъ: раз¬
лично и многообразнѳ отрече законъ
старыхъ заповѣдей. И нѳ самъ Павелъ
отъ себе, || (об. 77) но Христосъ, рече*
своими ученіи *) упразнилъ, якоже
пишетъ ко Ефесяномъ, въ 2 главѣ. И
въ - иныхъ посланіахъ ясно велйтъ
оставлыпемъ Моѵсея къ Христову уче¬
нію 2) притещи: конецъ, глаголя, за-
! кону Христосъ въ правду всякому вѣ¬
рующему, и служителя глаголетъ себе,
и всѣхъ апостоловъ нову завѣту, не
писмены, яже на скрижалехъ камень *) Поправлено изъ «писа|ніи]*. ?) Позднѣйшая рука отмѣтила на полѣ:
«Здѣ смотри нѣсть Манихейскаго разума,
понеже. оправдаетъ себе ниже сего». Библиотека "Руниверс1