Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1283 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1284 мого Сына Божія, || (70) агньца взе-
млющаго грѣхи міра, на откуггленіе
наше уготованнаго, преже сложенія
міру. Иже пришедъ откупивъ пасъ не
токмо отъ рабощеніа грѣховъ, но и отъ
законныя клятвы, и не токмо свободу,
но и власть далъ'намъ, чадомъ Бо¬
жіимъ быти вѣрующимъ въ имя Іисусъ
Христово. И въпіетъ Павелъ глаголя:
Богъ явися въ плоти. Аще ли Богъ явися въ тѣлѣ, то уже
добре смотрившѳ святіи апостоли и
богоносніи отци Духомъ Святымъ пре-
да[ша] *) церкви Божіи написанъ об¬
разъ имѣти Господа нашего Іисусъ
Христа и Пречистыя его Матере по
плоти на въспоминаніе неложнаго его
въчеловѣченіа, такоже и святыхъ угод¬
никовъ его на въспоминаніе добраго
житіа ихъ. Но нѣкоторіи безумніи человѣци,
Жидовская мудрствующе и зависть иму¬
ще на святыхъ, яве убо Христа не
отвръгутся, въ лицемѣріи же злобу съ-
крывше не явленно нѣкако всячески
церковная преданія и вся чины ея сму-
тити и безъ вѣсти сътворити подви¬
заются. Сицевымъ бо образомъ аще въ-
змогутъ, за тммъ надѣются удобъ и
отъ вѣры Христовы отвести въ сице-
выхъ съблазнившихся. Но да не будетъ никомуже отъ
благо||(об. 70)честивыхъ яту быти онѣхъ
прелестію. Да не погубимъ, яже дѣ¬
лаемъ добрая. Се бо уже нѣціи' отъ многія просто¬
ты превратишася въ послѣдъ лукавства
ихъ и ревности показуютъ прелести,
яко по истиннѣ ослѣпше страстію хва¬
лятъ свою погибель. Не учини събѣ всяко подобіе—тако
пишетъ. То почто самъ паки повелѣ
сътворити подобія херувимская? Тако *) Надписано позднѣйшею рукою сверху. несмыслены быша, яко и самого Бога
не единогласно сътвориша, и Моѵсея
преступника закону, и всѣхъ пророкъ.
Обычай бо бѣ и въ ветхомъ законѣ по-
читати божественная честне и покла-
нятися, не боготворяще вещей, но че¬
стію видимою невидимаго Бога почита-
юще. Аще жетогда сице бѣ, что речемъ
о нынѣшнемъ заблуженіи? Толико съ-
жени суть нѣціи своею съвѣстію, яко
равно иоложити Спасовъ образъ съ Апо-
лоновымъ кумиромъ! Вправду пишетъ
святый Іоанъ Дамаскинъ глаголя: не
описуемъ божества. Не лжитѳ, слѣпіи!
Просто бо и невидимо и* незрително
есть, но плоти подобіе написуемъ || (71)
и покланятися, и вѣрою славимъ рожд-
шую Господа Чистую Дѣву. Много указанья привелъ быхъ отъ
божественыхъ писаній, но уже на путь
ѣхати понуждаютъ: не имамъ времени.
Для Бога не диви! А о святыхъ такожде, якоже дръ-
житъ святая съборная и апостолская
церкви, отъ начала пріемши отъ свя¬
тыхъ апостолъ и святыхъ отецъ и все¬
ленскихъ съборъ постановеніе,— тако
будемъ дръжати, неже новыхъ непра¬
выхъ наукъ. Се бо и въ ветхомъ пи¬
саніи обрѣтаемъ святыхъ;-смиряющихъ
себе и ради отшедшихъ молящихся по-
милованомъ быти имъ. Ибо святіи тріе
отроци ввержееи суще въ пещъ, имени
ради Божія отъ нечестивыхъ, въ пѣсни
своей между прочими пѣніи и сіе гла-
голаху: не предажда насъ до конца,
имени твоего ради, Авраама ради, и воз¬
любленнаго отъ тебе Іисаака ради ра¬
ба твоего и Израиля святаго твоего. Видиши ли смиреніе святыхъ? О люб¬
ви Божіи душа своя предаша, и еще
не дръзаютъ сами о събѣ молитися, но
святыхъ отецъ номиналу. И при Ези-
кіи глагола Богъ: защищу градъ сей
мене ради и Давида ради раба моего. Библиотека "Руниверс1