Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1289 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА-АРТЕМІЯ, XVI .ВѢКА. 1290 нежѳ просилъ еси яко бы отписати
[ми] 8) до милости твоей, въ чемъ ми
ся не добре видѣло въ повой вашой
науцѣ. И я(ко) 4) отписалъ аще и
краткими словесы, единаче же все не¬
честіе еретическіа льсти назиаменахъ.
И мощію прочеттому познати, како въ
таковыхъ новыхъ наукахъ тайна дѣет¬
ся антихристова безаконіа. И отпи¬
салъ еси къ намъ, яко бы часу не
мѣлъ еси противъ на то отписати до¬
статочна Хотя же реклъ еси коротко
писано, але дѣла много, для тогі) но-
треба часу не малого. И имѣлъ еси
волю отписати, и не писалъ еси. А потомъ пишетъ до насъ, пытаючи,
што ся намъ видитъ по той книжки,
которую ново друкорали есте 5) въ
Несвижу, се же «Катихисисъ» нари-
цаете по-Грецку, выкладаете же по-
Рускуг «то естъ, наука стародавпая
||(75) христіанская» и прочая, яже въ
надписанихъ, и елика до освецоныхъ
княжатъ и пановъ ихъ милости пановъ
Николаевъ Радивиловъ листъ, потомъ
ко всѣмъ благовѣрнымъ Христіаномъ
языка Греческаго предисловіе въ «Ка
тихисію» (здѣ «Катихисисъ» выкла¬
даете [на] Словенскій: «Оглашеніе или
гласовомъ ученіе»? Тако убо, въ преднихъ, перины 6),
мякги велми пос[т]лали есте; муситъ же
поламати кости възлегій на нихъ, рек-
лш—мужтво душевное погубити и^ вмѣ¬
сто ревнителя добрымъ дѣломъ, без- 3) Позднѣйшею рукою добавлено. *) Зачеркнуто киноварью. б) Позднѣйшая рука замѣтила па нолѣ:«Сію
книжку видалъ и доволно читалъ, тому лѣтъ
20 есть. А печатана въ Незсвижу накладомъ
пановъ Матѳія Кавечпнскаго, Лаврентія
Крышковскаго, Симона Буднаго». ") Тою же рукою отмѣчено: «Правда, что
есть тамъ перина, о сошествіи во адъ, отъ
неяже года едва не полтора болѣла и моя
голова». дѣлна и нетверда и раслабленна вѣка-
ко устроити. А яже, по сихъ, подъ
тою мякгостію и ножа остры угото¬
ваете, не тѣлеса закалающа (мнѣе бы
было злое), но душа злымъ ученіемъ
вѣчной смерти предающе, съ благоявле-
піемъ словесъ по речченному: умякгчены
суть словеса ихъ паче елея, и та суть
стрѣлы лукаваго раждежены състрѣляти
въ мрацѣ, аще възможно и правыя
сердцемъ, но праведна помощъ отъ Бо¬
га таковыхъ спасающаго. || (об.75) Елици
бо съ растлѣнымъ разумомъ, по чело-
вѣкоугодію и тщеславію и приобрѣте-
ніа ради имѣній свѣта сего, мнятся
проходити добродѣтель, сіи впадаютъ
въ таковыя прелести, Богу по развра¬
щенному ихъ сердцу попущающу отъ
своея имъ похоти привлеченомъ прел-
іцатися. Пишетъ бо нѣкій отъ свя¬
тыхъ, яко невъзможно человѣку, пра-
ве живущу и благочестне мудрствую*
щу, оставлену быти, впасти въ нѣкое
прегрѣшеніе Срамное, или въ прелесть
бѣсовскую. Но они, которіи любятъ
зватися отъ человѣкъ учителми, иже
сами нрезвитерми ся поставляютъ и
быскопы ся прозываютъ-, въ которыхъ
въ словеси(хъ) 7) царство Божіе, а не
въ силѣ Бога бо исповѣдаютъ вѣдати,
дѣлы же того отметаются; которіи не
пребываютъ въ своихъ мѣрахъ, иже -
отъ великіа гордости надуты къ высъ-
кимъ подносятся, аже отъ святыхъ
апостолъ преданыя церковныя уставы
и богоносныхъ отецъ Духомъ Святымъ
потверженная и отъ всѣхъ православ-
(76)пыхъ христіанъ съгласно повсюду
хранимыя разоряти покушаются. Въ нѣ¬
кихъ же мѣстѣхъ и разориша попу¬
щеніемъ Божіимъ, прельстивше нѣко¬
торыхъ отъ в л идущихъ и, вмѣсто бо-
жественыхъ онѣхъ правилъ, своя вы- 7) хъ зачеркнуто киноварью. Библиотека "Руниверс1